Når bør man slutte å sove på magen?

Snurre

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Syns jeg har lest så mye forskjellig, blandt annet at man vil merke at det er ubehagelig lenge før det er skadelig for barnet, men er det riktig?

Jeg er i uke 18 og sover på magen av og til. Det er godt, for da krangler ikke bekkenet på morgenen, men må jo slutte med det om det er skadelig...
 
Har du ikke svar på dette?


1. Mann skal bli storebror
 
Jeg har fått beskjed av jordmor om at dette ikke er skadelig for barnet :) det ligger godt beskyttet, og mageleie blir bare ubehagelig for meg etter hvert :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk også beskjed om at jeg kunne ligge sånn, men ble ubehagelig for meg rundt uke 24-25 når magen begynte å poppe ordentlig ut ;)
 
Sov på magen på begge de forigje svangerskapene
Var aldri snakk om noe fy fy med å sove på magen den gangen...
 
Det er vel de tilbakemeldingene jeg har fått, så jeg satser på det. Skulle gjerne hatt svar fra jordmor på dette også.
 
Lurer på det samme. Jeg sover også på magen. For min del er det den beste sovestillingen :D
 
Det er vel de tilbakemeldingene jeg har fått, så jeg satser på det. Skulle gjerne hatt svar fra jordmor på dette også.

Går du til jordmor kan du jo også spørre henne, var det jeg gjorde :) eller på oul?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jepp. Jeg bare trodde at når man stilte spm her, så ville eksperten svare.


1. Mann skal bli storebror
 
Hei!

Jeg skjønner godt at mange kan lure på akkurat dette, og til dere som nyter mageleie tidlig i svangerskapet, er det bare å slappe av!
For de aller fleste vil det bli naturlig å finne andre sovestillinger etterhvert som magen vokser.
Vi ser nok at det for de fleste begynner dette å skje uti 2. trimester en gang.
Men som dere også vet, så vokser en så forskjellig - så variasjonene kan være store!

Det er uansett ikke farlig, kos dere med det så lenge det føles behagelig!

Mvh jordmor Grethe :)
 
Hei!

Jeg skjønner godt at mange kan lure på akkurat dette, og til dere som nyter mageleie tidlig i svangerskapet, er det bare å slappe av!
For de aller fleste vil det bli naturlig å finne andre sovestillinger etterhvert som magen vokser.
Vi ser nok at det for de fleste begynner dette å skje uti 2. trimester en gang.
Men som dere også vet, så vokser en så forskjellig - så variasjonene kan være store!

Det er uansett ikke farlig, kos dere med det så lenge det føles behagelig!

Mvh jordmor Grethe :)

Godt å høre! Takk for svar!:)


1. Mann skal bli storebror
 
Back
Topp