Mandag. 17 November:-)

God morn :)

Igår hadde vi besøk hele dagen igår, og det var veldig koselig :D og Liana syns det var stas med en baby på besøk :D jentene fikk hver sin rosa pyntekjole og masse dilldall av tanta si :) Leoh fikk dressbukse, vest, skjorte og slips:cool: og et gull-armbånd som det står navnet hans på:) så nå kan han pyntes til jul og nyttår han også:D:p

Litt småforkjølelser i hus igjen! Hos alle utenom sambo :p men fine i farta alle mann:) jeg har ikke sovet så godt inatt, så jeg slapper av:) men klarer ikke å legge meg for å sove da:p

Håper dere får en fin dag :)
 
Takk, blir jo mest en samtale for å følge opp, men det er kjekt det!
Det var bra jeg hørte på mannen, for tidligere når vi har prøvd noe med melk så har vi (jeg) gitt opp med en gang ved det minste tegn til løs mage. Men nå hadde han en liten runde, og etter det har han vært helt fin. Han har spise pizza med ost, fløteis, middagsmat med melk (pølser, fiskekaker, kjøttboller), litt fløtebasert saus, leverpostei og margarin.
Akkurat samme som her det! ;)

Virker som magen gradvis har lært seg å fordøye melken, dårlig først men så bedring :)
 
Skjønner godt at du mista piffen, ja. Når man er ferdig med ei så stor oppgave, så føler man seg liksom ferdig.:p Har du en eksamen før jul?

Jeg skal skrive et arb.krav som skal inn 30.11 , også er det nynorskeksamen 11.12.
Ja, skal ha en forelesning om et gitt tema fra oppgaven og muntlig eksamen om oppgaven. Venter bare på dato og oppgavetekst for forelesning nå! Burde forberede meg til muntlig eksamen, men har ikke fått ork enda :p
 
Akkurat samme som her det! ;)

Virker som magen gradvis har lært seg å fordøye melken, dårlig først men så bedring :)
Han ble ikke dårlig først her egentlig. Jo, kanskje én bleie, men bortsett fra det har alt vært bra *bankibordet!*
 
Ja, skal ha en forelesning om et gitt tema fra oppgaven og muntlig eksamen om oppgaven. Venter bare på dato og oppgavetekst for forelesning nå! Burde forberede meg til muntlig eksamen, men har ikke fått ork enda :p
Skal du undervise? :-o
 
Skal du undervise? :-o
Det heter prøveforelesning, så det er en prøve/eksamen i forelesningsform. Er åpent for tilskuere, men man kan ønske seg at ingen kommer :p
 
Kontrollen idag gikk bare fint. Var koselig å være tilbake på HS, vi har så trivelig HS :) Hun har fulgt oss siden Hermine var 2 uker, og jeg synes forsåvidt det var nettopp hun var på hjemmebesøket :confused: Hva skjedde??? :p

12.7 kg og 87 cm :) Legestudenten som målte henne til 90cm på sykehuset i oktober må ha bomma :p

Hermine sjarmerte HS i senk og delte ut små biler "du kan få den blå, mamma får den grønne og æ tar den røde". Så fortalte hun at hun heter "Hermine Teltrup 2 år" og HS konstaterte at Hermine kan det de skal kunne til 4-års kontrollen :)
Hun droppa språktestene, de ble visst for enkle. :p
Jeg skulle ikke fått ungen med meg ut derifra, det var jo så mye spennende leker og Hermine var strålende fornøyd med å skravle med HS og låne alle lekene :)

Dagens skryt herifra :p
 
Kontrollen idag gikk bare fint. Var koselig å være tilbake på HS, vi har så trivelig HS :) Hun har fulgt oss siden Hermine var 2 uker, og jeg synes forsåvidt det var nettopp hun var på hjemmebesøket :confused: Hva skjedde??? :p

12.7 kg og 87 cm :) Legestudenten som målte henne til 90cm på sykehuset i oktober må ha bomma :p

Hermine sjarmerte HS i senk og delte ut små biler "du kan få den blå, mamma får den grønne og æ tar den røde". Så fortalte hun at hun heter "Hermine Teltrup 2 år" og HS konstaterte at Hermine kan det de skal kunne til 4-års kontrollen :)
Hun droppa språktestene, de ble visst for enkle. :p
Jeg skulle ikke fått ungen med meg ut derifra, det var jo så mye spennende leker og Hermine var strålende fornøyd med å skravle med HS og låne alle lekene :)

Dagens skryt herifra :p
Herlig!!! :)
Eskil ble og målt i dag: 13,6 kg og 90,7 lang.
 
