Hei og hopp 6/10

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
God morgen!
Minsten tok dag før kl 6 i dag, det syntes mora var litt tidlig :eek:
Men det går seg til :p
Han sov hele natten frem til da, så han var helt uthvilt og i godt humør.
T og jeg leverte han i bhg før vi ruslet til skolen i regnet. Det er skikkelig grått og rufsete ute her i dag. Ikke så innmari kaldt, men ganske surt.
Jeg blir å jobbe hjemme i dag, før jeg skal på senvakt. Og mannen er borte, så ungene skal til den ene søsteren min og ungene i dag og blir til i morgen. Håper det går bra!!
Ønsker alle en fin mandag!
 
Skikkelig høstvær hos dere da?:) er ganske likt her..tror jeg.. får jo ikke sett så mye ut av vinduene :p blir sikkert gøy for guttene å sove over hos tante og søskenbarn:D

God morgen!
Idag måtte sambo levere jentene i bhgen, for Leoh fikk feber inatt :( ga han paracet og han sov videre.. han sover enda, men hører noen lyder..så han våkner nok snart :) men dumme dumme meg da!! Ga han paracet som er fra 1,5 år!:eek: var sikker på at jeg tok den riktige boksen!:( det går vel bra det? Må kansje bare holde igjen på paracet utover dagen isåfall?? Jeg tenker at han er jo nesten like stor og tung som det Liana var når hun var 1,5 år!?
 
Skikkelig høstvær hos dere da?:) er ganske likt her..tror jeg.. får jo ikke sett så mye ut av vinduene :p blir sikkert gøy for guttene å sove over hos tante og søskenbarn:D

God morgen!
Idag måtte sambo levere jentene i bhgen, for Leoh fikk feber inatt :( ga han paracet og han sov videre.. han sover enda, men hører noen lyder..så han våkner nok snart :) men dumme dumme meg da!! Ga han paracet som er fra 1,5 år!:eek: var sikker på at jeg tok den riktige boksen!:( det går vel bra det? Må kansje bare holde igjen på paracet utover dagen isåfall?? Jeg tenker at han er jo nesten like stor og tung som det Liana var når hun var 1,5 år!?
Ja det går vel like mye på vekt som på alder, vil jeg tro?
Vi har ofte ligget over den angitte alderen med T hvertfall, på grunn av at han har vært stor hele veien =)
God bedring til Leoh!!
 
Det paracet-greiene går mer på vekt enn alder, tror jeg, men jeg hadde tatt en telefon til apotek for å sjekke for sikkerhets skyld!

Her har Asle holdt oss våkne i hele natt, og da han omsider sovnet ordentlig i 5-tiden, var han omtrent umulig å vekke kl 6:30.. men opp måtte vi. Asle måtte i barnehagen, jeg på jobb og mannebeinet sitter på flyplassen og venter på å dra til Oslo. Er så trøtt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg..
Ha en strålende dag tross ruskete høstvær og sykdom! God bedring til Leoh!
 
Skikkelig høstvær hos dere da?:) er ganske likt her..tror jeg.. får jo ikke sett så mye ut av vinduene :p blir sikkert gøy for guttene å sove over hos tante og søskenbarn:D

God morgen!
Idag måtte sambo levere jentene i bhgen, for Leoh fikk feber inatt :( ga han paracet og han sov videre.. han sover enda, men hører noen lyder..så han våkner nok snart :) men dumme dumme meg da!! Ga han paracet som er fra 1,5 år!:eek: var sikker på at jeg tok den riktige boksen!:( det går vel bra det? Må kansje bare holde igjen på paracet utover dagen isåfall?? Jeg tenker at han er jo nesten like stor og tung som det Liana var når hun var 1,5 år!?
Det er ingen fare altså. Den går fra 12kg, og han er vel 10kg? Men som du sier, vent bare et par ekstra timer før du evt gir en ny så går det nok bra ;)

God bedring til minsten!
 
Det paracet-greiene går mer på vekt enn alder, tror jeg, men jeg hadde tatt en telefon til apotek for å sjekke for sikkerhets skyld!

Her har Asle holdt oss våkne i hele natt, og da han omsider sovnet ordentlig i 5-tiden, var han omtrent umulig å vekke kl 6:30.. men opp måtte vi. Asle måtte i barnehagen, jeg på jobb og mannebeinet sitter på flyplassen og venter på å dra til Oslo. Er så trøtt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg..
Ha en strålende dag tross ruskete høstvær og sykdom! God bedring til Leoh!
Det skulle ikke vært lov med fulltidsjobb og småbarn :eek: ...eventuelt med nattevåk og så fulltidsjobb :p

Lykke til på jobb!

