Vil slutte å amme

Babyziz

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Nå har eg fått så såre bryst, at eg griner bare tanken på å legge henne til.
Har prøvd med skjold, men blir bare grining.

Har fått beskjed av helsesøster å begynne på tillegg da hun ikkje går nok opp i vekt. Men hun nekter flaske å. Har prøvd nå en stund, og e bare grining. Har prøvd å gi før pupp, etter pupp og når vi e ferdig å amme helt. Andre har å prøvd uten hell.

E kommet til et punkt der det frister å gi barnet til faren å dra ut av huset å la han jobbe med henne.

Har dere noe råd ? Aner ikkje ka eg skal gjøre lengre. Har kommet til et punkt der eg ikkje koser meg lengre. Har time hos helsesøster neste uke, så skal snakke med henne om det da. Men trenger noen råd frem til det.

Hmm. Hvis du har det sånn, så kan du jo vurdere ammeslutt, men du bør vel få hun til å ta flaske først. Du hadde prøvd Avent en stund? Da kan du kjøpe noen flere flaskemerker for å se hvordan det fungerer.
Det er ikke lett med den ammingen. Håper du får god hjelp på helsestasjonen.

*sniker
Jeg slet en stund med at jeg var ganske sår, sånn at jeg sprakk opp og gruet meg til å legge han til. På meg hjalp det litt å bruke forskjellige ammestillinger. F.eks tvillingstillingen og når jeg lå på siden i sengen så la jeg han med bena opp mot ansiktet mitt. Fant tips til dette inne på ammehjelpen sin side.
Jeg brukte også å håndmelke meg akkurat sånn at melken begynte å komme slik at jeg slapp å ha han liggende den tiden det tok å få gang på melken.
Etterhvert gikk sårheten over og jeg ammer fremdeles.
Håper du finner noe som kan hjelpe deg.

Tingen e at hun ikkje går nok opp i vekt med bare amming, så da må det bli flaske og amming hele tiden.

Har nå prøvd avent og mam flasker. Tommee tibbee og dr brown e bestilt

Jeg har ingen erfaring med flaske og morsmelkerstatning så har dessverre ikke råd der.
Har du bare gitt erstatning på flaske? Kan det være at hun ikke liker smaken på erstatningen? Prøvd å pumpe deg for å gi det på flaske?

Har prøvd med morsmelk og mme. Med og uten malt, prøvd å dyppe turen i malt og i mm. Prøvd hipp og nan(har ikkje funnet collet på butikken enda)
Har prøvd å gi før eg begynner å amme, rett før eg skal bytte pupp og etter eg e ferdig.

Ender bare med at hun hylgriner, og når eg endelig for roet henne så sovner hun.

Uff, det hørtes slitsomt ut. Håper det er noe som hjelper. Vet at ei venninne av meg byttet fra avent til dr brown og syntes det hjalp veldig. Håper det gjør det for deg og.

Mamma fikk et filletantebarn av seg til å spise av flaska når hu gikk rundt med henne samtidig som hu ga flaske. Kan jo være verdt et forsøk. Min er iallefall roligere når jeg går med han og kan hende hu trenger å være litt rolig for å knekke koden.

Mamma fikk et filletantebarn av seg til å spise av flaska når hu gikk rundt med henne samtidig som hu ga flaske. Kan jo være verdt et forsøk. Min er iallefall roligere når jeg går med han og kan hende hu trenger å være litt rolig for å knekke koden.
Denne signerer jeg! Dette hjalp for oss også. Vi gir en flaske mme på kvelden. Da er hun relativt urolig og sinna og vanskelig for å ta flasken, men har ikke nok melk til å gi pupp på kvelden alltid. Bevegelse gjør at hun tar flasken:)

har prøvd litt på det, men for prøve litt til :) Nå skal vi virkelig gå inn for å få henne på flasken. Så nå blir det prøvd til hvert måltid. men må eg prøve på natten å ??

har prøvd litt på det, men for prøve litt til :) Nå skal vi virkelig gå inn for å få henne på flasken. Så nå blir det prøvd til hvert måltid. men må eg prøve på natten å ??
Nei, da kan du vel bare gi henne pupp, så slipper du det maset foreløpig :)

Slet også med såre brystknopper som blødde hver gang lillegutt tok tak. Prøvde alle mulige salver, det som fungerte til slutt var simplex øyesalve! Vips, grodd på to dager;)

Tingen e at hun ikkje går nok opp i vekt med bare amming, så da må det bli flaske og amming hele tiden.

Har nå prøvd avent og mam flasker. Tommee tibbee og dr brown e bestilt
Hjalp det med de nye flaskene? Fikk du noen gode råd på helsestasjonen?

Back
Topp