Eye-q og gravid

Gravid_Student

Flørter med forumet
Hei!
Jeg forsøkte å finne noe om å ta eye-q mens man er gravid, men ble lei av å bla gjennom alt...
Jeg har brukt eye-q tidligere, men har hatt et opphold en stund nå. Siden skolen er i gang igjen, har jeg lyst å starte opp igjen da jeg har hatt veldig god effekt av det på konsentrasjonen og hukommelsen. Men er det trygt når man er gravid (uke 10+3)?

Takk for svar på forhånd! :D
 
Hei!
Jeg forsøkte å finne noe om å ta eye-q mens man er gravid, men ble lei av å bla gjennom alt...
Jeg har brukt eye-q tidligere, men har hatt et opphold en stund nå. Siden skolen er i gang igjen, har jeg lyst å starte opp igjen da jeg har hatt veldig god effekt av det på konsentrasjonen og hukommelsen. Men er det trygt når man er gravid (uke 10+3)?

Takk for svar på forhånd! :D

Hei:)

Eye-q har såvidt jeg funnet ut følgende innhold i to kapsler (som jeg antar er anbefalt dosering):

EPA 186.00 mg
DHA 58.00 mg
GLA 20.00 mg
Naturlig Vitamin E 3,20 mg

Det er ikke noen "superhøye" nivåer av hverken omega-3 eller e-vitamin og ingen av de nivåene er antatt å være noe skadelig for fosteret. Faktisk er tilskudd av omega-3 under graviditet forbundet med positive helseeffekter.
Pass på at du ikke tar mer enn anbefalt dosering.
Til info så finnes det egne "skreddersydde" kosttilskudd til gravide som sikrer deg riktig mengde vitaminer/mineraler, for eksempel Lifeline Care gravid.

Lykke til med den lille!
Hilsen
Åse:)
 
Back
Topp