Skulle si kjør på med kaffe, men siden du ikke drikker det så blir det bare å kjøre på :p ;)
 
God morgen :)
Helt utrolige gode netter etter at vi flytta henne inn til oss igjen. Sover uten en lyd fra legging til 06-ish og så en time til i senga vår :rolleyes: Tydelig at den ungen vår er et flokkdyr som er skapt for samsoving :p

Jeg og Hermine har fri idag. Vi venter besøk av far,mor og småsøstrene mine fra Lofoten og jeg akter IKKE å få omgangssyken i hus til de kommer :p De skal ha Hermine hjemme på dagene mens de er her, så hun skal ha fri noen dager nå :)

Vi skal dra og kjøpe nye DockBoots idag, og kanskje gå på kafé :)

Mannen er på jobbreise, så da må vi jo kose oss litt ekstra ;)
 
God morgen :)
Helt utrolige gode netter etter at vi flytta henne inn til oss igjen. Sover uten en lyd fra legging til 06-ish og så en time til i senga vår :rolleyes: Tydelig at den ungen vår er et flokkdyr som er skapt for samsoving :p

Jeg og Hermine har fri idag. Vi venter besøk av far,mor og småsøstrene mine fra Lofoten og jeg akter IKKE å få omgangssyken i hus til de kommer :p De skal ha Hermine hjemme på dagene mens de er her, så hun skal ha fri noen dager nå :)

Vi skal dra og kjøpe nye DockBoots idag, og kanskje gå på kafé :)

Mannen er på jobbreise, så da må vi jo kose oss litt ekstra ;)
Viktig å kose seg litt ekstra når man er alene! ;)
Det pleier vi å gjøre også!
 
Det skulle ikke vært lov med fulltidsjobb og småbarn :eek: ...eventuelt med nattevåk og så fulltidsjobb :p

Lykke til på jobb!

Skulle si kjør på med kaffe, men siden du ikke drikker det så blir det bare å kjøre på :p ;)

Is-te gjør liksom ikke samme susen.. ;):p I dag har jeg bare lyst å dra hjem og legge meg igjen!! :( var ikke i seng før kl 1 i natt siden jeg var på korpsøvelse til kl 22, etterfulgt av en kveld med "skal bare ordne det før jeg legger meg sånn at jeg slipper å tenke på det nå som jeg og Asle blir alene i minst en uke"-opplegg.. Da går klokka fort!!
Hadde knapt lukket øynene før Asle begynte å rolpe og skulle stå opp, og han holdt det gående i timesvis :eek:
 
God morgen!
Minsten tok dag før kl 6 i dag, det syntes mora var litt tidlig :eek:
Men det går seg til :p
Han sov hele natten frem til da, så han var helt uthvilt og i godt humør.
T og jeg leverte han i bhg før vi ruslet til skolen i regnet. Det er skikkelig grått og rufsete ute her i dag. Ikke så innmari kaldt, men ganske surt.
Jeg blir å jobbe hjemme i dag, før jeg skal på senvakt. Og mannen er borte, så ungene skal til den ene søsteren min og ungene i dag og blir til i morgen. Håper det går bra!!
Ønsker alle en fin mandag!
Litt av en logistikk dere har altså :D

Lykke til med hjemmejobbing :p
 
God morgen!
Fru H: Så bra at natta var god. Litt t enklere å stå opp tidligere når man er uthvilt.:)
Ha en god arbeidsdag!!

Anita87: Mengde paracet har mye med størrelsen/vekten på barnet å gjøre, ja.:) God bedring til lillemann!!!

Turbulent natt her, da vesla våkna 01.30 og holdt det gående i to timer. Vi sov til 08, men kan ikke påstå å være uthvilt.:p
I dag er det planleggingsdag i bhg, så vi er hjemme. Aaaaner ikke hva vi skal finne på..
 
Litt av en logistikk dere har altså :D

Lykke til med hjemmejobbing :p
Hehe ja, det blir litt som må ordnes når mannen plutselig må reise. Jeg prøver å takke ja til de vaktene jeg får, uten å tenke på at det kan hende mannen må bort :p
 
Takk for betryggende svar, jenter:D <3 Leoh veide 10,1kg på 10mnd kontrollen, så vil tippe han ligger nærmere 11kg nå.. han er feberfri nå:) 37,4:D første gang han har hatt feber faktisk!


