Forslag til babyshower-gave?

Georgie

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg skal i babyshower snart og trenger tips til hva jeg kan gi til den kommende mor og baby?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Til de tre siste babyene født i familien har jeg gitt gulpekluter, vaskekluter og NAF barnesalve. Ting som altså er praktiske, og en salve som er litt dyr, veldig god, og altså forbruksvare. Alle har gitt tilbakemeldinger på at de liker salven veldig godt. :) Favorittsalven her i alle fall.

Hvis du går for klær anbefaler jeg å tenke praktisk, og kjøp gjerne i større størrelser enn helt nyfødtstørrelser, det vokser de jo ut av på et øyeblikk og da er det greit å ha mer liggende. Bodyer og strømpebukser er greit å ha mye av.

Bleiekake kan jo være et alternativ om du føler deg kreativ. :p
 
Klær (gjerne i str 62/68 for "alle" kjøper jo i 50/56) og et fint teppe, kanskje noe stellegreier. Ei venninne fikk et saueskinn i gave, det syntes jeg var både kjempefint og praktisk. Det hadde jeg ønska meg :p
 
Jeg pleier ende opp med å lage bleiekake i en eller annen variant :) sist ble det "motorsykkel" ;)
Den siste inneholdt blant annet en god babyolje som er "fri for alt", sokker, en bamse, flanellkluter, helseteppe..

I babyshower som j har vært har d vært "godt og blandet".
Til mor:
- blad
- en god bodylotion
- gavekort på velvære enten d er frisør, lakk av negler, fotpleie etc...
- duftlys

Til barnet:
- stelleprodukter
- klær
- babynest
- lammeskinn
- kluter/håndklær/sengetøy/teppe


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Til baby: Noen gode klær i litt større størrelser enn nyfødt, gjerne ull, gulpekluter, babyolje osv

Til mor, alt etter hva hun liker.. Gavekort på spa, frisør, klær eller kino kansje.. Noe som gjør ventetiden litt kortere, bøker, film, hudpleieprodukter, :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Fins nydelig babyeske på Coop. Der det er bamse, born in 2014 på og bånd som man knyter. Kjempe søte.

Barneartikler fra apoteket og klær til mor og barn, pledd, kosebamse, gavekort på massasje eller frisørtime.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har vi alle som har vært med laget en FB-side, så har vi planlagt der. Har hatt en fellesgave. F.eks ergobaby bæresele, vippestol, newbornseat, voksipose, babynest o.l, så deles det på alle.

Så har vi tatt med litt småtteri på i tillegg fra hver enkelt. F,eks smokkelenke, klær, håndkremer o.l til mor, stelleprodukter..

Og noen har laget bleiekake! :D
 
Da jeg fikk barn i fjor sommer så tenkte jeg at jeg ikke kjøper så mye klær i 50-56, fordi som alle sier, så kjøper alle den størrelsen i gave. Alle visste tydeligvis om dette. Jeg fikk manko på den størrelsen og bare klær i str 62. Og da var noe sommerklær i 62, fordi hun var født på sommeren og da fikk jeg ikke brukt det fordi 62 ikke passet før langt uti oktober..
Jeg synes gulpekluter fra name it er fine, evt også siklesmekkene derfra, sengetøy eller myke deilige håndklær. Sklimatte til badekar eller badebalje, mykt pledd fra prinsess... Det kan man ikke få nok av. En bok til mor som heter "heia mamma"...


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
 
Da jeg fikk barn i fjor sommer så tenkte jeg at jeg ikke kjøper så mye klær i 50-56, fordi som alle sier, så kjøper alle den størrelsen i gave. Alle visste tydeligvis om dette. Jeg fikk manko på den størrelsen og bare klær i str 62. Og da var noe sommerklær i 62, fordi hun var født på sommeren og da fikk jeg ikke brukt det fordi 62 ikke passet før langt uti oktober..
Jeg synes gulpekluter fra name it er fine, evt også siklesmekkene derfra, sengetøy eller myke deilige håndklær. Sklimatte til badekar eller badebalje, mykt pledd fra prinsess... Det kan man ikke få nok av. En bok til mor som heter "heia mamma"...


