Babycall

Jeg aner ikke hvilken vi skal kjøpe, men jeg vil ikke ha med kamera. Føler ikke helt det behovet. Vil ha en som er enkel, ikke av den dyreste og som har ok batteritid. Har tittet litt på den epleskrott nevner. Tror den kan være aktuell for oss :)
 
Blir nok en av Avent sine, uten kamera.
 
Har Luvion Grand Elite (babymonitor) fra før, så nå har vi kjøpt et ekstra kamera som kobles på samme foreldreenhet (skjerm) som vi har fra før. Er veldig fornøyd med Luvion Grand Elite. Aldri vært trøbbel med dekning i hus selv om barnet ligger i 2etg og vi sitter i 1 etg i motsatt ende på huset. Batteriet holder fra ca kl 19-23, og da må den settes i ladestativet. Stor skjerm med klart fint bilde. Den er ganske dyr da, men verd hver krone synes jeg. Tipp topp!
 
Vi har kjøpt denne. Philips avent SCD 505 tror jeg den heter. Vi så ikke grunnen til å betale over 1000 kr for en baby monitor, så det ble denne til 489 :) jeg og samboeren har testet den oss i mellom å den ser ut til å funke bra ;-) Har hørt mye forskjellig om avent, men satser på at den er like bra som jeg har hørt fra andre som har den :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1408914576577.jpg
    1408914576577.jpg
    55,5 KB · Visninger: 19
http://www.best-i-test.nu/Babycall :)

Trur kanskje den som har fått best i test blir aktuell for oss :) babycall under 500 er ikkje noko å sei på, spesielt ikkje når den har fått best i test også :)

Jeg badde den topcom babycallen men den tok inn så mye rart så stolte aldrig på den.
Tok inn politi/ambulanse og de kjører ofte forbi. Tok også inn andre barn og jaktradio.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using BV Forum mobile app
 
Vi har også Luvion Grand Elite.
 
Usikker. Må sjekke hva som er på markedet :) Blir nok uten kamera. Husker ikke hva den vi hadde til guttene våre het, men etter å ha vært i bruk i 6 år ble antennen ødelagt på den ene, så vi har kastet dem.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå er neo nate, som jeg og flere andre anbefaler, på salg på barnas hus. 899,- i stedet for 1299,- Kan bestilles fraktfritt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg badde den topcom babycallen men den tok inn så mye rart så stolte aldrig på den.
Tok inn politi/ambulanse og de kjører ofte forbi. Tok også inn andre barn og jaktradio.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using BV Forum mobile app

Så flott at du sa akkurat det ;) For min mann ville gjerne ha den ;) hehe, så no går vi nok heilt sikkert for den under 500 :) Greit å spare penger der ein kan spare :)
 
Så flott at du sa akkurat det ;) For min mann ville gjerne ha den ;) hehe, så no går vi nok heilt sikkert for den under 500 :) Greit å spare penger der ein kan spare :)
Hehe ja :)
Men om man bor milevis unna andre radio enheter så går det sikkert bra.
Vi bor på landet men har en 7-10 hus innenfor de 2 km så da tar den inn andre barn evt walkitaki osv :)
Også ligger huset litt nære veien så om utrykkning kjører forbi å snakker i radio så slår den inn.
Og skurrer mye på ting den ikke klarer å ta inm helt. Den har vi kasta for å si det sånn.
Derfor jeg vurderer nabby for å ha en unik forbindelse som ikke kan forstyrres av andre ting :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Kjøpte en Phillips ellernosånt på tilbud hos mimmis.no :) broderen har den og er fornøyd, så da ble det den her og :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hehe ja :)
Men om man bor milevis unna andre radio enheter så går det sikkert bra.
Vi bor på landet men har en 7-10 hus innenfor de 2 km så da tar den inn andre barn evt walkitaki osv :)
Også ligger huset litt nære veien så om utrykkning kjører forbi å snakker i radio så slår den inn.
Og skurrer mye på ting den ikke klarer å ta inm helt. Den har vi kasta for å si det sånn.
Derfor jeg vurderer nabby for å ha en unik forbindelse som ikke kan forstyrres av andre ting :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Ja, vi bur milvis unna folk eigentlig ;) hehe. Men kan jo vere at vi plutselig får inn jaktradio da :) Har også sett på nabby, ser grei ut, men er litt forsiktig med ting som er "online". Plutselig er nettverket nede, eller ting blir hacka, eller noko.. :D Her er ofte nettverket nede pga torden osv. Men er sikkert ein smart sak, hørt mykje positivt om den :)
 
