Føler jeg ammer HELE tiden!!

Gravid-18

Augustmamma
Septemberhjertene 2018
Fra rundt 07:30 tiden og til hun sovner for natta føler jeg at ho skal ha mat hele tiden! Og nå er brystvortene såre IGJEN!
Hun sover dupper på rundt 45 min og våken ca 1 time. På den timen hun er våken klarer jeg nå og drøye ammingen 20-30 min fra hun våkner. Men hun må også ha litt pupp rett før hun sovner, og da går det max 30 min fra første amming til neste.
Blir hun underholdt av noen andre kan det gå litt lenger tid, men siden vi for det meste er alene før pappa'n kommer hjem fra jobb er det stort sett sånn dagene går.
Hva er normalt i forhold til hvor ofte disse små vil ha mat? Og når begynner det å gå litt tid mellom hver gang?
Sånn som det er nå synes jeg som oftest ikke at det er så koselig og amme :(
Så liksom for meg at det kom til å være det før hun kom til verden.
Flaske tar hun ikke så får ikke pause ved å bruke det heller.
Går jo utover det og være sosial og! Hjemme hos folk går det jo fint, men orker ikke dra frem puppen hele tiden i butikken.
 
Det gjør hun :)

Ok, for min var/er også sånn. Men han la ikke på seg nok, så gir litt erstatning når det står på som verst.

Håper noen andre kan gi deg noen gode svar, kunne trenge det jeg også, da min også henger på puppen i tide og utide!
 
Som regel så er det ca 2 ganger om natta hun spiser. Noen ganger mer andre ganger ikke.
 
Har du prøvd å gi en flaske erstatning om dagen feks, og se om hun krever puppen like fort etter den flaska? Skulle ønske jeg hadde noen gode råd til deg, men dessverre har jeg ikke det...
 
Nå er det noen uker siden sist jeg prøvde erstatning, men da nektet hun å spise...og så er det ikke så lett når hun ikke vil ha flaske :p
 
Jeg ammer også fortsatt veldig mye på kveld... Jeg blir nok mye brukt som smokk... Bruker di smokk?
 
Hadde/har samme problemet. Snakket med helsesøster, og hun sa at alt under hver 2 t bare var tull å amme. Så eg begynte å prøve å holde henne lengre og lengre for hver amming. Selv om det betydde at eg måtte bære rundt på henne. Nå ammer eg ca hver 2 t.
På kvelden etter halv 8, så e hun forsatt ofte på puppen. Eg har da prøvd å gi mme, men det kaster hun opp igjen etter 10-15 ml (må gi via sprøyte da hun ikkje tar flaske). Så det e eg sluttet med å prøve.

Så mitt råd e å drøye det lengst mulig. Prøv å drøy det 10-15 min og stig gradvis med 5-10 min etter noen dager.
 
Jeg ammer også fortsatt veldig mye på kveld... Jeg blir nok mye brukt som smokk... Bruker di smokk?
Nå om dagen har jeg klart og få smokken til å være i munnen hennes lenger og lenger, men hun suger ikke på den da...bare tygger :p Tror ikke hun har skjønt hvordan den smokken fungerer enda. Hehe.
 
Som regel så er det ca 2 ganger om natta hun spiser. Noen ganger mer andre ganger ikke.

Ok. Tenkte at hvis babyen sover hele natta må de spise oftere på dagen. Det fikk jeg beskjed om.. så da var ikke annenhver time ofte lenger.
 
Hvor lenge har du hatt det sånn?
Vi har hatt det sånn i en uke nå, og jeg tror rett og slett det har vært en økeuke! Baby er 3 mndr.... Og amming heeele tida!! Lite søvn og kjempeslitsomt..
 
Jeg har hatt et par sånne dager. De kommer gjerne på kvelden og vedvarer utover natten. Syntes ikke noe om slike dager. Føler meg fanget til en stol, og jeg får ikke spist eller gjort noe. Blir også stresset over at den lille ikke vil sove, men bare spise. Alle sier det er normalt, så skjønner ikke hvorfor jeg stresser med det:)
 
Sliter med det samme nå. Vanligvis klarer eg å holde henne i 2 t på dagen. Men de siste dagene går dette ikkje. Og om natten går det knappe 2 t før hun vil ha mat igjen. Passet ikkje bra å få det nå. Dåp på søndag, og hadde et håp om å få sove litt natt til søndag. Men det kommer vell ikkje til å skje. E 3 mnd i morgen.
 
Hvor lenge har du hatt det sånn?
Vi har hatt det sånn i en uke nå, og jeg tror rett og slett det har vært en økeuke! Baby er 3 mndr.... Og amming heeele tida!! Lite søvn og kjempeslitsomt..
Føler vi har hatt det sånn hele tiden.
Folk snakker om økedøgn, men det har jeg ikke lagt merke til siden det er sånn :p
 
Jeg sleit også med dette når han hadde luftsmerter. De bruker noen ganger pupp sim trøst. Når jeg fikk gjort noe med lufta ble han bedre med puppen også.
 
Back
Topp