I DID IT! Sir opp jobben.. Oppdatert!

Evette

Gift med forumet
Når du i 2,5 år har holdt tårene tilbake, slengt på deg et smil å alltid hatt et håp om forandring men som ikke skjer. Ja da er det påtide å ta ting i egne hender. Dro til legen i dag og fortalte om stor mistrivesel på jobb. Kollegaer som dytter deg så hardt ned psykisk at du er på randen til sammenbrudd. Legen min (som er verdens beste) så alvoret og nølte ikke med en sykmelding. Sykmeldt i 3 mnd. Nå får jeg prøve å stable meg på beina å gjør meg klar til å fortsette i arbeidsmarkedet! Klarer ikke å møte på jobben å si ifra, så jeg sendte mail med kort forklaring og sender oppsigelse å sykmelding i post. Har tenkt lenge på dette, men det er jo ikke barebare når man er avhengig av inntekt heller. Har heldigvis en mann som støtter meg fullt ut og er klar for å jobbe ekstra dersom det blir nødvendig:)
ENDELIG!

Oppdatert: Fikk svar sent lørdagskveld etter at jeg sendt 2 mail og sms. Sjefen har alltid foretrekkt elektronisk kommunikasjon med ansatte. Svaret var helt annet enn forventet. Ingen kjefting eller stygge ord. Sjefen har visst skjønt at ting ikke funket og ønsket meg lykke til videre!

NÅ kan jeg endelig slappe av å vite det er over!

Last edited:
FANTASTISK sterkt gjort av deg! :) Det må ha krevd masse tålmodighet og styrke å holde ut så lenge. Synes det er flott at du endelig har klart å ta avgjørelsen som virker som å være den eneste rette. (Etter så lang tid kan man faktisk ikke forvente at det skal forandre seg lenger...)
Håper du får noen deilige uker hjemme til å komme deg til hektene igjen, og at drømmejobben banker på døra snart!
Masse lykke til. :)

Takk dere! Ja, jeg føler virkelig jeg har latt jobben min komme over alt annet og at jeg har kjempet for ingenting! Tårene strømmer på etter å ha blitt holdt tilbake. Kjenner jeg få litt angst av tanken på responsen til jobben, siden jeg vet hvor lite stabile de er! Blir nok at mannen min må hjelpe meg med å lese resposen på mail og også videre diskusjoner som måtte oppstå.

Så flott du e stark :-) Kan ikke gå på en jobb å må dårligt. Nå må dy bygga deg opp så ska du se att de ordnar seg å du får deg säker en ny jobb

Gratulerer og masse respekt på du følgte hjertet ditt!!! Arbeidsgiver kan ikke stille for mange spørsmål til hverken sm eller oppsigelse. Husk at en ny dør åpner seg når en annen dør lukkes;) lykke til og du er modig som turde å ta skrittet;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du er sterk! Jeg gjorde akkurat det samme for ett år siden, og har dessverre ikke fått meg ny jobb ennå, men håper jeg får noe snart! :)

Så bra! :D Jeg syns man absolutt ikke skal finne seg i en sånn jobbtilværelse!

Du er sterk! Jeg gjorde akkurat det samme for ett år siden, og har dessverre ikke fått meg ny jobb ennå, men håper jeg får noe snart! :)

Kjenner litt på skrekken om å måtte gå i lang tid uten jobb, men med nåværende inntekt klarer vi det. Og jeg tar virkelig hva som helst! Har nå lært at det ikke bare er jobben det kommer ann på, de som jobber der/ trivsel er nesten mer viktig. Jeg elsket jobben min og alle arbeidsoppgaver, det var kollegaer jeg slet med. Jeg kan stå bakpå en søppelbil så lenge jeg har kollegaer som behandler meg med respekt:p

Respekt!!

Masse lykke til videre! Få litt overskudd først før du jakter videre på ny jobb! Heilt enig i at kollegaer og hvordan en bli behandlet har mye å si i forhold til hva en faktisk gjør!!

