Hverdagsservise

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hva slags hverdagsservise har dere? (Legg gjerne ut bilde!) Hvor er det kjøpt? Husker du prisen? Er det fortsatt i produksjon?

Vi har bodd sammen i dette huset i over fire år, men har ennå ikke skikkelig servise... Kun litt sånn og litt sånn. Trenger inspirasjon slik at vi kan servere mat på ordentlige fat. :P

Hehe nei vi har bare billig fra ikea:p så ikke noe å vise:p er ikke så glad i slike dyre service, synes det er litt gammeldags:p

Hehe nei vi har bare billig fra ikea:p så ikke noe å vise:p er ikke så glad i slike dyre service, synes det er litt gammeldags:p

Det trenger absolutt ikke være noe dyrt! Er jo ment til hverdagsbruk. :) Vil bare ha noe jeg kan samle på som er enkelt og fint. Stort pluss om det er billig :)

Hvis du er i sverige så dra innom dollarstore. De har masse billig serviser der. Fine er de og. (enkelte)

Har også fra Ikea, helt enkelt offhvite :)

Kjøåte det egentlig fordi jeg visste at to av venninnene mine hadde det samme. Kjøpte vårt eget og lånte av venninnene mine da vi skulle ha dåp, slik at alt serviset matchet :)

Kjøpt på IKEA her og :) vi har i svart da :p

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Det trenger absolutt ikke være noe dyrt! Er jo ment til hverdagsbruk. :) Vil bare ha noe jeg kan samle på som er enkelt og fint. Stort pluss om det er billig :)
Ja kjekt når det er billig:) vårt er bare vanlig hvitt:D synes de har mye fint på ikea og skulle med glede har byttet ut noe av det vi har:p

Tror mitt er ett Black Design merke. Litt usikker. Samla på det for over 10 år siden så :P
Svart og litt spesielt. Ikke er det beint for eksempel. Litt bølger i det, om jeg skal forklare det sånn. En stor middagstallerken kosta rundt 150 kr stk husker jeg. Jeg har 8 av middagstallerkner, dype tallerkner, frokosttallerkner, kaffekopper og kaffekanne i keramikk + stor serveringsfat. Jeg gikk på videregående og samla det opp igjennom hele skoleåret. Litt om gangen. Var en liten butikk i Stavanger da som jeg ikke husker navnet på.

Vi har ett enkelt ett fra Coop obs tror jeg. Har bare 4 av hver, men har fått 12 djupe og vanlige fra porsgrund pluss noe serveringsboller osv i julegaver. ImageUploadedByBV Forum1414156911.368669.jpg

Her er vårt.

Kjøpte det på Feel (tror jeg...).
Falt for det, og prisen var helt grei. F.eks. 25 kr pr kopp, om jeg husker riktig.

:)

Vedlegg

• Service 1.jpg
    Service 1.jpg
    282,4 KB · Visninger: 106
Last edited:
Har rosendahl som hverdagsservise :-)

Plukk og mix! Tok med litt fra mamma da jeg flyttet hjemmefra, har kjøpt noe nytt og så blandet med sambo sitt.
Jeg liker best helt enkel hvitt. Så anonymt som mulig

Rosendahl service! Helt enkelt og hvitt! Passer til alt:) og det beste er at jeg har ett service i Angelina fra tilbords som er ment som pen service. Men det service er så dyrt at jeg har bare dessert skåler/ og små fat + serveringsboller! Og jeg kan mixe begge deler sammen som blir veldig pent:)

Veldig mange fine servise her! :)
Må si jeg falt veldig for Rosendahl, grand cru. Vi har det merket i dessertskåler og vinglass, og vi er veldig fornøyde med dem. :)

Må finne noe nytt, vil ha noe fint men ikke kjempe dyrt... Og ikke helt hvit trenger ikke å minne om finserviset....

Har et fra ikea, en sånn boks med seks av hver. Kjøpte to bokser. Ganske rimelig

Back
Topp