Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Etter norsk lov må alle dyr som slaktes bedøves før blodtapping (dyrevernloven §9).Jeg ønsker å kutte gluten fordi jeg sliter med magen, men det har ikke blitt enda.
Jeg kjøper ikke mat jeg vet er halal-slaktet. Ellers setter økonomien stopper for det meste. Skulle gjerne kjøpt økologisk, da det er strengere krav innenfor økologisk drift.
Etter norsk lov må alle dyr som slaktes bedøves før blodtapping (dyrevernloven §9).
Halalslakting i Norge er derfor ikke dyremishandling slik det er i mange andre land der strupen kuttes mens dyret er i live og bevisst.
Bare sånn, til info.![]()
De har samme regelverk i Sverige, men hvis det er importert fra EU ville jeg heller ikke ha kjøpt det, så enig med du!Jeg har bare sett halalmerking i Sverige, type grensehandel. Og da vet jeg ikke hvor dyret kommer fra eller hvordan det har blitt slaktet, så da kan jeg ikke vite om halalslakting er humant i det tilfellet eller ikke. Jeg skulle sikkert ha spesifisert det ^^