Skravletråd!

Noen av dere som har bestemt dere for når dere skal på ultralyd?:)
 
Jeg kommer sikkert til å bestille tidlig ul rundt uke 12, for å se at alt er bra, og kanskje få vite kjønnet:) de hadde rett sist, i uke 11:)
 
Jeg kommer nok også til å bestille til da, om jeg ikke får tidlig UL via fastlegen :) Frister også litt å ha en ennå tidligere UL, for å høre hjertet.
 
Kommer nok til å ha en ul i uke 7-8. For å se at hjertet slår og hvor mange det er. Har to eggede tvillinger som er snart ti år :).
Og så vil jeg ha en ul i uke 13. Det var da jeg oppdaget MA sist, hvor fosteret hadde sluttet å leve 11+6. Så det kommer nok til å sitte veldig i på den tiden.

Heldigvis billig med privat ul her jeg bor. Bare 110kr :)
 
Kommer nok til å ha en ul i uke 7-8. For å se at hjertet slår og hvor mange det er. Har to eggede tvillinger som er snart ti år :).
Og så vil jeg ha en ul i uke 13. Det var da jeg oppdaget MA sist, hvor fosteret hadde sluttet å leve 11+6. Så det kommer nok til å sitte veldig i på den tiden.

Heldigvis billig med privat ul her jeg bor. Bare 110kr :)

Dette er jo min første gang. Vil du fortelle litt om hva du opplevde på ul i uke 7-8? :) Og regnes det utifra den medinske svangerskapsuken, eller den folkelige? Jeg er vel i medisinsk svangerskapsuke 4 nå, siden IKM er i dag.

Det skjønner jeg godt. Opplevde det samme i fjor:-( Men da visste jeg ikke at jeg var gravid. Folk har begynt å dele det så tidlig. Jeg må nok på både to og tre UL før jeg tørr å fortelle noen om det..
 
Dette er jo min første gang. Vil du fortelle litt om hva du opplevde på ul i uke 7-8? :) Og regnes det utifra den medinske svangerskapsuken, eller den folkelige? Jeg er vel i medisinsk svangerskapsuke 4 nå, siden IKM er i dag.

Det skjønner jeg godt. Opplevde det samme i fjor:-( Men da visste jeg ikke at jeg var gravid. Folk har begynt å dele det så tidlig. Jeg må nok på både to og tre UL før jeg tørr å fortelle noen om det..

Denne gangen er det min og mannens hemmelighet så lenge det lar seg gjøre i forhold til jobb og div.

I uke 7/8 kan man se hjerte slå. Kan måle om menstermin stemmer. Og antall fostre :) slenger med ett ul bilde. Bare en liten celleklump :)
 

Vedlegg

  • 1411491086404.jpg
    1411491086404.jpg
    36,3 KB · Visninger: 67
Denne gangen er det min og mannens hemmelighet så lenge det lar seg gjøre i forhold til jobb og div.

I uke 7/8 kan man se hjerte slå. Kan måle om menstermin stemmer. Og antall fostre :) slenger med ett ul bilde. Bare en liten celleklump :)

Dette tror jeg at jeg også vil! Jeg får bare fortelle de første dag i siste mens, så vet de vel når det passer :)
 
Jeg tenker også ul rundt uke 12. Noen som vet om et bra sted å gjøre det i Oslo området?
 
Jeg kommer til å bestille privat ul rundt uke 8. Var da vi fant ut embryoet ikke lenger levde sist jeg var gravid. Så hvis vi får sett et bankende hjerte uke åtte denne gangen, så skal jeg endelig juble og tro på at jeg faktisk er gravid :)
 
Jeg kommer til å bestille privat ul rundt uke 8. Var da vi fant ut embryoet ikke lenger levde sist jeg var gravid. Så hvis vi får sett et bankende hjerte uke åtte denne gangen, så skal jeg endelig juble og tro på at jeg faktisk er gravid :)

Jeg må bare spørre jeg, disse ukene er helt nye for meg. Uke 8 for oss, er det uke 42 eller 43?:)
 
Jeg må bare spørre jeg, disse ukene er helt nye for meg. Uke 8 for oss, er det uke 42 eller 43?:)
Ukene regnes fra første dag i siste mens, jeg har "standard" 28 dagers syklus, dvs når jeg hadde ikm (ikke kommende mens) 19/9, så var jeg da 4+0. Nå er jeg 4+4, inne i min 5. uke. Når jeg er 8 fullgåtte uker (embryoet er da 6 uker), så er det fredag i uke 42 :)
 
Hatt "omgangssyke" med morgenkvalme/oppkast ei hel uke nå, så enten er jeg kraftig rammet, eller så er det noe på gang;)
Vil eventuelt bli min tredje graviditet på seks måneder...
 
Hatt "omgangssyke" med morgenkvalme/oppkast ei hel uke nå, så enten er jeg kraftig rammet, eller så er det noe på gang;)
Vil eventuelt bli min tredje graviditet på seks måneder...

At man er kvalm skal jo være et veldig godt tegn! :)
 
Ringte legekontoret i dag jeg, skal på kontroll allerede neste uke :)
 
Syns det kan begynne å bli litt mer liv på juni nå jeg. Jeg har jo tross alt termin 09.!
 
Satse på det :D
 
Jeg meldte meg nok litt kjapt inn, testa svakt positiv på søndag (21) hadde IKM mandag 22 (om ikke før, litt variable syklusser) men har resten av uka testa negativt. (Men uten å få TR) Har er ørlite håp fremdeles, men blir nok en ny pp på meg.. :-(
 
Back
Topp