Mandag 13/10

Hei hei!
Prøver å unngå BV nå når arbeidspresset er stort. Får jobbet best dersom jeg dropper unødvendig surfing på nett :p

I ettermiddag har vi kosa oss med knekkebrødbakst, lek og lesing :)

Skulle egentlig jobbet mer nå i kveld men kroppen er ikke helt samarbeidsvillig idag så skal heller fortsette å skrive jobbsøknader!
Du er superflink til å jobbe om dagen! :D :D
 
En annen grunn for at man gjerne bør ha en feberfri dag er at feberen kan være så og si borte på morgenen, men komme igjen på kvelden fordi man ikke egentlig er helt frisk.
Vi vokske kan stappe innpå med paracet og holde ut en arbeidsdag eller to uten å være helt frisk enda, men det er ikke så lett for barn å moderere seg i lek og ta det med ro til tross for at formen ikke er på topp. Feber eller ei...
 
En annen grunn for at man gjerne bør ha en feberfri dag er at feberen kan være så og si borte på morgenen, men komme igjen på kvelden fordi man ikke egentlig er helt frisk.
Vi vokske kan stappe innpå med paracet og holde ut en arbeidsdag eller to uten å være helt frisk enda, men det er ikke så lett for barn å moderere seg i lek og ta det med ro til tross for at formen ikke er på topp. Feber eller ei...

Ja er stort sett sånn med ungene her.. feberfri om morgen, men så kommer det utover dagen og evt stiger enda mer på kvelden.. Derfor jeg pleier å holde dem hjemme om dem har hatt feber kvelden før ;)
 
En annen grunn for at man gjerne bør ha en feberfri dag er at feberen kan være så og si borte på morgenen, men komme igjen på kvelden fordi man ikke egentlig er helt frisk.
Vi vokske kan stappe innpå med paracet og holde ut en arbeidsdag eller to uten å være helt frisk enda, men det er ikke så lett for barn å moderere seg i lek og ta det med ro til tross for at formen ikke er på topp. Feber eller ei...
Sant :)
Men siden den kun var 38, og han lekte masse idag. Så virket det som om han var i bra form.. Sånn 1 dag med feber.
Tror ikke han er smittsom, da ingen av oss andre er blitt dårlige :)

Får bare se ann.. Blir nok hjemme her :) :)
 
Sant :)
Men siden den kun var 38, og han lekte masse idag. Så virket det som om han var i bra form.. Sånn 1 dag med feber.
Tror ikke han er smittsom, da ingen av oss andre er blitt dårlige :)

Får bare se ann.. Blir nok hjemme her :) :)

Høres ut som om han kan i bhg egentlig.. man kjenner jo barnet sitt best :) og om det bare er forkjølelse, så sender jo de aller fleste ungene sine i bhg med det så lenge formen er fin ;) her er omtrent alle på avdelinga til Liana snørrete og hoster :p
 
Sant :)
Men siden den kun var 38, og han lekte masse idag. Så virket det som om han var i bra form.. Sånn 1 dag med feber.
Tror ikke han er smittsom, da ingen av oss andre er blitt dårlige :)

Får bare se ann.. Blir nok hjemme her :) :)
Tror jeg ville ringt barnehagen i morgen tidlig og hørt hva de synes ;)

...vet bare selv når jeg har jobbet i barnehage hvor frustrerende det er å få levert barn som ikke er friske. Det er jo et helt annet tempo i barnehagen enn hjemme, og de skal kunne følge i lek både ute og inne.
 