Ja, vi bur milvis unna folk eigentlig ;) hehe. Men kan jo vere at vi plutselig får inn jaktradio da :) Har også sett på nabby, ser grei ut, men er litt forsiktig med ting som er "online". Plutselig er nettverket nede, eller ting blir hacka, eller noko.. :D Her er ofte nettverket nede pga torden osv. Men er sikkert ein smart sak, hørt mykje positivt om den :)
Ja kjedlig å høre de som lister seg inn på elg i elgjakta :p

Nabby går vell på blåtann så skal ikke ha noe med nettet å gjøre? (Litt grønn på sånne ting)
Men den gir lavest stråling da også slipper du en "ekstra" dings å dra på, du tar bare med mobilen ;)
Hadde håpt på å finne brukt men er sikkert for nytt enda :S

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Har snakket med en data persjon å han sier at veret ikke har noe betydning for blåtann forbinndelsen, da måtte det evt minst være en solstorm (aner ikke helt hva det er men) Det gjør vist at trafikklysene blinker å folk kjører gratis i bom osv ;)
Ang hacking var han usilker på men da må de i såfall stå ute i gårdsplassen eller bo i kjelleren :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Har snakket med en data persjon å han sier at veret ikke har noe betydning for blåtann forbinndelsen, da måtte det evt minst være en solstorm (aner ikke helt hva det er men) Det gjør vist at trafikklysene blinker å folk kjører gratis i bom osv ;)
Ang hacking var han usilker på men da må de i såfall stå ute i gårdsplassen eller bo i kjelleren :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Ok :) Trudde det gjekk på nettverket eg, men så bra da :) Er heldigvis lite folk rundt på gårdplassen her, og kjeller har vi ikkje ;) Hmm… får vurdere det litt til :) Har vert inne på tanken om nabby sjølv, men den blir ein del dyrere ja.
 
Vi har kjøpt denne. Philips avent SCD 505 tror jeg den heter. Vi så ikke grunnen til å betale over 1000 kr for en baby monitor, så det ble denne til 489 :) jeg og samboeren har testet den oss i mellom å den ser ut til å funke bra ;-) Har hørt mye forskjellig om avent, men satser på at den er like bra som jeg har hørt fra andre som har den :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app


Denne har vi. Lyden er super og hører baby godt.

Dessverre er babyenheten kjempestor og klumpete slik at den tar altfor mye plass i vogn. Batterikapasiteten på babyenheten er også dårlig. Liker heller ikke designet på foreldreenheten, da den har altfor lett for å vippe.

Men ellers er den veldig bra, og vi får ikke inn mange andre lyder enn baby. Ikle sover hun i vogn heller, så er ikke noe stress med at enheten er så stor for oss.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Denne har vi. Lyden er super og hører baby godt.

Dessverre er babyenheten kjempestor og klumpete slik at den tar altfor mye plass i vogn. Batterikapasiteten på babyenheten er også dårlig. Liker heller ikke designet på foreldreenheten, da den har altfor lett for å vippe.

Men ellers er den veldig bra, og vi får ikke inn mange andre lyder enn baby. Ikle sover hun i vogn heller, så er ikke noe stress med at enheten er så stor for oss.


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja jeg ser ikke noe problem i hvor stor den er, jeg. Man venner jo til seg det man har ;-) virker som at den er helt ok. Ei venninde av meg har den til sønnen sin, og hun er kjempefornøyd med sin.. håper vi blir og ;-) uansett så virker dt som en ok enhet til en ok pris ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp