viktig

cha85

Betatt av forumet
alle dere som vurderer å ta lakserolje, ikke gjør det!!!! har snakket med jordmor,og hun fortalte at hvis man tar lakserolje kan det i verstefall gå fryktelig galt. morkaka kan løsne og komme før babyen, det kan også skje at babyen får for lite oksygen.
hun hadde i de verste tilfeller opplevd at noen har mistet babyn sin. kjangsen på å miste babyen er ganske liten, men kjangsen er vel ikke verdt å ta....
hadde lyst til å ta lakserolje selv, men ble da fortalt det jeg har skrevet her[;)]

Oi så skummelt[&:] Jeg har ikke tenkt å ta uansett da men vet jo det er flere som "LEKER" med tanken iallefall. Uffameg styr unna den alle sammen

var ikke så fristende nå lenger nei...

Kunne egentlig tenke meg at det ikke var så bra siden apotekene helst ikke vil selge lakserolje til gravide damer.

Bra du informerer oss, cha85! [:)]

lurer på hvorfor d er så farligt..
d er jo beregnt til å gå på do me hehe..
nei huff dn lakserolja hørest skummel ut.. står fint over den :)

Legen min ville heller ikke anbefale å ta lakserolje, men han sa ikke hvorfor jeg ikke burde. Men har uansett bestemt meg forå å holde meg unna det jg :)

dytt[;)]

ORIGINAL: trudes

Oi så skummelt[&:] Jeg har ikke tenkt å ta uansett da men vet jo det er flere som "LEKER" med tanken iallefall. Uffameg styr unna den alle sammen

NEI det blir ingen lakserolje her heller gitt!! Det prøvde jeg sist uten noe annen virkning enn en grusom natt på do.....[:'(]

Nei signerer trudes oppfordring ja!!

Jeg skal til jordmor i dag, og skal spørre henne om dette... Har aldri hørt det før, men det kan jo være noe i det....

Det jeg er redd for er at en VANLIG diare' som kommer UTEN bruk at lakserolje, kan ha samme virkning..... [8|]

Nå har jo jeg hatt diare' i fokant av alle fødslene mine (en gang MED lakserolje), uten at det har skjedd noe galt. Men alikevel....

Det blir gjentatt så mye her inne, at jeg like gjerne gjentar meg selv igjen:

• 10 jordmødre - 10 forskjellige meninger!!

Akkurat som leger og alle andre mennesker!

Det finnes mennesker som har falt om hjemme, slått hodet i en stol og dødd, men det betyr ikke at det er farlig å ha stoler hjemme... Get it? Uansett...

Jordmora mi nevnte ikke morkakeløsning eller babydødsfall med ett ord i dag når jeg var til kontroll og fortalte om lakserolja fra i går. Hu sa faktisk at det er bra for kroppen å få tømt seg skikkelig en gang i blant, og at noen ganger satte det i gang riene, andre ikke, og noen ganger fikk de gravide bare maserier av det.

Hvis det er SÅ sinnsykt farlig, hvorfor står det ikke advarsler om det på samme måte som med røyk, alkohol og rakfisk?

Vi må ikke bli hysteriske heller da!
Skulle vi ikke kunne leve vanlige liv, fordi dersom atte, hvis om atte, kanskje....

ORIGINAL: Sicily

Har aldri hørt noe så tullete! Lakserolje fins ikke farlig for babyen, og hvis det skulle være noe, så er det laaaangt unna morkakeløsning og babydød. Jeeez.. Stakkars dere som blir så skremt av deres JM.. Jeg ville ikke tatt det for å sette i gang fødsel, rett og slett fordi det blir i systemet en stund, og jeg vil ikke ha diaré under fødselen. Klysteret er borte med en gang du er ferdig på do, så det blir ikke det samme. Jeg gjentar: Lakserolje er ikke på noen måte farlig, bare sinnsykt grisete og upraktisk!

Jeg tok på søndag formiddag -satt riktignok på do resten av den dagen (men det var liksom forventa), sov som en unge hele natta for første gang på lenge (ikke rart, jeg var helt utslitt[:D]).
Mandag morgen var alt som normalt. Veldig sulten når jeg våkna, ellers ingenting. Litt luft i magen bare.

Back
Topp