For dem som kanskje husker det fortalte jeg tidligere at jeg var litt bekymret ettersom jeg for kjempelenge siden (har funnet ut at det er faktisk halvannet år siden) tok en celleprøve som jeg fikk som svar at den viste små endringer og burde kontrolleres. Dette glemte jeg jo helt av da, så jeg kombinerte det med at jeg skulle ta ut spiralen nylig. I dag fikk jeg brev om at prøvene var kommet tilbake, og de viste unormale/atypiske celler, og dette må undersøkes nærmere. Hun har derfor allerede henvist meg til Gynekolog, og skriver at det er viktig at jeg benytter meg at denne timen. Dersom jeg har spørsmål, er jeg velkommen til å bestille en time for å diskutere prøvesvarene.
Jeg syns dette svaret var litt ekkelt, og selv om legen som tok underlivsundersøkelsen sa at kulene jeg hadde kjent på livmorhalsen så helt normale ut, så tenker jeg jo at dersom det ikke så normalt ut ville de neppe sagt så mye om det før det var nødvendig og de hadde prøvesvar også, i stedet for å bekymre folk unødvendig, så jeg er ikke så veldig beroliget av det...
Hva er neste trinn da? Tar de vevsprøve og venter på svar fra disse før det eventuelt blir konisering?
Jeg kommer i alle fall til å ringe og be om en time for å diskutere svarene, for jeg orker ikke gå hjemme og lure og være redd, dette er jo fort noe man kan miste nattesøvnen over...
Jeg syns dette svaret var litt ekkelt, og selv om legen som tok underlivsundersøkelsen sa at kulene jeg hadde kjent på livmorhalsen så helt normale ut, så tenker jeg jo at dersom det ikke så normalt ut ville de neppe sagt så mye om det før det var nødvendig og de hadde prøvesvar også, i stedet for å bekymre folk unødvendig, så jeg er ikke så veldig beroliget av det...
Hva er neste trinn da? Tar de vevsprøve og venter på svar fra disse før det eventuelt blir konisering?
Jeg kommer i alle fall til å ringe og be om en time for å diskutere svarene, for jeg orker ikke gå hjemme og lure og være redd, dette er jo fort noe man kan miste nattesøvnen over...