Torsdagsmorgen

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Tidlig morgen og :p
Minsten var nok sulten og uthvilt, så rett før kl 6 gav jeg opp å få han til å sovne igjen :)
Barne-tv og kaffe på oss!
 
Sov til 06.30 her, da hylvrælte hun og ville opp i stua for å kose med pappan før han skulle på jobb. Kjekt for meg, så fikk jeg ligge 15min ekstra :p Men hun har sovet 11 timer i strekk uten en lyd, så skal ikke klage ;)

Idag starter vi dagen litt senere og koser oss nå med barne-tv og kaffe :)

Har skikkelig fredagsfeeling :eek: Litt for tidlig bare :p
 
Morn på dere!
God natt her. Vesla våkna 06.20, men vi sløva litt i storsenga før vi stod opp.
Her ligger snøen langt nedi fjellet, så jeg fyrer i ovnen, drikker kaffe og skal fortsette på strikkavottene til Jen.
 
Neeei:confused: Hun har sovet 30 min siden kl1, ikke sammenhengende. Nå har hun sovnet på brystet mitt. Satser på litt søvn nå. :) Har blitt vandt til dette og nå. Men hadde aldri trodd en baby kunne være så lenge/mye våken.
Det var lite søvn ja :eek:
 
Morn på dere!
God natt her. Vesla våkna 06.20, men vi sløva litt i storsenga før vi stod opp.
Her ligger snøen langt nedi fjellet, så jeg fyrer i ovnen, drikker kaffe og skal fortsette på strikkavottene til Jen.
Flere minusgrader her nå, og hustrig med barfrost!
Måtte kle på T masse før han gikk til skolen, for han var så frossen :p
Sola kommer da, så det går an å håpe at det hjelper litt utover dagen.
Strikkeplaner her i dag også, har ikke rørt pinnene på flere dager :(
 
Flere minusgrader her nå, og hustrig med barfrost!
Måtte kle på T masse før han gikk til skolen, for han var så frossen :p
Sola kommer da, så det går an å håpe at det hjelper litt utover dagen.
Strikkeplaner her i dag også, har ikke rørt pinnene på flere dager :(
Kjekt å kunne kose seg inne med strikketøy da, ja.:)
Jeg prøvde å følge oppskrift denne gangen, meeen det ender alltid opp med at jeg må improvisere, så jeg er spent på resultatet! :p
Hva strikker du?
 
Kjekt å kunne kose seg inne med strikketøy da, ja.:)
Jeg prøvde å følge oppskrift denne gangen, meeen det ender alltid opp med at jeg må improvisere, så jeg er spent på resultatet! :p
Hva strikker du?
Hehe :D
Jeg hadde masse garn igjen etter å ha strikket jakke til Lillebror (enda ikke festet tråder på den!), så jeg begynte med en bukse. Men det spørs om det blir en shorts for å varme ekstra på rompa når det er kaldt ute, usikker på om jeg har nok garn til lange ben :p
Og så fant jeg igjen noe garn jeg hadde lett etter, så det blir votteproduksjon fremover her også!
 
Hehe :D
Jeg hadde masse garn igjen etter å ha strikket jakke til Lillebror (enda ikke festet tråder på den!), så jeg begynte med en bukse. Men det spørs om det blir en shorts for å varme ekstra på rompa når det er kaldt ute, usikker på om jeg har nok garn til lange ben :p
Og så fant jeg igjen noe garn jeg hadde lett etter, så det blir votteproduksjon fremover her også!
Hvilken pinnestr og garn bruker du når du strikker votter egentlig? Jeg hadde kun str.4 i strømpepinner og bruker et alpacagarn, men er spent på om de blir varme nok, for det er litt akryl i det.:confused:

Bukse har jeg også lyst å prøve meg på! Bare ei enkel ullbukse til å dra utapå.:)
 
Hvilken pinnestr og garn bruker du når du strikker votter egentlig? Jeg hadde kun str.4 i strømpepinner og bruker et alpacagarn, men er spent på om de blir varme nok, for det er litt akryl i det.:confused:

Bukse har jeg også lyst å prøve meg på! Bare ei enkel ullbukse til å dra utapå.:)
Jeg husker ikke helt hva jeg bruker egentlig. Er alpacagarnet veldig tynt?
Du får nesten bare prøve.
Jeg har noe lanolingarn liggende, tenkte å strikke votter for toving. Da bruker man vel pinnestørrelse 8 tror jeg :p
Men størrelse 3-4 er vel ganske vanlig til votter, kommer an på garnet.
 
Jeg husker ikke helt hva jeg bruker egentlig. Er alpacagarnet veldig tynt?
Du får nesten bare prøve.
Jeg har noe lanolingarn liggende, tenkte å strikke votter for toving. Da bruker man vel pinnestørrelse 8 tror jeg :p
Men størrelse 3-4 er vel ganske vanlig til votter, kommer an på garnet.
Tror det stod str2 i den oppskrifta jeg fant, so I'm schrinking as I go.:p
1414656018094.jpg
 
Neeei:confused: Hun har sovet 30 min siden kl1, ikke sammenhengende. Nå har hun sovnet på brystet mitt. Satser på litt søvn nå. :) Har blitt vandt til dette og nå. Men hadde aldri trodd en baby kunne være så lenge/mye våken.
oi, det var lite søvn ja!

Vi hadde kolikkbaby, men fikk heldigvis sove om natta likevel :p
 
Nå er Lillebror lagt, men det høres ikke ut som han var like trøtt som jeg forutså :p
Står og synger!
Men jeg trenger at han sover, for her ser det ikke ut etter en uke hjemme :p
Så jeg må rydde og vaske her nede mens han sover, det er planen nå!
Etterpå skal vi hente T, som har SFO i dag, og gå innom butikken på vei til mine foreldre. De er på Gran Canaria i to uker og vi mater katter denne uken. Stakkars kattene må nesten få litt kos, og ikke bare mat, så jeg tenker vi tar middagen vår der i dag slik at de får vært litt inne og sett litt folk :D
Mannen er på kurs til i morgen, så det er uansett bare oss. Da kan vi like greit sitte i huset der og ta bussen hjem i kveld :)
 
God dag :)
Fikk sovet til 7, da dro K på jobben.
Vi var i bhg kl 9 idag også.
Mina sover, og Wael leker med vennen sin. Så jeg sitter å slapper av :)
Fikk deilig purreløksuppe med poteter og ferskt brød her idag. Herlig :)

Ferdig kl 14.

Hva skal dere på idag? :)
 
Back
Topp