Høres ut som om han kan i bhg egentlig.. man kjenner jo barnet sitt best :) og om det bare er forkjølelse, så sender jo de aller fleste ungene sine i bhg med det så lenge formen er fin ;) her er omtrent alle på avdelinga til Liana snørrete og hoster :p
Bare jeg som holder hjemme ved forkjølelse tydeligvis :p
 
Du er superflink til å jobbe om dagen! :D :D
Er liksom pent nødt :p Blir kaaaanskje ferdig med skrivingen denne uken. Men så er det jo sinnsykt mye bearbeiding av teksten for ikke å snakke om korrekturlesing før den kan leveres. :confused:
 
Høres ut som om han kan i bhg egentlig.. man kjenner jo barnet sitt best :) og om det bare er forkjølelse, så sender jo de aller fleste ungene sine i bhg med det så lenge formen er fin ;) her er omtrent alle på avdelinga til Liana snørrete og hoster :p
Ikke sant? :)
Altså for meg kan han være hjemme, men virker som om han er veldig i farta. Men får bare se ann.
Målte temp nå, da han var å tissa. 38 fortsatt, uten paracet på 8 timer.
Så er nok en forkjølelse :)
 
Bare jeg som holder hjemme ved forkjølelse tydeligvis :p
Ja, hehe..
Fikk beskjed om at vi kunne regne med at de ble nærmest kronisk forkjøla under vinterhalvåret .. Og hvis man jobber fullt da, kan man ikke være borte hver gang nesa renner :)
 
Tror jeg ville ringt barnehagen i morgen tidlig og hørt hva de synes ;)

...vet bare selv når jeg har jobbet i barnehage hvor frustrerende det er å få levert barn som ikke er friske. Det er jo et helt annet tempo i barnehagen enn hjemme, og de skal kunne følge i lek både ute og inne.
Leverer han såklart ikke, om han er dårlig :)
Kun hvis han har normal temp og i god form. Merker fort forskjell :)
Han pleier å bli fort frisk igjen..
Men han blir sikkert hjemme i morgen også :)
 
Altså, guttene våre har infeksjonsutløst astma, så det sier seg selv at vi må sende dem i barnehagen selvom de er litt tette og slikt. Ellers hadde vi vært hjemme nesten hele vinteren :p
Men jeg synes det er stor forskjell på hoste og rennende nese og å være potte tett og tydelig sliten av det og preget av dårlig natt i tillegg..
 
Når det kommer til forkjølelse har jeg blitt veldig inspirert av den sør-europeiske stilen hvor barna er hjemme sålenge de er forkjøla /har hoste :p For oss fungerer det veldig bra. Hun blir så utrolig mye fortere frisk når hun er hjemme i 2-3 dager pga forkjølelse. Hermine er den eneste ungen på avdelingen som ikke går i ukesvis med snørr og hoste.

Hun har utrolig sjelden feber da, så når hun først har det er hun hjemme noen dager da også.

Men så er vi jo heldig med at jeg er hjemme og kan ta fri når det er behov, og svigermor stiller opp om det trengs :)
 
Ja, hehe..
Fikk beskjed om at vi kunne regne med at de ble nærmest kronisk forkjøla under vinterhalvåret .. Og hvis man jobber fullt da, kan man ikke være borte hver gang nesa renner :)
Nei, men når jeg er så heldig å ikke jobbe fult så velger jeg å holde hjemme. Har gjort det hele det første året når hun har vært forkjøla og det har ikke vært noe problem.

Som sagt, så har hun vært mye mindre syk enn forventet,og kortere syk hver gang. Og jeg tror det har en sammenheng med at den lille kroppen får tid hjemme til å roe ned og bli frisk fort.
 
Bare jeg som holder hjemme ved forkjølelse tydeligvis :p

Hehe jeg gjør det om dem har store plager.. men om formen er på topp, tross snørr og hoste, så kan det hende jeg sender dem dit.. men ser da veldig an på om sånt sliter dem ut lissom..Leoh var jo hjemme nesten hele forrige uke.
 
Ikke sant? :)
Altså for meg kan han være hjemme, men virker som om han er veldig i farta. Men får bare se ann.
Målte temp nå, da han var å tissa. 38 fortsatt, uten paracet på 8 timer.
Så er nok en forkjølelse :)

Ja feberen hadde vel vært høyere om det car streptokokker igjen?
 
Ja. Og skikkelig redusert.
Han blir hjemme i morgen :)

Ja greit å gjøre det sånn når man har mulighet og er usikker ;) som du skrev over her, så kan man lissom ikke ha dem hjemme for alt om begge jobber fullt!
 
Back
Topp