Her har det skjedd mye på ei helg.

tusen takk :-) mannen kommer nok ikke hjem. han er borte på fiske, han sier selv han ikke kommer før jul så får nå bare se. han er sånn, skal være borte på havet hele vinteren. er vel hjemme 2 mnd til sammen i løpet av året. får nå bare se hvordan dette går.
har fått anbefalt å prøve noe minifom dråper.. så jeg har kjøpt dem men vet ikke om jeg tørr prøve :p er heletiden redd det skal bli værre.

Har han problemer med magen? Du kan alltid spørre legen om det er greit å bruke den.
Min venninne hadde samme problem med gutten sin. Hun pleide å lage te fra fennikel frø, kjøle den ned og gi det til han. Det hjulpet han mye. Selvfølgelig du bør undersøke om det er trygt.

ja han plages endel med magen, plages med å få ut/opp luft.
og får ikke til å bæsj, uten at jeg bruker vaselin og qutips.. så nå har vi time hos en manuell terapaut på onsdag da så får dem vise meg noen lure tips allefall, og hjelper ikke det blir jeg å gå til kiropraktor. fælt når jeg ser han sliter så mye, det gjør meg sååå sliten, så får håpe det hjelper.

Nei ammer ikke. er mitt fosterbarn :-)
skal til 6 ukers kontroll på mandag, kanskje dem kan gi meg noen tips.

Jeg vet at legen kan gi deg tabletter som starter produksjon av melk om du hadde lyst. Håper det ordner seg og det går bedre for dere begge to etterhvert. :-)

njæææ føler det blir litt feil om jeg gjør det:p

Håper du får hjelp på mandag. Har vært borti det der selv. Det er maltekstrakt eller laktulose som brukes på så små barn som bruker morsmelkserstatning. Og så må en være veeeeeldig tålmodig og bruke det lenge nok. Fryktelig slitsomt. Føler med deg som er alene om det også :(

Gratulerer så mye :)
Vi hadde samme problem med ungen vår. Hun slet veldig med luft i magen og de første 5 månedene. Så ble vi anbefalt å prøve kiropraktor, hun hadde en låsning i nakken som slo seg på magen. Etter noen måneder med behandlinger hadde vi en helt annen unge, ble gradvis bedre fra dag første behandling.
Og for å få henne til å bæsje var det kun malt som hjalp. Og fenikkel te og minifom hjalp litt mot luftsmerter.

Han sover nesten ikke lengre heller, vet ikke hva som gjør det sånn, men han sovner kunn oppå meg og når jeg legger han ned så våkner han og gråter og gråter, han er rød under øynene etter tretthet :(

så er jeg så usikker om jeg skal fortsette hos manuellterapaut eller om jeg skal bare begynne til kiropraktor.o_O

føler meg hjelpesløs og at jeg ikke kan med baby :confused:trist å føle sånn, trist å føle at man ikke får til..

Han sover nesten ikke lengre heller, vet ikke hva som gjør det sånn, men han sovner kunn oppå meg og når jeg legger han ned så våkner han og gråter og gråter, han er rød under øynene etter tretthet :(

så er jeg så usikker om jeg skal fortsette hos manuellterapaut eller om jeg skal bare begynne til kiropraktor.o_O

føler meg hjelpesløs og at jeg ikke kan med baby :confused:trist å føle sånn, trist å føle at man ikke får til..
Uffa meg, stakkars deg og den lille! Har du snakket med en barnelege? Det høres litt ekstremt ut. Kanskje tarmene fungerer ikke som de skal. Har du prøvde å legg han på mage? Kanskje det blir lettere for han?
Det høres veldig slitsomt ut, masse lykke til!

Tror du han reagerer på mme, siwro? For meg høres det ut som gutten ikke tåler kumelk, noe det er spor av i de fleste mme. Det finnes spesielle typer på apoteket som er uten kumelk i. Min gutt hverken tålte eller tåler melk, ikke kumelkprotein eller laktose. Han fikk spesialblanding med mme etter at han over en periode hadde testet det ut og han ble bedre. Da han var litt eldre, ble han også testet med blodprøver osv og slo da ut klart på melk. Gutten min var steinhard i magen fra dag én (og fikk ikke ut noe som helst bæsj), selv da jeg ammet, og etter råd og oppfølging fra barnelege begynte han med Duphalac fast hver eneste dag fra han var tre uker gammel. Det bruker han den dag i dag, åtte år gammel. Det tar dessverre tid før Duphalac begynner å virke, så du må ikke miste motet selv om du ikke merker umiddelbar effekt på den lille gutten. Snakk med lege og helsesøster på HS. De kan garantert råde deg i denne saken!