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Helt lik erfaring her ang størrelser. Måtte handle mer 50 første dagene, alt jeg fikk var 62/68 og 74. ( sommerklær ) måtte bytte mye


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mye fint og personlig som folk lager da, smekker og smokkelenker, rangler osv. :) Strikket eller heklet vognteppe?
Eller hjemmestrkka sokker? Mange som tar på seg slike oppdrag :)
 
Mange gode tips her... Ville styrt unna klær med hette:)

Jeg fikk et nydelig ullteppe til mini, det er brukt mye!
 
Giraffen Sophie:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Til mor: pleieprodukter, bøker om barn/stell/graviditet etc.,massasje for gravide(finnes ulike salonger som har dette), en kurv som du fyller med litt forskjellig( konfekt,krem,roser,hjemmelaget gavekort på barnepass;)).

Til babyen: smokkesnor med navnet(om det er klart), sophie giraffen, ullklær osv.
 
Da jeg fikk barn i fjor sommer så tenkte jeg at jeg ikke kjøper så mye klær i 50-56, fordi som alle sier, så kjøper alle den størrelsen i gave. Alle visste tydeligvis om dette. Jeg fikk manko på den størrelsen og bare klær i str 62. Og da var noe sommerklær i 62, fordi hun var født på sommeren og da fikk jeg ikke brukt det fordi 62 ikke passet før langt uti oktober..
Jeg synes gulpekluter fra name it er fine, evt også siklesmekkene derfra, sengetøy eller myke deilige håndklær. Sklimatte til badekar eller badebalje, mykt pledd fra prinsess... Det kan man ikke få nok av. En bok til mor som heter "heia mamma"...


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Lik erfaring her også. Vi måtte ut og sxhope 50, selv det var for stort.
 
Lik erfaring her også. Vi måtte ut og sxhope 50, selv det var for stort.
Ja, hun druknet i str 50... Hun gikk ned 10% etter fødsel, så på vei hjem veide hun bare 2,6... Hun var så utrolig liten. Hun lå mye i bare bleia fordi det var så mye varmt i fjor sommer også fra akkurat den dagen hun ble født.


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
 
Ja, hun druknet i str 50... Hun gikk ned 10% etter fødsel, så på vei hjem veide hun bare 2,6... Hun var så utrolig liten. Hun lå mye i bare bleia fordi det var så mye varmt i fjor sommer også fra akkurat den dagen hun ble født.


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Min var 2513 da han ble født å gikk ned til 2220 før vi dro hjem.

Greit å ligge i liggei bare bleien da
 
Min gikk også ned til 2500... Fikk han på vinterstid, så her måtte vi sende besteforeldre på jakt etter ull i str 50.. Som dere skriver, druknet han i det.. Til vinter babyer, kjøp helst ullklær i gave ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mange fine tips. Jeg ville nok gjort litt detektivarbeid og forsøkt å finne ut av hva som er ønskelig/tiltrengt hos mor. Heller gi noe som virkelig er bruk for, enn noe som bare blir liggende "å slenge" allikevel. Jeg ville f.eks. satt mye mer pris på noe slikt som massasje, fotpleie, neglepleie og slikt, heller enn bøker om graviditet og nyfødte. Og til barnet ville jeg heller hatt masse kluter, bleier og salver, slike ting som blir brukt masse av allikevel :)
 
Har hørt mye bra om serie EarthMamaAngelBaby, blant annet Fru Mæla har skrevet mye om den serien. Du kan gå inn på kategorien babyshower på bloggen hennes, så står det litt. Ellet bare søke på navnet. Men, i alle fall, på iHerb.com får du kjøpt dennr serien til en billig penge ;)

http://www.iherb.com/earth-mama-angel-baby

Ellers er jo denne praktisk:

http://m.ebay.com/itm/161362301479?nav=SEARCH


Alt hjemmelaget! For eksempel fikk vi et teppe av moren min som var strikket i Eskimo på tykke pinner, det brukte vi konstant. Moren min hadde kun brukt noen få kvelder på det.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=9&lang=no


Noen forslag :)
 
Back
Topp