Lørdag 15 november

Takk :D jeg er veldig fornøyd! Har ønsket meg tatovering lenge;):D så da var det å spare bursdagspenger også spanderte sambo resten <3

Klart du må få med de to andre å etterhvert :D jeg å liker personlige tatoveringer veldig godt:) men mange andre som er kjempe fine å:D

Ja tatovøren her sa helosan eller bepanthen, men han selv foretrakk bepanthen..så da kjøpte jeg det :p

Hihi ja var først lilla neglelakk, så tok jeg en blank med sølv glitter på etter det :p og DA var hun "sesse":rolleyes: (prinsesse) :p hender hun kommer med hårbøyler hun har funnet på rommet til Emira..hehe :)

Personlig og enkelt er mitt motto:D hehehe..

Din heldiggris, må få laga de 2 siste med navnene til de 2 minste her og:) Er det og få det gjort;) Ikke alltid jeg har like god tid til det:p

Ja, jeg har kun brukt helosan, men er nok kanskje sant at bepanthen er bedre, litt fettere i det:)
Nåååårh, så søtt:) Lille prinsessa<3 Glitter er en super, men nødvendig siste finish:D Er sånn her og; Mathea skulle ha rød, men sølvglitter på etterpå;) OG Neline ville ha ha jule-grønn med glitter i, så det fikk hun:D

Hårbøyler med masse "diamanter" og annet dill på er et "must" i huset her og:D

Mathea koste seg stort i bursdag og jentene er nettopp kommet hjem fra lek hos nabojenta, hu og elly skal gå i samme klasse til høsten, så supert alle 3 kan leke fint sammen:)
 
Hermine våkner tidligere om morran nå :eek: Ikke rart når det er mørkt fra kl 14-09 :p Men hun sover lengre formiddagslur da :p

Vi så både Spekkhogger og Vågehval, men fikk ikke tid til å ta bilder. De var for langt ute likevel ;)

Det ble varme, nystekte kanelboller med vaniljekrem, kaffe mocca med krem på de voksne og kakao på soyamelk på mini. Ikke verst å få noe på soya langt ute på bygda :D

Næææææh, dere er så heldige som har en så utrolig natur rett utafor stuevinduet altså:eek::D SÅ misunnelig kan du tro:) Deilig tutta sover laaangt formiddagslur, det gjør Emmeth om dagen og, men er igjen sikkert fordi det er mørkt;) Kjedelig og stå tidlig opp på morran(natta), men har vært vant med det noen r og. Først Mathea som våkna kl 4 også var det Neline som kunne begynne og våkne alt fra 3-5 på natta;) Jeiiij, da er mamma blid... NOT;)

Mmmmm, dèt hørtes jaggu meg godt ut:) Og ikke verst med soyakakao langt ut på bygda:D
 
God kveld jenter :)

Våknet kl 4 i natt av en unge som heter Wael, som spøy utover hele senga....!!!! Flaks det ikke kom på meg. Var pga hosting :-(
Så hvis det fortsetter ikveld/natt, ringer jeg legen på mandag. Hostesaft hjelper ikke, når det kommer mange hostekuler.

Er ventolin effektivt? Hva heter den andre Eskil og Hermine bruker?

Nå er vi hjemme igjen. Trøtt som søren, så blir tidlig kveld :)

Har dere det fint? :-D

Uff, stakkars Wael, også deg da med oppkastfobi:eek:

Har han astma? Er det flutide du tenker på? Ventoline gis ved behov, flutide for forebygging morgen og kveld. Her får Emmeth pulmicort istedetfor flutide. Har dere prøvd Brickanyl hostesaft, den er reseptbelagt!

Sender Wael en stor god bedring klem.
 
Uff, stakkars Wael, også deg da med oppkastfobi:eek:

Har han astma? Er det flutide du tenker på? Ventoline gis ved behov, flutide for forebygging morgen og kveld. Her får Emmeth pulmicort istedetfor flutide. Har dere prøvd Brickanyl hostesaft, den er reseptbelagt!

Sender Wael en stor god bedring klem.
Takk kjære deg ♡
Ja, var utrolig forferdelig altså. Men mest for han :-(

Ja, flutide mente jeg...
Tror ikke han har astma, ikke noe andpusten eller vanskelig for å puste ved forkjølelse, men sååå ekstremt hosting og spying hver gang. Slitsomt for oss alle...

Hva tror du fungerer evt best?
Nei, den hostesafta har vi ikke prøvd. Vet ikke om den heter det samme her?......

Alt fint med dere? :-D
 
Takk kjære deg ♡
Ja, var utrolig forferdelig altså. Men mest for han :-(

Ja, flutide mente jeg...
Tror ikke han har astma, ikke noe andpusten eller vanskelig for å puste ved forkjølelse, men sååå ekstremt hosting og spying hver gang. Slitsomt for oss alle...

Hva tror du fungerer evt best?
Nei, den hostesafta har vi ikke prøvd. Vet ikke om den heter det samme her?......

Alt fint med dere? :-D
Astmamedisin fungerer kun dersom barnet har astma, ellers har den ingen effekt...Hermines astma utarter seg mest som hoste, spesielt ved anstrengelse og på natta. Hun kan hoste så hun spyr i flere måneder selv om hun ikke er forkjøla. På medisin blir hun kvitt den hosten, men blir likevel lett tett og mye hoste ved virus. Nå er hun forkjøla og hoster mye, brekker seg lett.

Enkelte barn har veldig sensitiv brekningsrefleks og brekker seg lettere enn andre. Gutten til søs var slik til han var 12 :oops:

Du kan jo ta han til lege å høre hva legen mener iallfall! :)

God bedring!
 
