Lanternes dagbok

Glemte å ta magebilde på fredag, men det går bare våge seg ;)

Minien her har funnet sin favorittstilling, nemlig på tvers av magen, rett under navlen. Noen ganger kjennes det ut som om han ligger rett innunder huden, kjenner både hode og rumpe og kan på en måte holde ham mellom hendene mine :D :D
 
Glemte å ta magebilde på fredag, men det går bare våge seg ;)

Minien her har funnet sin favorittstilling, nemlig på tvers av magen, rett under navlen. Noen ganger kjennes det ut som om han ligger rett innunder huden, kjenner både hode og rumpe og kan på en måte holde ham mellom hendene mine :D :D
Hihi så søt da! Klarer ikke å kjenne hvordan min ligger jeg, men trur han ligger mye på tvers her også, siden det sparkes på begge sidene av magen samtidlig :p
 
25+3

Var til jm for rundt en uke siden og målte sf for første gang. Lå litt over den røde linjen, men fortsatt innenfor det mørkegrønne feltet. Har fått opp 3 kg fra start, 4 kg fra uke 10 siden jeg gikk ned et kg først. Jm mente at jeg kom til å legge på meg rundt en 5 kg til, altså totalt 8-9 kg. Syntes det høres lite ut, men så lenge den lille vokser og har det bra, får det heller være. Spiser når jeg er sulten, og det er ikke så sjeldent;)
 
Tenk så langt vi har kommet!!! Føles ikke lenge siden vi satt i IKM gruppe jeg
 
25+3

Var til jm for rundt en uke siden og målte sf for første gang. Lå litt over den røde linjen, men fortsatt innenfor det mørkegrønne feltet. Har fått opp 3 kg fra start, 4 kg fra uke 10 siden jeg gikk ned et kg først. Jm mente at jeg kom til å legge på meg rundt en 5 kg til, altså totalt 8-9 kg. Syntes det høres lite ut, men så lenge den lille vokser og har det bra, får det heller være. Spiser når jeg er sulten, og det er ikke så sjeldent;)
Det er helt greit å legge på deg det. Gjennomsnittet er vel 12 eller noe sånn, og for at noe skal bli et gjennomsnitt må noen gå opp mer og noen mindre. Tenk på alle som går opp 20? Jeg hadde bar gått opp rundt 9 kg i uke 33 sist, men la på meg 10 kg på en uke i bare vann. Etter det gikk jeg bare opp noen frem til... Altså, om jeg ikke hadde fått alt vannet er det mulig jeg bare hadde gått opp 10... Synes det egentlig er rart av jm å spekulere i hvor mye du kan gå opp, det varierer så mye og det er så lett å ta det som en fasit. At du blir redd om du ikke går opp såpass eller tror det er feil om du går opp mer enn hun har sagt... Du er perfekt og vekten er kun viktig for å følge med om det skjer store plutselige forandringer pga mulig svangerskapsforgiftning eller diabetes og sånn.
 
Det er helt greit å legge på deg det. Gjennomsnittet er vel 12 eller noe sånn, og for at noe skal bli et gjennomsnitt må noen gå opp mer og noen mindre. Tenk på alle som går opp 20? Jeg hadde bar gått opp rundt 9 kg i uke 33 sist, men la på meg 10 kg på en uke i bare vann. Etter det gikk jeg bare opp noen frem til... Altså, om jeg ikke hadde fått alt vannet er det mulig jeg bare hadde gått opp 10... Synes det egentlig er rart av jm å spekulere i hvor mye du kan gå opp, det varierer så mye og det er så lett å ta det som en fasit. At du blir redd om du ikke går opp såpass eller tror det er feil om du går opp mer enn hun har sagt... Du er perfekt og vekten er kun viktig for å følge med om det skjer store plutselige forandringer pga mulig svangerskapsforgiftning eller diabetes og sånn.
Håper bare jeg slipper unna alt det der vannet i kroppen:p Vekten kan være det samme, men syntes det er artig å følge med på oppgangen :)
 
Tenk så langt vi har kommet!!! Føles ikke lenge siden vi satt i IKM gruppe jeg
Det er helt utrolig! Bare noen mnd igjen til vi har babyen vår her :D
 
Titter innom og sier hei ♡
 
Titter innom og sier hei ♡
Hei til deg og!

Jeg er blitt litt sløv på å oppdatere i det siste, så kanskje jeg skal prøve meg på det snart :D Går det bra med deg?
 
Hei til deg og!

Jeg er blitt litt sløv på å oppdatere i det siste, så kanskje jeg skal prøve meg på det snart :D Går det bra med deg?
Det synes jeg du skal :D Ja, med meg går det fint :) Med deg og håper jeg? ♡
 
26+5

6 fullgåtte mnd, er det i dag kanskje?

Her vokser lille i full fart, og de siste ukene har han vært veldig aktiv i magen. Sparking både når jeg sitter, går og står:D

Enkelte dager har han ligget på en ubehagelig måte. Det føles som om det er noen som presser på magen til jeg blir kvalm. Presset kommer innenfra, og jeg merker dette veldig godt når han ligger "langt ute". Er nesten som om han tar spenntak i ryggen og prøver å presse seg gjennom magen :p Håper ikke han har tenkt å ligge "rett under huden" i tre måneder til ;) :D
 
28+5

Her går dagene unna! Har slitt litt med lavt blodtrykk den siste måneden, med mye svimmelhet, hjertebank og følelse av å skulle besvime. Kombinert med masse kynnere samtidig har det ikke vært så veldig stas, egentlig...

Ikke særlig gøy å skulle undervise samtidig som hjertet dundrer og man føler seg helt skjelven, så har snakket med jordmor om tilrettelegging på jobben. Skal få snakket med avdelingsleder denne uken, så får vi se hva som skjer :) Avd.lederen min er veldig imøtekommende, så her tror jeg at jeg får god hjelp :)

Ellers er minien i fin form og han spreller og sparker til stadighet :):Heartred
 
ImageUploadedByBV Forum1415916966.674396.jpg
Mage, tatt for litt under en uke siden. Syntes magen ser mindre ut på bildene enn det den er i virkeligheten, men det er vel bare vinkelen som gjør det.
 
Fine magen <3
 
Det synes jeg noen ganger også. Fin er du uansett;)
 
Back
Topp