bil sikring på 70 og 80 tallet ?

MiaDenPia

Elsker forumet
Dere som er født/var barn i det tidsrommet , hvordan ble dere sikrer på bilturer?

jeg er født i begynnelsen av 80 tallet og jeg hadde bilstol som var forankret i gulvet senere satt jeg på pute

85 mod her, satt i bilstol ganske så lenge. Bror min som er født 5 år tidligere lå visst i bagen bak i bilen, med seler rundt...

TuMmY LoVe

Eneste jeg husker er at jeg satt på pute.

Eneste jeg husker er pute :-P lå i bagdel med nett over da jeg var bitteliten

Taster fra Appen <3

Husker vi satt baki en Volvo stasjonsvogn. Var seter kun fram og gitter mellom. Hvis vi skulle på langtur var vi så heldige at vi fikk en madrass for å sitte på ;-) Godt at ting har endret seg :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 85 modell. Og jeg kan huske at jeg satt på pute i 7-8 års alder... lillesøster som er 89 modell satt i sete kanskje litt lenger enn meg...

Meg i 1982. :-)20140907_135621.jpg

75 modell og som baby lå jeg i en "grop" i baksetet på bobla til mamma og pappa... haha etterhvert bagdel og nett. Så tror jeg vi satt på puter. Rundt 82-83 arva pappa en varebil, hvor bagasjedelen var adskilt fra førerdelen med trevegg og liten luke og da satt jeg og broren min i hver vår saccosekk :D artig det på bilferie i Norge og Danmark. Hadde ikke akkurat gått i dag.... Pappa bygde seter til oss etterhvert og da ble det "normalt" med vanlige bilbelter

81-modell.. Jeg lå i vognbagen med nett over baki bilen, senere satt jeg på pute.

Februar-14 mamma ❤️

Husker søsteren min lå i vognbag med nett rundt da hun var helt liten, hun er født i 97. Og jeg husker vi brukte beltestol og senere pute da jeg og de andre søsknene mine var små, litt tidligere på 90-tallet. Det er vel det jeg vet om.

88-mod her
Babybag med nett over, som var festet med seler.
Så en annen stol med seler før beltestol og senere pute!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg husker bare vi satt i baksetet og at det ikke engang var bilbelter der. Det var det vanlig å bare ha foran. Mamma fortalte at når de kjørte hjem fra sukehuset og på andre bilturer så lå vi bare i bagdelen av vogna som ble plassert i baksetet. Jeg er født i 82 og søster i 78.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Født i 71, husker jeg satt i et rødt barnesete som var festa i bilens seter og jeg var festa i selene på barnesetet. Det kan ikke ha vært veldig stødig for husker minst en gang det velta i en sving. Satt på med onkelen min som kjørte boble da satt vi i bagasje"hullet" helt bakerst :D

Back
Topp