Volven: skulle ikke vært lov å gjøre noe annet enn å sove når man har hatt sånne netter!!:(
Håper neste natt blir bedre og at dagen går greit forde :) ta deg en energidrikk som inneholder sukker! Det kan funke det å;)


Marian87: så fantastisk at nettene ble så bra:D også så kjekt å kunne holde Hermine hjemme noen dager så dere har større sjans for å slippe unna omgangssyken!! Kos dere med besøk:)


Lilla-87: når skal barna forstå at søvn om natta faktisk ikke er oppskryt? :p tungt og frustrerende når dem holder på sånn! Sett sammen en trolldeig, så kan dere lage masse fint som dere også kan male :D
 
Takk for betryggende svar, jenter:D <3 Leoh veide 10,1kg på 10mnd kontrollen, så vil tippe han ligger nærmere 11kg nå.. han er feberfri nå:) 37,4:D første gang han har hatt feber faktisk!


Volven: skulle ikke vært lov å gjøre noe annet enn å sove når man har hatt sånne netter!!:(
Håper neste natt blir bedre og at dagen går greit forde :) ta deg en energidrikk som inneholder sukker! Det kan funke det å;)


Marian87: så fantastisk at nettene ble så bra:D også så kjekt å kunne holde Hermine hjemme noen dager så dere har større sjans for å slippe unna omgangssyken!! Kos dere med besøk:)


Lilla-87: når skal barna forstå at søvn om natta faktisk ikke er oppskryt? :p tungt og frustrerende når dem holder på sånn! Sett sammen en trolldeig, så kan dere lage masse fint som dere også kan male :D
Nå sover hun heldigvis. ♡
Ja, kanskje jeg skal lage trolldeig! Har du oppskriften for hånd? Og hvor mye kan spuses av det der..? :p
 
Det går trått her i dag, men jeg har kommet godt i gang med arbeidskravet og forventer å bli ferdig med det i morgen! :)
Nå blir det litt rydding og dusj før jeg etterhvert må reise på jobb :D
 
God morgen :)
Helt utrolige gode netter etter at vi flytta henne inn til oss igjen. Sover uten en lyd fra legging til 06-ish og så en time til i senga vår :rolleyes: Tydelig at den ungen vår er et flokkdyr som er skapt for samsoving :p

Jeg og Hermine har fri idag. Vi venter besøk av far,mor og småsøstrene mine fra Lofoten og jeg akter IKKE å få omgangssyken i hus til de kommer :p De skal ha Hermine hjemme på dagene mens de er her, så hun skal ha fri noen dager nå :)

Vi skal dra og kjøpe nye DockBoots idag, og kanskje gå på kafé :)

Mannen er på jobbreise, så da må vi jo kose oss litt ekstra ;)
Unngå omgangssjuka = God plan.:)
Så ut som at dere kosa dere på kafé. Nyt dagen sammen. :)
 
Nå sover hun heldigvis. ♡
Ja, kanskje jeg skal lage trolldeig! Har du oppskriften for hånd? Og hvor mye kan spuses av det der..? :p

Oppskriften jeg brukte:

1 kopp salt
2 kopp hvetemel
1 kopp vann
1 ss matolje

Stekes ved 80-100 grader i 2 timer ++ (avhengig av størrelsen på figurene)

Om du mente spise(?) så smaker det ikke ikke noe godt! Så ungene her lot være å spise :D
 
Oppskriften jeg brukte:

1 kopp salt
2 kopp hvetemel
1 kopp vann
1 ss matolje

Stekes ved 80-100 grader i 2 timer ++ (avhengig av størrelsen på figurene)

Om du mente spise(?) så smaker det ikke ikke noe godt! Så ungene her lot være å spise :D
Det skulle stå spise, ja.:p
Denne ungen er nemlig fryktelig glad i deig, og selv om jeg vet jo at det der er fryktelig salt, så vet man aldri.:p
Når vet du at figurene er ferdigstekte da? Kjenner etter om de er harde?
 
Det skulle stå spise, ja.:p
Denne ungen er nemlig fryktelig glad i deig, og selv om jeg vet jo at det der er fryktelig salt, så vet man aldri.:p
Når vet du at figurene er ferdigstekte da? Kjenner etter om de er harde?

Hehe skal vel litt til å like en deig som dette?:p om hun ikke er veldig glad i salt å da..hehe..

Ja jeg kjente etter..men stekte nok de største figurene for lite, for dem er halvbløte :p men måtte bruke ovnen til mat.. haha..
 
Hehe skal vel litt til å like en deig som dette?:p om hun ikke er veldig glad i salt å da..hehe..

Ja jeg kjente etter..men stekte nok de største figurene for lite, for dem er halvbløte :p men måtte bruke ovnen til mat.. haha..
Never say never!!:p
Ok. Da steiker jeg brødene først, skrur ned varmen og setter figurene inn når de er ferdige. Spennende! Har ikke laga trolldeig siden barneskolen. ;)
 
Back
Topp