.

Hehe :P Eg og Arin har nettopp vert i Bulgaria. Pappa fekk lånt ein tre roms leilighet 30 min unna Sunny Beach. Detta var eit stort kompleks med 700 leiligheter, hotell, lege, 7 basseng, rett ved stranda og air kondition i alle rom.
Eg viste godt kva eg reiste til. Eg tok hensyn til Arin heile vegen i forhold til mat (hadde med meg mat til heile oppholdet, men gjekk tom for graut nest siste dagen). Han sov når han skulle, gjekk kun i bleie når han måtte, fekk kjøla seg ned i bassenget og eg kjøpte eit som me hadde på terrassen. Han storkosa seg heile turen med masse oppmerksomhet frå besten, lesta og tante Marita. Eg trudde kanskje eg fekk ein litt større utfordring med tanke på varmen, men den låg berre nokon hakk øver det me hadde hatt heima før me for.
Eg angra ikkje i det heile tatt, og ville gjort det igjen. Men, eg kunne ikkje reist til ein plass der eg ikkje hadde hatt air kondition eller kjøkken der eg skulle bu.

❤️Gutt 24.02.14❤️

Ser jeg absolutt ingen problemer med. Å tenker faktisk nesten jo mindre jo bedre og enklere. Spesielt i forhold til fly. Vi var i syden med storebror da han var 8 måneder, helt problemfritt, og reiser på Onsdag til syden med lillebror som er 5 måneder. Tar med mat hjemmefra til han. Holder på soverutinene der nede (bortsett fra at reisedagene blir litt annerledes da). Har stor veranda på hotellrommet og regner med å bruke mye tid der når han sover. Tar med lite plaskebasseng til han som vi kan ha på verandaen. Har med bæresele til flyet og flyplassen, den sovner han i når han er trøtt og ellers har jeg jo med vogna til der nede. Er All Inclusive hotell, så vi blir nok ikke til å gå noe særlig utenfor i det hele tatt.

Kommer ann på hvor det er da. Europa-syden er greit, men jeg ville ikke dratt til sørøst-asia eller afrikanske land med mange sykdommer hvor man må ta masse vaksiner. Men folk får gjøre som dem vil, jeg dømmer ikke.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: EJ
Som nevnt over, kommer an på hvor. Har vært varmere her hjemme i nord-norge enn det var da vi var i bulgaria i sommer. Mini ble fullammet også der nede. Ingen fremmede fikk holde noe på med han. Er vel større fare for sykdom når de er større og spiser den lokalt laga maten og putter ting i munnen, svelger bassengvann osv.. Men hadde ikke tatt han med til et malaria-land liksom :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vest Europa og USA kunne eg reist til uten problem egentlig.. men ikkje i de varmeste eller kaldeste mnd.. Og er en selvfølge å ta vare på baby og rutiner og sørge for å ha med mat nok til turen :)

Jeg hadde forsåvidt ikke hatt noe problem med å gi glass/grøt fra nestle og hipp kjøpt der den lille uka vi var der nede om han hadde spist fast føde da.

Jeg hadde forsåvidt ikke hatt noe problem med å gi glass/grøt fra nestle og hipp kjøpt der den lille uka vi var der nede om han hadde spist fast føde da.

Nei hadde ikkje eg heller, bare tenker ikkje over at de har det der og :P hehe.. men slik som folk har begynt å uttale seg om at tidligere damen til Dale Oen tar med seg sin datter til EM i lag med nye typen.. hun er fire mnd, og tre mnd prematur... Men tror ikkje de hadde lagt ut på en slik tur uten å ta sine forhåndsregler og planlegge det...

Nei hadde ikkje eg heller, bare tenker ikkje over at de har det der og :P hehe.. men slik som folk har begynt å uttale seg om at tidligere damen til Dale Oen tar med seg sin datter til EM i lag med nye typen.. hun er fire mnd, og tre mnd prematur... Men tror ikkje de hadde lagt ut på en slik tur uten å ta sine forhåndsregler og planlegge det...
Folk skal nå mene noe om det meste :p

Februar-14 mamma <3

Folk skal nå mene noe om det meste :p

Februar-14 mamma <3

Ja leste på fb endel grufulle ting folk skrev om saken.. er mye rare folk ute i verden...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Ja leste på fb endel grufulle ting folk skrev om saken.. er mye rare folk ute i verden...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Spørs om de samme folkene hadde turt å si sånne ting til dem direkte... Folk bør skamme seg!! FYSJ!

Personlig hadde jeg ikke orket å dra til syden med lillemann.. Altfor mye bagasje og styr.. Og det er først nå den siste måneden vi begynner å kose oss og kan finne på litt her hjemme.. Han hater å kjøre bil tidligere, og ville bare bli bært rundt osv.. Tror det hadde blitt lite ferie.. Men jeg ser ikke noe problem med å reise til europeiske land.. Angående varmen, er hotellet og leilighetene mer klimatiserte en vi har hatt det her hjemme i sommer ;) har skjønt at det er veldig kjekt å dra når man fullammer:) man må jo legge opp turen etter baby sine behov.

