Spørsmål til gravide røykere/snusere:

240-bruden

Andre møte med forumet
Røyker eller snuser du fortsatt? Om JA, hvor mye?

Hvor langt er du på vei?

Hvorfor har du ikke klart å slutte?

Kommer du til å slutte?

Plages du av at du fortsatt røyker/snuser?

Får du reaksjoner fra andre, kjente eller fremmede på at du fortsatt røyker/snuser? Og hvordan forholder du deg til det?

Har du røyka/snusa i tidligere svangerskap?

Ja, både røyker og snuser fortsatt... Litt mindre enn før! Ca en 20pk om dagen og ca 3 bx snus i uka

Hvor langt er du på vei?
22 uker

Var flink etter positiv test, kutta ned fra 25-30 Rød Prince om dagen til 6-8 Marlboro Light! Så var det ferie, og det ble kjøpt Rød Prince på taxfree'n... Så var jeg raskt tilbake på rundt 20...

Kommer du til å slutte?
Vil jo prøve å kutte ned igjen, men klarer nok ikke å slutte helt. Typen og hele familien røyker og, og da er det vanskelig! Har ikke viljestyrke nok, og er så avhengig...

Ikke egentlig! Tenker minst mulig på det!

Får du reaksjoner fra andre, kjente eller fremmede på at du fortsatt røyker/snuser? Og hvordan forholder du deg til det?
Merker ikke så mye til det egentlig. Ingen kjente som sier noe om det! Hender jeg ser fremmedfolk titter på magen min hvis jeg røyker, eller når jeg skal kjøpe røyk eller snus, men tenker ikke så mye over det!

Har ikke vært gravid før.

Røyker eller snuser du fortsatt? Om JA, hvor mye? 10 sigaretter om dagen kansje eller mindre

Hvor langt er du på vei?23+3

Hvorfor har du ikke klart å slutte? Kuttet og ned ved positiv test og enkelte dager røykte jeg ingen ting. Men så ballet det på seg

Kommer du til å slutte? Vil jo det ja men om jeg klarer er en annen ting

Plages du av at du fortsatt røyker/snuser? Ja kjenner jeg plages litt med dårlig samvittighet

Får du reaksjoner fra andre, kjente eller fremmede på at du fortsatt røyker/snuser? Og hvordan forholder du deg til det? Nei egentlig ikke.

sist sluttet jeg med en gang

- Ja, eg snuser.. Trur eg har 3 bokser i veka. Men når eg var gravid snusa eg rundt 1-1,5 boks i veka.

Hvor langt er du på vei?
- Er ikkje gravid no. Men snusa når eg gjekk gravid med minste mor.

- Eg greide å slutte i dei 3 første mnd pga kvalme. Men etter det blei det brudd med BF og da fekk snusen meg rolig, siden eg hadde litt angst og div. Snakka med JM om det, og ho sa det gjekk greit så lenge eg begrensa det.

Kommer du til å slutte?
- Med tid og stunder gjer eg nok det.

- Verst var det vel når eg gjekk gravid..

- Merka ingenting til det når eg gjekk gravid vertfall...

- Nei

Ingen trolling fra min side! Jeg er bare nyskjerrig på om det er fler i samme båt her, og hva de tenker! :-)

Kjenner dette er et tema jeg ikke skal diskutere noe særlig.. ;)

Jeg snuset i 5/6 år før jeg ble gravid... Sluttet UMIDDELBART ved begge svangerskapene.
Tror ikke trådstarter er ute etter diskusjon uansett ;)

Er veldig glad for at jeg aldri har begynt med røyk eller snus for det er nok forferdelig vanskelig å slutte. Tror nok alle forstår at det ikke er særlig bra å fortsette i sv.skapet, men ikke like greit å gjøre noe med det.
Syns dere som har greid å slutte har vært kjempeflinke, og håper dere ikke begynner på igjen etter fødselen :-)
Dere som ikke greier å slutte helt: kjenpebra at de fleste ser ut til å greie å kutte ned! Det er bedre enn ingenting :-)

Røykte og snusa før jeg ble gravid. Kuttet røyken når vi startet prøving,også kuttet jeg snusen dagen før positiv test.(hadde på følelsen at jeg var gravid.)

Tror ikke så mange tør å svare, er ganske mange perfekte damer her som halshugger deg om du innrømmer at du snuser/røyker! :p

Synd at man ikke skal kunne snakke om og utveksle erfaringer om et slikt tema uten å frykte halshugging og refs fra de perfekte her!
Det er faktisk ikke alle som klarer å slutte... Noen prøver flere ganger før de klarer det, mens andre klarer ikke i heletatt!

Er ikke preggers, men snuser som en idiot. Har prøvd og slutte flere ganger, men ikke klart det pga lite motivasjon. Jeg begynner og gå over på nikotinfri snus nå og det funker faktisk. Så enten er jeg helt fri for snus når vi begynner prøvinga eller så er det nikotinfri snus for alle penga. Så det kan være en mulighet for dem som sliter. Røyking har jeg ingen kommentar på!
Lykke til til alle som sliter :)

Så til dem som plages med snusinga, prøv nikotinfri :)

Synd at man ikke skal kunne snakke om og utveksle erfaringer om et slikt tema uten å frykte halshugging og refs fra de perfekte her!
Det er faktisk ikke alle som klarer å slutte... Noen prøver flere ganger før de klarer det, mens andre klarer ikke i heletatt!
Veldig synd, men jeg la selv ut en tråd om hjelp og tips til å slutte når jeg var rundt 12 uker, og fikk da få råd, men sinnsykt mange "kjæfte" meldinger ;) kjempe koselig! De kunne jo ikke fatte og begripe at man kunne skade barnet sitt på den måten, og det skulle jo være barnemat å slutte med tanke på hva som lå i magen osv.. Håper de neste som spør om råd, faktisk får noen gode råd og støttende meldinger!

Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å røyke og snuse mens man er gravid. Jeg slutta på dagen pga pos test. Hadde aldri tilgitt meg selv om jeg fikk et lite barn eller prematurt som er noen av farene ved bruk i svangerskapet

Veldig synd, men jeg la selv ut en tråd om hjelp og tips til å slutte når jeg var rundt 12 uker, og fikk da få råd, men sinnsykt mange "kjæfte" meldinger ;) kjempe koselig! De kunne jo ikke fatte og begripe at man kunne skade barnet sitt på den måten, og det skulle jo være barnemat å slutte med tanke på hva som lå i magen osv.. Håper de neste som spør om råd, faktisk får noen gode råd og støttende meldinger!
Klarte du å slutte a?

Kan ikke svare for meg selv, eller på spørsmålene dine egentlig..
Men har ei venninne som røyker, med 3 svangerskap bak seg.
Med nr 1 røkte hun hele svangerskapet, fødselen startet i uke 28 og barnet døde 3 dager gammel..
Med nr 2 røkte hun til uke 20, barnet ble født i uke 30 og klarte seg.
Med nr 3 røkte hun til uke 16 og barnet ble født i uke 38..
Om dette har en sammenheng med røykingen eller ikke vet ikke jeg, men jeg er glad det ikke er jeg som sitter å tenker på det og må slite med den dårlige samvittigheten!

Back
Topp