Yummy_mummy
Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Ja. Hun får aldri slike matpakker, og det er grusomt at noen foreldre kun gir ungene usunn mat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja selvfølgelig blir jo det noe heeelt annet. I spesielle situasjoner må en jo ty til slike utveierHusk på at mange foreldre sliter med at matpakken er urørt når de kommer hjem etter en lang skoledag. er det da bedre at de går sultne, og uten energi i 6 timer, eller er det ok å spise pannekaker(som for alt vi vet er proteinpannekaker), kaker(som kan være bassert på grønnsaker/frukt og annen ja-mat, eller i "verstefall" at det er boller med rosiner, kjeks osv? De 2,5 årene jeg jobbet med ernæring jobbet jeg ofte(skremmende ofte) med foreldre som hadde barn som droppet å spise på skolen. Da er det faktisk bedre for barna og få nugatti på brødskiven, enn å ikke spise. Synes ikke man skal dømme for mye hva andre barn har på brødskiven, eller ellers i matpakken. Det er individuelt hva barn spiser, og er de aktive som normale barn, og ikke blir påvirket negativt av sukker er det ikke noe problem å ha et "usunt" (noe jeg synes er feil å kalle det) måltid i matpakken... det er bedre å spise det noen kaller "usunt" enn ingenting![]()
Samme herVi sender med pannekaker på skolen vi
Hva salgs kosthold andre har legger ikke eg meg borti, vi har et passe sunt kosthold og lever fint med det.
Kan de velge sjokolademelk??Ja jeg er nøye!
Lager det meste fra bunnen av og prøver å unngå sukker.
Min 6åring får IKKE søtsaker i form av kake, muffin osv med på skolen! Får med seg litt kjeks når de skal på tur og det står på timeplanen at det er lov (vil ikke at han skal være den eneste som ikke har med). Missliker sterkt at de får velge om de vil ha vanlig melk eller sjokolademelk på skolen!!![]()
Kan de velge sjokolademelk??det er jo hårreisende..!
Den er lite sukker i, og var til laktosebarn før de fikk vanlig laktosemelk. Folk må undersøke før de blir sjokkerte altså.Kan de velge sjokolademelk??det er jo hårreisende..!
Ja det kan de!!
Valgene er:
Vanlig lettmelk
Melk med sjokoladesmak
Laktosefri lettmelk
Min gutt drikker egentlig vanlig melk, men klart han liker jo sjokolademelk.
Så når da nesten alle har sjokolademelk i klassen, må jeg da enten velge å være den stote stygge ulven som sier nei, eller så må jeg gi etter for noe jeg er uenig i!![]()
På barneskolen hadde vi også sjokolademelk en periode. Selv om jeg hadde veldig lyst på det, så ville ikke pappa bruke penger på det, så jeg fikk ikke. Det har ikke skadet meg.![]()
Ja nettopp! Er jo ikke så gøy for de få som ikke får sjokolademelk..Ja det kan de!!
Valgene er:
Vanlig lettmelk
Melk med sjokoladesmak
Laktosefri lettmelk
Min gutt drikker egentlig vanlig melk, men klart han liker jo sjokolademelk.
Så når da nesten alle har sjokolademelk i klassen, må jeg da enten velge å være den stote stygge ulven som sier nei, eller så må jeg gi etter for noe jeg er uenig i!![]()
Jeg kan vel bli like sjokkert selv om det er for laktosebarn? Er jo like ille uansett.. Finnes jo mye laktosefri melk uten at det må være sjokolademelk. For meg har ikke sukkerinnhold betydning for sjokket mitt. Jeg synes det er feil at barn blir vandt til at "alt" skal smake søtt og sjokolade i dag..Den er lite sukker i, og var til laktosebarn før de fikk vanlig laktosemelk. Folk må undersøke før de blir sjokkerte altså.
Det er alldeles ikke vanlig sjokomelk