God klem til deg :-)

Kjenner litt på skrekken om å måtte gå i lang tid uten jobb, men med nåværende inntekt klarer vi det. Og jeg tar virkelig hva som helst! Har nå lært at det ikke bare er jobben det kommer ann på, de som jobber der/ trivsel er nesten mer viktig. Jeg elsket jobben min og alle arbeidsoppgaver, det var kollegaer jeg slet med. Jeg kan stå bakpå en søppelbil så lenge jeg har kollegaer som behandler meg med respekt:p

Så utrolig bra!!! Klapp på skulderen til deg :) Det er seriøst ikke verdt å ha en jobb du ikke trives i og det å ha en jobb med kollegaer som sliter deg ut er direkte skadelig! Jeg jobbet for noen år siden for en familiebedrift hvor en av lederene (gift med sjefen sjøl) var så ustabil. Jeg visste aldri hvor jeg hadde vedkommende. Dette var en liten bedrift, så når vi var på jobb måtte vi omgås hele dagen. Den ene dagen kunne det være smil og spøk og latter, til og med spandering av lunsj ol, og neste dag ble jeg behandlet som om jeg hadde gjort noe galt. Det ble aldri sagt noe, men det var så tydelig i kroppspråk at jeg ble avvist/oversett/holdt utenfor. Kom det andre kollegaer inn, så kunne de få den positive oppmerksomheten jeg fikk dagen før, mens jeg ble "fryst" ute.
Det var kanskje ikke så tydelig heller, for til slutt trodde jeg det var jeg som var ustabil og oppfattet situasjonen og personen feil. Og jeg ble værende i den jobben så altfor lenge. Endte til slutt i langtidssykemelding og mistet litt troen på at jeg kunne finne en annen jobb. Fikk kontakt med gamle kollegaer etter noen år og de kunne fortelle om like opplevelser. Ei ble faktisk uføre til slutt. Nærmet seg 60 år og hadde problemer med å finne ny jobb, men heldigvis hadde hun en lege som forstod alvoret.
Så du må bare være stolt av avgjørelsen du har tatt og lykke til med jobbsøking :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Så utrolig bra!!! Klapp på skulderen til deg :) Det er seriøst ikke verdt å ha en jobb du ikke trives i og det å ha en jobb med kollegaer som sliter deg ut er direkte skadelig! Jeg jobbet for noen år siden for en familiebedrift hvor en av lederene (gift med sjefen sjøl) var så ustabil. Jeg visste aldri hvor jeg hadde vedkommende. Dette var en liten bedrift, så når vi var på jobb måtte vi omgås hele dagen. Den ene dagen kunne det være smil og spøk og latter, til og med spandering av lunsj ol, og neste dag ble jeg behandlet som om jeg hadde gjort noe galt. Det ble aldri sagt noe, men det var så tydelig i kroppspråk at jeg ble avvist/oversett/holdt utenfor. Kom det andre kollegaer inn, så kunne de få den positive oppmerksomheten jeg fikk dagen før, mens jeg ble "fryst" ute.
Det var kanskje ikke så tydelig heller, for til slutt trodde jeg det var jeg som var ustabil og oppfattet situasjonen og personen feil. Og jeg ble værende i den jobben så altfor lenge. Endte til slutt i langtidssykemelding og mistet litt troen på at jeg kunne finne en annen jobb. Fikk kontakt med gamle kollegaer etter noen år og de kunne fortelle om like opplevelser. Ei ble faktisk uføre til slutt. Nærmet seg 60 år og hadde problemer med å finne ny jobb, men heldigvis hadde hun en lege som forstod alvoret.
Så du må bare være stolt av avgjørelsen du har tatt og lykke til med jobbsøking :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
Wow.. skulle tro det var samme jobb vi hadde:p Og greit å lese om andre som har følt det samme i en slik sitjuasjon:)

Herregud..good for you :) Hva var dette for en arbeidsplass egentlig? Lykke til med jobbsøking :)

Good for you!

Å mistrives på jobben er noko dritt, og det ødelegger så utruleg mykje! Håpar du kjem deg på beina igjen og etter kvart finn ein jobb du trivs i.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Flott! Det krever mye!

MEN, om du IKKE sier opp jobben, og heller går sykemeldt til du finner ny jobb vil du tjene MYE på det... Når du sier opp jobben får du karantene på 4 uker uten penger, pluss at du da vil få arbeidsledighetstrygd og det er ikke så mye som om du ville gått sykemeldt en periode :)

TuMmY LoVe

Så tøff du er! Du fortjener virkelig å få drømmejobben etter å ha holdt ut så lenge :-) Kollegaene og arbeidsmiljøet betyr kjempemye! Selv har jeg en helt grei jobb, men pga at jeg jobber sammen med så mange herlige folk har dette blitt drømmejobben min :-) Krysser fingrene for at det ordner seg for deg om ikke lenge :-)

Så bra! Endelig!
:talk017

Du må ha lykke til med jakten etter ny jobb:):signs003

Back
Topp