Løsemidler

Krica

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Jobber ved en institusjon der vi fant en pose med blankt stoff når vi ransaket et rom. Dette viste seg å være flytende hårspray som hadde blitt sprayet ned i en pose for å sniffe. Luktet dessverre på denne væsken for å lukte om det var vann. Ble da litt "yr" i hodet rett etterpå i 1. Sekund, ga seg umiddelbart og ble ikke kvalm eller hadde andre fysiske reaksjoner. Testet positivt som gravid. Ca 4 uker på vei når jeg luktet på dette. Er nå bekymret for at det kan ha skadet fosteret.
 
Jobber ved en institusjon der vi fant en pose med blankt stoff når vi ransaket et rom. Dette viste seg å være flytende hårspray som hadde blitt sprayet ned i en pose for å sniffe. Luktet dessverre på denne væsken for å lukte om det var vann. Ble da litt "yr" i hodet rett etterpå i 1. Sekund, ga seg umiddelbart og ble ikke kvalm eller hadde andre fysiske reaksjoner. Testet positivt som gravid. Ca 4 uker på vei når jeg luktet på dette. Er nå bekymret for at det kan ha skadet fosteret.

Hei,
Siden du fikk en liten umiddelbar reaksjon når du luktet på dettekan det ha vært noe oppi den blandingen som ikke er helt optimalt å få i seg. Men - du bare luktet på dette ( i motsetning til å stikke nesen nedi og lukke pusen rundt - dermed ble stoffene fortynnet i litt luft), og trakk deg unna raskt. Jeg tror ikke du kan ha fått i deg tilstrekkelige mengder av eventuelt skadelige stoffer til at de kan ha forårsaket noen skade. Av stoff/stoffene som eventuelt har kommet inn i nesen din (svært liten mengde) vil kun en liten mengde (hvis noe i det hele tatt) passere over til blodet, og i blodet blir det enda ytterligere fortynnet. Mest sannsynlig har ikke noe eller bare forsvinnende små mengder kunne kommet i kontakt med fosteret.
Jeg tror derfor at dette ikke er noe du trenger bekymre deg for. Men vær superforsiktig med lukting fremover:)

Lykke til med den lille!
Hilsen Åse:)
 
Tusen takk for svar. Var bare en forsiktig lukt for å se om det luktet annet enn vann, men ble jo bekymret pga. Reaksjonen. Da tar jeg det hele med ro og konstaterer at det gikk bra. Kan garantere at jeg ikke kommer til å lukte på noe jeg ikke vet er fremover.

Sent from my SM-T900 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp