Har barna for mye leker?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
JA!! Mine har syke mengder. Pussig nok leker de med absolutt alt, så jeg synes det er vanskelig å kvitte meg med noe. Jeg har barn som alltid leker seg også. De har aldri kjedet seg et eneste sekund, aldri hatt behov for å bli aktivisert, så jeg skulle vel egentlig ikke klage. Men jeg drukner i leker, så jeg tar sjansen på en liten klage likevel. :P :)

Ja, største har alt for mye leker etter min mening. Vi bruker å rydde bort enkelte ting, slik at vi kan rulere litt på tingene. Har avtale med han, om at til helgen så skal vi rydde bort en del ting som han ikke bruker. Det blir nok spart noe til lillebror, og en del andre ting blir nok gitt bort til noen via en arveside på facebook :) Her er guttene første barnebarna på begge sidene, så de har blitt overøst med ting. Veldig hyggelig alltså, men har måttet sagt stopp:) Og nå er det snart jul, skrekk og gru :P

Jeg syns jenta mi har for lite! Mye er blitt for barnslig for henne, og jeg er dårlig på å handle inn nye... Skammer meg over det... :( Når jeg får lønn denne måneden har jeg planer om å kjøpe inn litt!

Ja, har nettopp gitt bort to bæreposer til søstra mi som nettopp fikk unge, men er fortsatt MYE igjen! Nå er mesteparten arvet da, eller gaver fra besteforeldre, så har ikke kosta oss så mye ;)

Huff, jaa! Vi drukner i leker her! Det rare er at vi ikke har kjøpt en eneste leke siden han var baby. Lurer på hvor alt kommer i fra! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har mye duplo, mye lego, mye småbiler, mye petshop og dukker, lekekjøkkenting og dukkeklær. Har også mye brettspill og puslespill, det har vi kjøpt en del selv av. Ellers har de fått i gaver, har stor familie (6 søsken tilsammen, faddere, besteforeldre osv osv..) :)

Men vi har ikke ræl, altså plasting fra masse forskjellig osv... Det er system i lekene og de leker mye. Har fått to lekebarn. De leker mye hver dag, med det meste. :)
Har ikke kasser med blandet ting osv..

Ute har vi MASSE bruderleker (kjøpt en ting selv) :P Sikker ca 15 kjøretøy, og det er jo DYRE leker. Men brukes ute, og får vare så lenge de varer her i gården :P Også masse bøtter, spader og diverse.

Synes ikke de har for mye sånn egentlig, da det er leker som det må være mye av (lego, duplo, lekekjøkkenting) for at det skal være morsomt å leke med.

Han hadde for mye når han var liten, men vi var flinke til å gi bort hver gang han fikk nytt også.

Ja, alt for mye! Hun kan ikke kvitte seg med noe! Og hun husker alt hun har, så jeg får ikke sniki bort noe heller.

Hun er 6,5 år, men ikke en gang brio tre ranglen hennes får jeg rydde bort, så da er det kanskje ikke så rart at det blir mye etterhvert. :p

Alt skal spares på her. Til og med truser med hull i. ingenting får kastes. De hullete trusene må tas når hun er borte, for til og med de skal hun spare til egne barn.

Det værste er jo at hun nesten ikke leker med lekene sine. Hun leker mye, har alltid vært en leker, og kjeder seg aldri, men hun leker med det som ligger nærmest. Fjernkontroller, hårspenner, tomme doruller etc. :p

Sånn passe... men blir lekt lite med :-(
Lekene til andre er spennende, selvom det er samme..

Ja, jeg føler mini har altfor mye leker.. Besteforeldre kommer stadig med en liten ting...

Både ja og nei. Han har et lite rom, så det føles ut som det er mye der, men når e tømmer rommet jevnlig for vask så er det egentlig ikke så mye allikevel. Men har kvitta oss med en del leker som han ikke leker med, og pakket vekk noe.

Nei, syns ikke det. Hun har nå vokst fra " babylekene" så de ryddet jeg bort her om dagen, å da var det ikke mye igjen:eek: Men hun har snart bursdag også er det ikke lenge til jul, så ordner seg nok ;)

Ja, de finner på andre ting - dessverre! :p Som for eksempel har hun begynt å sveive på en eldgammel symaskin som står til pynt. :p

Hihi, ofte er jo sånt mye mer morsomt enn vanlige leker :P hehe.. Men mye tilbud på nett nå om dagen da, så du finner nok noe som du kan kjøpe :D

Back
Topp