Når og for hvem har hodet festet seg?

Har lagt med hodet ned siden uke 30 ca.. Men er ikke festet. Jordmor sier at hos flergangsfødende er det sjeldent hodet fester seg i det hele tatt..
 
Var til jm uke 34, ligger med hodet langt nede, men er ikke festet. Ikke alltid det gjør det heller, så lenge han kommer ut rett vei er jeg fornøgd :)
 
Jordmor idag 39+1 og hodet er fortsatt ikke festet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jordmor i dag 38+3.....ikke festet, jm mente det mest sannsynlig ikke ville feste seg siden jeg er andregangs, men han lå langt nede i bekkenet i hodeleie, så fornøyd med det :)
 
Hadde time hos jordmor 39+0 idag og hodet er festet. Da mente hun også at livmoren min gjorde seg klar til fødsel og hvis jeg var heldig så føder jeg innen helgen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har babyen ligget med hodet ned lenge, men det er fortsatt ikke festet. Ikke sikkert d gjør d heller i følge jordmor. Det er visst vanlig hos 2.gangs at hodet ikke fester seg.
 
34+6 i dag, har ligget ned ganske lenge, men de to siste dagene så kjennes det ut som hun har sunket ennå lengre ned , rett og slett "sitter fast" der nede. Prøver å snu seg ferbrilsk i alle retninger, men hode kommer ikke opp likevel :) rompa stikker ut i den ene siden og føttene i den andre :p krysser fingrene for at hun holder seg der nå. Godt å få ribbeina og lungene for seg selv :p
 
Uke 36: Jordmor trodde først hodet var nede, så mente hun lillemor byttet til tverrleie.. :/ Ikke rart jeg ikke aner hvordan hun ligger hvis hun bytter sånn.. inn på St Olavs 4. august for sjekk/samtale..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hodet er festet! Babyen er bare litt liten at de fant ikke hodet nedi der. De fant rumpa og trodde det var hodet over navlen. Hihi. 2,2 kg veier lille krabaten 3 uker før termin.
 
Hodet festet 35 +6 , flott det men den bekkenløsning kan ryke å reise:-( blir jo bare vondere for hver dag som går
 
Hodet festet 35 +6 , flott det men den bekkenløsning kan ryke å reise:-( blir jo bare vondere for hver dag som går
Sikker på du ikke har isjias eller bekkenlåsning isteden? De kan veldig lett ordnes hos en manuellterapeut f.eks. I alle fall når hodet festet seg her og han kom godt ned i bekkenet så forsvant bekkenløsningen, fordi hodet stabiliserer bekkenet. Veldig deilig! SIst gang hadde jeg låsning selvom legen og JM sa løsning!
 
Sikker på du ikke har isjias eller bekkenlåsning isteden? De kan veldig lett ordnes hos en manuellterapeut f.eks. I alle fall når hodet festet seg her og han kom godt ned i bekkenet så forsvant bekkenløsningen, fordi hodet stabiliserer bekkenet. Veldig deilig! SIst gang hadde jeg låsning selvom legen og JM sa løsning!

Manuelterapaut? Hvor får eg tak i en sånn? ;-) kan jo være verdt et forsøk!
 
Back
Topp