Luksusfellen

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Jeg må jo si at jeg føler vi har god kontroll på økonomien noe jeg sitter å ser på det.

Jeg skjønner jo ikke at det får ann!!!

Hehe, er en liten selvtillitsboost det programmet der:)

Uff ja.. Stakkars folk. Virker som de fleste ikke vet hva penger og økonomi er for noe:o jeg er veldig lei av at de aldri gjør som de får beskjed om, feks selge bil, skaffe mer jobb etc. Og alikevell får "belønning" i form av gaver:o tåpelig!

Helt horribelt! Fatter ikke at det kan gå så langt i det hele tatt! ;)

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan det går an, samtidig så skjønner jeg at ting fort kan balle på seg, og plutselig er det veldig vanskelig.

Fatter heller ikke at det går ann eg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenk å fortrenge økonomien så til de grader!

Blir jo rett og slett flau når jeg ser det programmet :P Tenk at voksne folk klarer å prioritere så feil med pengene sine!

Jeg mister litt munn og mæle når jeg ser på det programmet..og ja, det er jo en selvtillitsboost ;)
Men synes også det er flott at de får hjelp (selv om ikke alle fortjener det - man må jo kunne kreve litt av voksne mennesker!!!) I går var det en som hadde 2,1 mill i lån til STATEN, skrekk og gru!! men det var pga konkurs, og han var villig til å jobbe hardt for å rette opp i sine feil. Da synes jeg gjeldsordning er flott!
I de tilfeller hvor folk har dyttet alt av problemer bak seg, latt være å åpne posten, men brukt kredittkort på ferieturer og røyk...da kjenner jeg at blodtrykket stiger litt..

Vi hadde forelesning med han ene programlederen på høgskolen som handlet om personlig økonomi. Han sa at de fleste som havnet i luksusfellen var folk som i utgangspunktet hadde bra med penger, men som fikk for dyre vaner slik at alt kom ut av kontroll.
Folk med lav lønn av som regel vant til å måtte spare mer og er forsiktig med pengene sine!

Jeg forstår ikke at det går an! Det er jo ikke så vanskelig å skjønne at man ikke kan bruke mer enn man har ;)

Jeg er ikke i den situasjonen, men jeg har ikke noe problem med å forstå hvordan folk kan havne der.

Når det når et visst punkt slutter man bare å åpne brevene, og da eskalerer det ganske fort.
Jeg har selv vært innom økonomiske problemer mm, men klarte å rydde opp selv.
Det er ekstremt tungt, men når man mer eller mindre blir kastet ut som 18-åring, og ikke har lært å ta vare på seg selv er det ikke så vanskelig å havne i uføret. Når man er vant til inkassokrav gjennom oppveksten lærer man heller ikke at regninger faktisk bør betales på forfall.

Jeg skjønner ikke at man ikke ser hvilken situasjon man er i? Kan man virkelig bare gi faen i at det kommer regning? Å jeg synes faktisk at det er feil når man ser at man får rentefritt lån eller mye av lånet er slettet! Hva i all verden skal man lære av det?

Back
Topp