pappa helg og levering

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Min mor klager og klager og klager enda mer og Hun klager hver dag og hver kveld og jeg er nå så lei at jeg egentlig bare sitter å griner.

Jeg og eksen har en avtale om henting og levering klokka 16 på togstasjonen som ligger midt i mellom der vi bor.
Jeg er fornøyd, han er fornøyd og mekler er fornøyd og datteren vår er fornøyd.

men mamma mener at bf skal hente på skolen på fredag og levere på skolen på mandag. Hun maser og klager om dette hele tiden og jeg er egentlig dritt lei!

Hva er deres hente/levering løsninger? Er det normalt slik vi gjør det, eller er det helt ut på jordet og helt feil? som min mor mener..

Altså her mener jeg at din mor må slutte å bry seg. Hun har ingenting med det. Det er en sak mellom deg, barnefar og barnet , ingen andre!

jeg kan ikke være mere enig med deg. Men jeg må ha fakta som jeg kan kaste i trynet på henne når hun drar det opp igjen.. som sikkert blir i morgen, når jenta mi skal hentes igjen..
Vi kjenner et par til som har skilt seg og de har slikt som moren min mener er riktig måte.. at far kjører barna hele veien (men da får han også betalt av eks kona)

Jeg sa at hun skal slutte å bry seg så veldig.

Jeg syntes ordningen deres virker helt topp. Alle rundt er fornøyd , og det passer best sånn . Så hvorfor endre på noe som fungerer kan du jo spørre hun om? Og i virkeligheten er det ikke noe som sier at far må hente på skolen og levere på skolen. Da måtte dere gjerne gjort det sånn at far hentet på skolen , så måtte du hentet hos far igjen når hun skulle hjem. Siden det ikke bare er en av foreldrene sitt ansvar å både hente og levere. Og dere har jo virkelig møtes på halvveien , så dere har løst det veldig bra syntes jeg :)

Man skal dele utgifter ved henting og levering, noen må jo reise langt, med tog, fly osv så da er det jo greit at alle utgifter ikke faller på en forelder.

Slik dere gjør det, møtes dere på midten, dere deler altså utgiftene, så for meg høres det helt riktig ut :)

Her har det vært BF som har hentet og bringet selv, siden jeg ikke hadde førerkort, men siden det er ca bare 10 min mellom oss så har vi ikke delt noen utgifter. Nå har jeg førerkort så nå bringer/henter jeg om han ber meg om det :)

Kan ikke helt se at moren din har noe med dette å gjøre. Hun kan irritere seg både gul, grønn, rød osv, men i bunn og grunn har hun ikke noe med dette å gjøre. Hun burde heller være glad for at dere har funnet en alright løsning som passer for dere alle tre :)

Jeg syntes ordningen deres virker helt topp. Alle rundt er fornøyd , og det passer best sånn . Så hvorfor endre på noe som fungerer kan du jo spørre hun om? Og i virkeligheten er det ikke noe som sier at far må hente på skolen og levere på skolen. Da måtte dere gjerne gjort det sånn at far hentet på skolen , så måtte du hentet hos far igjen når hun skulle hjem. Siden det ikke bare er en av foreldrene sitt ansvar å både hente og levere. Og dere har jo virkelig møtes på halvveien , så dere har løst det veldig bra syntes jeg :)

Jeg har tenkt at dette er den beste løsningen. og jeg er fornøyd med det. Fikk til og med endra på klokkeslett så jeg kunne jobbe på fredagene.
Men min mor er så vrang.. så dette ble en ny krangel og da vet jeg at hun er sint på meg ihvertfall til etter jul.. denne dama er lang sint og kan si og gjøre mye som er sårende.

Men er det moren din som henter og avleverer henne da? Hvis ikke så kan jeg ikke skjønne hvorfor i all verden ho skal bry seg om dette??? På meg høres det veldig merkelig ut, hadde det vært min mor hadde jeg sagt at det har ikke hun noe med, og jeg vil ikke høre noe mer om det.

Noen ganger om vi har sang øving på søndagene (hun og jeg som leder dette) så kjører de meg, så jeg får henta datteren min. Men jeg kan fint ta toget selv, om jeg har mulighet til det. Så foreldrene mine hjelper med å hente, men det har de sagt at de vil gjøre og de vil ikke ha noe for det.

Her er det litt hipp som happ. Ungane kjem heim hit etter skulen fredag (tidleg ferdig, går ikkje på SFO og eg er heime etter skuletid). Faren kjem som regel hit og hentar dei når han er ferdig på jobb, men det er nesten på veg heim til han, han brukar vel berre 6-7 minutt ekstra på å svinge innom her i stden for å kjøre raskaste veg heim. Viss eg har ærend inne på senteret eller viss han og ungane skal handle eller besøke farmor leverar eg dei til han på jobben hans når han er ferdig. Han leverar på skulen mandag morgon, for då begynner han seint på jobb. Det fungerar veldig greitt for oss.

Viss du og jenta di og faren har kome fram til ei samværsordning og ei hente- og bringeordning som dokker synest fungerar, bør alle andre holde seg unna! Dette har dei ingen ting med. Dersom foreldra dine fortsetter å legge seg opp i det, ville eg kanskje takka nei til hjelpa med å hente jenta, det er mulig det er der det ligg - sjølv om det er noko dei har tilbudt seg.

Hvorfor i alle dager skal hun bry seg med det?? :eek:
Dere har det bra som dere har det! At hun gidder... Akkurat som hun prøver og vil sette bf i ett dårlig lys overfor deg....

Her er det langt mellom oss, så de henter ham hos oss på fredags ettermiddag, og vi henter på søndagen. Det er ca en time å kjøre hver vei.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor din mor må putte nesa si oppi dette, når det tydeligvis fungerer for dere.

Far henter i bhg på fredag og leverer der mandag, men dette er mest pga mitt ønske om å slippe levering/henting og mer omgang med han enn nødvendig .. Ellers tror jeg ikke deres måte er veldig uvanlig nei, vi gjorde noe i samme duren før :-)

Jeg tenker er dere fornøyd betyr det faktisk fint lite hva din mor måtte mene om løsningen;) det holder med dere to og en megler i denne saken;)

Ærlig talt, så lenge du, bf, mekler og ikke minst barnet deres er fornøyd med løsningen dere har valgt, så har jo virkelig din mor ikke noe hun skulle sagt. Har selv en mor som blander seg inn i hver minste detalj av mitt liv og kan bare se for meg hvordan det blir når jeg får barn. Du må vel bare være bestemt og fortelle at dette er den løsningen dere har valgt sammen, du er lei av at hun maser om det når dere er fornøyd med slik det er og at du ikke vil diskutere den saken no mer. (Ja, jeg vet; lettere sagt enn gjort desverre) :)

Bf kom å hentet og leverte. Da han begynte å være der hele helgen hentet han i bhg fredag og leverte i bhg på mandag.

Har hun egentlig noe med det da???

Altså, om løsningen fungerer for både barnet og dere, så er det jo det som tells. Hva din mor sier er revende likegyldig.
Jeg syntes det er flott at dere foreldre møtes under levering, da får dere pratet sammen og gitt eventuelle beskjeder. Viktig det. Sånn gjør vi det også. Vi møtes! Vi prater sammen!

Det har hun ingenting med. Du og bf gjør det som dere syntes fungerer best:)

Så lenge de involverte parter (du, bf, barnet og mekler) er enig om en ordning som fungerer så ser jeg ingen grunn til at hun skal bry seg. Hadde bedt henne passe sine egene saker! Og sagt klart i fra at det temaet er ferdig diskutert! PunktumFinale!

Back
Topp