Tror du han reagerer på mme, siwro? For meg høres det ut som gutten ikke tåler kumelk, noe det er spor av i de fleste mme. Det finnes spesielle typer på apoteket som er uten kumelk i. Min gutt hverken tålte eller tåler melk, ikke kumelkprotein eller laktose. Han fikk spesialblanding med mme etter at han over en periode hadde testet det ut og han ble bedre. Da han var litt eldre, ble han også testet med blodprøver osv og slo da ut klart på melk. Gutten min var steinhard i magen fra dag én (og fikk ikke ut noe som helst bæsj), selv da jeg ammet, og etter råd og oppfølging fra barnelege begynte han med Duphalac fast hver eneste dag fra han var tre uker gammel. Det bruker han den dag i dag, åtte år gammel. Det tar dessverre tid før Duphalac begynner å virke, så du må ikke miste motet selv om du ikke merker umiddelbar effekt på den lille gutten. Snakk med lege og helsesøster på HS. De kan garantert råde deg i denne saken!

Signerer denne. Ei jeg kjenner har en unge som nesten ikke sov, hun kan ikke ha laktose i det hele tatt. Etter at de sluttet med laktose har ting blitt mye bedre.

Enig med dem over, prøv å bytt mme. Ellers så kan jo kiropraktor prøves. Håper det ordner seg for dere snart! Vet at ting kan være veldig fortvilende :(

Uffa meg, stakkars deg og den lille! Har du snakket med en barnelege? Det høres litt ekstremt ut. Kanskje tarmene fungerer ikke som de skal. Har du prøvde å legg han på mage? Kanskje det blir lettere for han?
Det høres veldig slitsomt ut, masse lykke til!
ja legger han på mage, masserer magen, blir illsint. presser beina opp mot magen av og til liker han det andre ganger ikke. føler meg elendig som mamma, og så hjelpesløs..
bare det å ikke få han til å sove om dagene litt, han er stupetrøtt men nekter å sove om han ikke sover oppå meg, så nå er første gang han er stille i 10 min etter jeg har lagt han så får håpe han tar natta nå..

Holle babyte fra helsekost e bra for magen til lille. Vi ga den til vår, vi var også til kiropraktor :) te'en inneholder kamille(bra for søvn) fennikel ( bra til magen) og karve.

Huff, får så vondt av dere... Husk at du gjør ingenting feil! Dere trenger hjelp og oppfølging av lege og/eller helsesøster. Signerer også de over som skriver om allergi. Har du noen som kan avlaste deg litt nå? Det er veldig, veldig viktig at du får sove. God klem til dere.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

jeg har kjøpt den hipp økologiske? men er så redd for å prøve tilfelle det blir værre. det vet jeg ikke om jeg takler. men må vel bare prøve. uff. helsesøstra her på øya er sykemeldt men skal ha 6 ukerskontrollen på legekontoret mandag så får vel spørre litt der.

Holle babyte fra helsekost e bra for magen til lille. Vi ga den til vår, vi var også til kiropraktor :) te'en inneholder kamille(bra for søvn) fennikel ( bra til magen) og karve.
er det en te du gir? hvor mye? skal til bodø mandag så da kan jeg se etter det på helsekost.

Huff, får så vondt av dere... Husk at du gjør ingenting feil! Dere trenger hjelp og oppfølging av lege og/eller helsesøster. Signerer også de over som skriver om allergi. Har du noen som kan avlaste deg litt nå? Det er veldig, veldig viktig at du får sove. God klem til dere.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
jeg får liksom ikke til å be om hjelp.. ja jeg prøver å ta tak i alt her..
jeg tror at han når vi må drive å reise og sånn HVER uke så blir han helt satt ut av spill, og tar så lang tid før han kommer til seg selv igjen. Så når han endelig er til seg selv igjen så må vi reise, så er det på samme viset.. skal spørre barneværnet om ikke dem akn ta mora med hit istede, dette setter han så ut..

Back
Topp