De er bra like i str nå :D Flotte mål!

Hvordan gikk det hos barnelege?
Fine mål ja :D Han var 86 sist vi målte, men det er ganske lenge siden da!
Det gikk bra. Legen mener at han er "tolerant" nå og at det burde være ok å prøve yoghurt f.eks, litt forsiktig nå (som vi snakket om - om han tålte 2-3 runder med FLØTEis så går nok det bra).
Når det gjelder astmaen har vi fått resept på en litt sterkere Flutide, siden det er på grensen at den han har holder nå i den værste sesongen. Og så skal vi følges opp videre av fastlegen fra nå av, han så ingen grunn til at vi trengte halvårlig sjekk hos han lenger :)
 
Fine mål ja :D Han var 86 sist vi målte, men det er ganske lenge siden da!
Det gikk bra. Legen mener at han er "tolerant" nå og at det burde være ok å prøve yoghurt f.eks, litt forsiktig nå (som vi snakket om - om han tålte 2-3 runder med FLØTEis så går nok det bra).
Når det gjelder astmaen har vi fått resept på en litt sterkere Flutide, siden det er på grensen at den han har holder nå i den værste sesongen. Og så skal vi følges opp videre av fastlegen fra nå av, han så ingen grunn til at vi trengte halvårlig sjekk hos han lenger :)
Det er jo gode nyheter da! :)

Vi prøvde jo med fløteis i går, hun har enda ikke reagert i det hele tatt...ikke noe bæsj :p Men er redd det slår seg som forstoppelse nå :confused: (er visst like vanlig som diaré).

Håper han blir bedre i pusten på sterkere Flutide! Hermine får jo fast dobbel dose Flutide, fastlegen mente det var ok når hun får så lav mg Flutide. Men vi har jo aldri blitt henvist til poliklinikk med astmaen da...
 
Det er jo gode nyheter da! :)

Vi prøvde jo med fløteis i går, hun har enda ikke reagert i det hele tatt...ikke noe bæsj :p Men er redd det slår seg som forstoppelse nå :confused: (er visst like vanlig som diaré).

Håper han blir bedre i pusten på sterkere Flutide! Hermine får jo fast dobbel dose Flutide, fastlegen mente det var ok når hun får så lav mg Flutide. Men vi har jo aldri blitt henvist til poliklinikk med astmaen da...
E får også dobbel nå, men vi skla prøve med enkel av den sterkere. Den kunne vi visst også øke om det ikke var nok. Han mente det var så lite som kom gjennom kammeret uansett. Men vi får se.
E har alltid vært hard i magen om han ikke har vært løs, så det har ikke vært noe symptom i forbinnelse med melk her. Men han må ofte jobbe litt, stakar!
 
Kontrollen idag gikk bare fint. Var koselig å være tilbake på HS, vi har så trivelig HS :) Hun har fulgt oss siden Hermine var 2 uker, og jeg synes forsåvidt det var nettopp hun var på hjemmebesøket :confused: Hva skjedde??? :p

12.7 kg og 87 cm :) Legestudenten som målte henne til 90cm på sykehuset i oktober må ha bomma :p

Hermine sjarmerte HS i senk og delte ut små biler "du kan få den blå, mamma får den grønne og æ tar den røde". Så fortalte hun at hun heter "Hermine Teltrup 2 år" og HS konstaterte at Hermine kan det de skal kunne til 4-års kontrollen :)
Hun droppa språktestene, de ble visst for enkle. :p
Jeg skulle ikke fått ungen med meg ut derifra, det var jo så mye spennende leker og Hermine var strålende fornøyd med å skravle med HS og låne alle lekene :)

Dagens skryt herifra :p

Så fiiiine mål, tutta har:):D
Rart de kan måle så feil på sykehuset? Emmeth har og vokst bra i det siste. 11.3 kg og 86 cm:D
 
Back
Topp