Nå var i på gran canaria når mini var 4mnd, og ja det er egoistisk. Er jo ikke for ungen sin del man tar ferie når de er så små. Men de trives der vi er så lenge man fortsetter å holde på rutiner og legger til rette for å ha med et lite barn på tur. Det gikk smertefritt og jeg gjør det gjerne igjen. :)

Go'gutten født 12.02.14♡

Vi skal ut å reise når mini er 7mnd. Grugleder meg! Vi skal reise ned til et stort hus med AC. (Huset er til en i familien, så vi vet hva vi reiser til) Billetter ble bestilt etter vi oppdaget at han taklet varmen vi har hatt her hjemme i sommer fint. Hadde ikke reist på en reise med han nå uten å vite hvor vi skulle bodd og hvordan forholdene der var.

Det bor faktisk babyer i varme land også, så da er det egoistisk ha barn dersom man bor i et varmt land? I sommer har det vært opp i 30 grader i norge, ikke ulikt "syden". Så det føler jeg blir litt feil å si.

Men jeg ville ikke gjort det. Av ulike grunner. For det første har jeg begge mine spedbarnstider vært utrolig trøtt og sliten og det å være på et nytt sted hadde vært slitsomt. Bedre å slappe av hjemme. Har også slitt med amming og kolikk og å få babyen til å sove, det hadde rett og slett blitt masse stress. Blir ikke mye ferie og avslapping. Hvis jeg skal ha tid til å bli kjent med babyen min kan jeg ikke farte rundt. En times tid i byen her en sjelden gang har vært mer enn nok. En liten baby trenger ro fra masse inntrykk og nærhet med mor - men er bæresjal kan løse det. Men en strandferie er kanskje ikke det ideelle da. En større baby er kanske værre mtp inntrykk og trygghet i faste rutiner osv.

Pappaen min bor i Thailand, og jeg har lyst til å dra dit i januar/februar. Men jeg vet ikke helt... For det første tror jeg ikke det blir noe ferie på meg av å dra med en så liten unge. Og så er det soverutiner, mat osv...

Man må jo selvfølgelig se an babyen ja, hadde aldri orka reise med en kolikkunge.. Men min som har vært sovedyr fra dag 1, aldri gråter, aldri hatt magevondt osv ser jeg ikke problemet med å dra. Vi kosa oss vi under parasollen på stranda. Han syns det var fantastisk å få ligge å sprelle i bare bleia og kose seg. Knøttliten plass var det også, tror han blir utsatt for mer inntrykk hvis vi drar en tur til sentrum på en lørdag her hjemme :p (og harstad er ikke akkurat storby...) sov i vogna når vi var ute og spiste og ble flytta over i senga når vi kom hjem uten problem. Jeg har i alle fall ikke dårlig samvittighet for å ha vært egoistisk og tatt han med til utlandet. På lørdag skal vi til og med på utenlandstur helt til Sverige :p

Februar-14 mamma <3

Vi hadde vel ca 22 grader da vi var i syden, tror det var 25 grader på det varmeste. Hadde to dager vi ikke var på stranda engang fordi det regnet.. Men kunne jo selvfølgelig risikert å ha 30 grader også, og da hadde jeg nok holdt meg inne midt på dagen. Jeg visste når jeg dro til syden med så liten baby at jeg ikke kunne ligge å sole meg hele dagen. Jeg satt under parasoll hele tiden på stranda, sola meg ikke et sekund. Den sola jeg fikk på kroppen var den lille stunda jeg var og badet og mamma satt med mini under parasollen. Så for meg hadde det ikke vært noe problem å trekke seg tilbake på hotellrommet. Har alle sittet inne hele sommern her hjemme også da? Jeg har jo det da, men det var pga kleggen, ikke varmen :p

Februar-14 mamma <3

Jeg synes ikke varmen som har vært her jeg bor kan sammenlignes med "Syden varme". Her har det vært trykkende varmt mens i Syden er det gjerne mere luftig selv om det er varmt. Lillemannen her har uansett ikke vist at han reagerer så mye på varmen. Det har vært verre med meg. Man må selvfølgelig se ann barnet. Min er blid og fornøyd hele tida. Storebror var såpass rutinevannt at soverutiner og andre rutiner gikk sin gang selv om vi var på nytt sted, og lillebror er også godt inne i rutiner. Man kan kanskje tenke at det er stress og styr med ting å ta med osv. men jeg elsker å planlegge alt mulig på forhånd så da blir det sjelden noe styr i det hele tatt.

Å på stranda nekter jeg å dra med baby. Var en dag i Norge i sommer. Det holdt. Men det er pga. Sanden.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg synes ikke varmen som har vært her jeg bor kan sammenlignes med "Syden varme". Her har det vært trykkende varmt mens i Syden er det gjerne mere luftig selv om det er varmt. Lillemannen her har uansett ikke vist at han reagerer så mye på varmen. Det har vært verre med meg. Man må selvfølgelig se ann barnet. Min er blid og fornøyd hele tida. Storebror var såpass rutinevannt at soverutiner og andre rutiner gikk sin gang selv om vi var på nytt sted, og lillebror er også godt inne i rutiner. Man kan kanskje tenke at det er stress og styr med ting å ta med osv. men jeg elsker å planlegge alt mulig på forhånd så da blir det sjelden noe styr i det hele tatt.

Å på stranda nekter jeg å dra med baby. Var en dag i Norge i sommer. Det holdt. Men det er pga. Sanden.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Vi kommer heller ikke til å reke på stranden når vi er i syden.. Her er også søvn og rutiner godt innarbeidet, så tror ikke det blir noe problem.. Har planlagt det meste, så tror ting skal gå bra her også :)

Back
Topp