Næææææh, dere er så heldige som har en så utrolig natur rett utafor stuevinduet altså:eek::D SÅ misunnelig kan du tro:) Deilig tutta sover laaangt formiddagslur, det gjør Emmeth om dagen og, men er igjen sikkert fordi det er mørkt;) Kjedelig og stå tidlig opp på morran(natta), men har vært vant med det noen r og. Først Mathea som våkna kl 4 også var det Neline som kunne begynne og våkne alt fra 3-5 på natta;) Jeiiij, da er mamma blid... NOT;)

Mmmmm, dèt hørtes jaggu meg godt ut:) Og ikke verst med soyakakao langt ut på bygda:D
Ja det er jo litt morro :D Skal sende deg link seinere til Kråkeklubben som var på opptak ute blant hvalene her tidligere i uka :D
 
Astmamedisin fungerer kun dersom barnet har astma, ellers har den ingen effekt...Hermines astma utarter seg mest som hoste, spesielt ved anstrengelse og på natta. Hun kan hoste så hun spyr i flere måneder selv om hun ikke er forkjøla. På medisin blir hun kvitt den hosten, men blir likevel lett tett og mye hoste ved virus. Nå er hun forkjøla og hoster mye, brekker seg lett.

Enkelte barn har veldig sensitiv brekningsrefleks og brekker seg lettere enn andre. Gutten til søs var slik til han var 12 :oops:

Du kan jo ta han til lege å høre hva legen mener iallfall! :)

God bedring!
Kjipt at hun blir så ille, også over så lang tid da... Stakkars...

Ja, ser ann i natt. Hvis ikke, blir det legen til uken.

Takk :) :)
 
Da vi var på "bygda" tidligere idag kom det noen på spark bortover veien. Hermine stoppet og så på de "ka e det for nokka de har der?". Hun kan jo ikke huske å ha sett en spark før :p Måtte forklare det og at vi kunne dra til bestemor og bestefar å kjøre spark. Så etter sovetid dro vi dit og fikk kosa oss ute i snøen lenge med spark :) Fikk pizza fra Pizzabakeren til middag også :D Var ikke hjemme før kl 20, og nå er snuppa slokna. Hun var litt skuffa over å ikke ha fått sett noe SEL idag (ikke lett å skjønne forskjellen på sel og hval) så i morgen skal vi på Polaria å se selene i bassenget der heller :p
 
Kjipt at hun blir så ille, også over så lang tid da... Stakkars...

Ja, ser ann i natt. Hvis ikke, blir det legen til uken.

Takk :) :)
Jeg har faktisk gitt hostedempende på natta selv ved slimhoste, dersom hun ikke er spesielt tett, for å forhindre oppkast om natta ;) Og så heller slimløsende på dagtid! Bedre å tørke spy på dagen :p
 
Da vi var på "bygda" tidligere idag kom det noen på spark bortover veien. Hermine stoppet og så på de "ka e det for nokka de har der?". Hun kan jo ikke huske å ha sett en spark før :p Måtte forklare det og at vi kunne dra til bestemor og bestefar å kjøre spark. Så etter sovetid dro vi dit og fikk kosa oss ute i snøen lenge med spark :) Fikk pizza fra Pizzabakeren til middag også :D Var ikke hjemme før kl 20, og nå er snuppa slokna. Hun var litt skuffa over å ikke ha fått sett noe SEL idag (ikke lett å skjønne forskjellen på sel og hval) så i morgen skal vi på Polaria å se selene i bassenget der heller :p
Hehe, sel og hval er jo nesten det samme ;-)
Pizza er digg... Gøy med spark ja? :-D
 
Da vi var på "bygda" tidligere idag kom det noen på spark bortover veien. Hermine stoppet og så på de "ka e det for nokka de har der?". Hun kan jo ikke huske å ha sett en spark før :p Måtte forklare det og at vi kunne dra til bestemor og bestefar å kjøre spark. Så etter sovetid dro vi dit og fikk kosa oss ute i snøen lenge med spark :) Fikk pizza fra Pizzabakeren til middag også :D Var ikke hjemme før kl 20, og nå er snuppa slokna. Hun var litt skuffa over å ikke ha fått sett noe SEL idag (ikke lett å skjønne forskjellen på sel og hval) så i morgen skal vi på Polaria å se selene i bassenget der heller :p
Hehe, sel og hval er jo nesten det samme ;-)
Pizza er digg... Gøy med spark ja? :-D
 
Jeg har faktisk gitt hostedempende på natta selv ved slimhoste, dersom hun ikke er spesielt tett, for å forhindre oppkast om natta ;) Og så heller slimløsende på dagtid! Bedre å tørke spy på dagen :p
Må testes :)

Ja enig, når man ikke blir såå lett kvalm sjøl. (Var jo så sliten, og hadde sovet 3 t) .... takk for tips ▪
 
Samme her. Blir bare verre da :-(
Like vi to :p
Huff, ja, det er så slitsomt. Føler det tar litt gleden av å ha barn :eek: Fælt å si det, men sant!

Tørr jo nesten ikke ha Hermine i senga vår om natta, så redd for at hun skal kaste opp på meg :oops:
 
Hermine våkner tidligere om morran nå :eek: Ikke rart når det er mørkt fra kl 14-09 :p Men hun sover lengre formiddagslur da :p

Vi så både Spekkhogger og Vågehval, men fikk ikke tid til å ta bilder. De var for langt ute likevel ;)

Det ble varme, nystekte kanelboller med vaniljekrem, kaffe mocca med krem på de voksne og kakao på soyamelk på mini. Ikke verst å få noe på soya langt ute på bygda :D

Mmmm så mye godt dere har fått i dere :D er det stor forskjell på smak når det kommer til den kakaoen og vanlig?
 
Back
Topp