Dyner

Mammi :)

November 2014 <3
Novemberskattene 2014 <3
Marsboerne2017
Hvilken dyne skal dere ha? Med dun eller med noe annet? :)
Og hvilken størrelse på dynen er det babyer bruker? :) Er helt grønn på dette :p
:)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hadde lyst på dun, men da vi ikke har tørketrommel kjøpte vi fiberdyner i stedet. Når han var nyfødt brukte vi den minste dyna.. Vogn/vuggedyne som er 65x80 cm. Byttet til babydyne i senga da han var ca 3 mnd, den er 80x100 cm :)


Februar-14 mamma <3
 
Vi har dun:) Har 65x80 i vogna og 80x100 i senga.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi har dun. Samme standardstørrelser som nevnt over :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har dun. Norsk dun står det på den. Fikk den i gave, så da slapp vi å velge:) Har 65x80, hun er 4 måneder og vi bruker den fortsatt.
Bruker den i kurven hennes. Har brukt den i vogna noen ganger, men stort sett bruker vi ullpledd eller helseteppe eller begge deler:)
Tidlig i våres brukte vi vognpose i vogna.
 
Har kjøpt vogndyne (65x80?) til vogn og vugge, og den som er hakket større til vanlige sengen. Valgte mikrofiber :)
 
Har kjøpt vogndyne (65x80?) til vogn og vugge, og den som er hakket større til vanlige sengen. Valgte mikrofiber :)
Men hva er fordelen med mikrofiber? Og hva er fordelen med dun? :) takk for svar!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Men hva er fordelen med mikrofiber? Og hva er fordelen med dun? :) takk for svar!


Sent from my iPad using BV Forum

Jeg valgte det av flere hensyn. For det første liker jeg best mikrofiber, for det andre liker jeg ikke tanken på dun, man vet ikke hva slags behandling dyrene har vært gjennom. Mikrofiber er også mer allergivennlig, lettere å vaske og de trekker ikke til seg eller støver på samme måte som dun. Fuktig dun har også lettere for å mygle over tid.
 
Men hva er fordelen med mikrofiber? Og hva er fordelen med dun? :) takk for svar!


Sent from my iPad using BV Forum
Vi fikk i gave, men jeg ville kjøpt dun uansett for det liker jeg best selv:) Hater sånne syntetiske dyner! Dun er så mykt og deilig:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg reagerer selv på dun, så har brukt fiberdyner til ungene.
Dessuten har jeg veldig varme barn, så har ikke behov for ekstra varme dyner.
 
Jeg har kjøpt andungen 65*80 og 80*100 i dun. De er super letter!

Hater syntetiske dyner.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har dun dyne den minste.i vogn og seng. Trodde det ville bli for varmt men ble forklart at dun puster Mye bedre enn syntetisk. Men leste her at noen valgte å ikke ha dun pga mangel på tørketrommel. Må man ha det for å tørke den? Jeg har ikke tørketrommel men har ikke tenkt på det ift dun da jeg kjøpte dyna .. fungerer det ikke å bare lufttørke den?
 
Har dun dyne den minste.i vogn og seng. Trodde det ville bli for varmt men ble forklart at dun puster Mye bedre enn syntetisk. Men leste her at noen valgte å ikke ha dun pga mangel på tørketrommel. Må man ha det for å tørke den? Jeg har ikke tørketrommel men har ikke tenkt på det ift dun da jeg kjøpte dyna .. fungerer det ikke å bare lufttørke den?
Bør tromles sammen med tennisballer for å få fjæra ordentlig fordelt rundt i dyna igjen. Fikk i alle fall beskjed på princess da jeg skulle kjøpe dyner at det var best med tørketrommel, og siden vi ikke har det orka jeg ikke risikere å bruke 500 kroner på en dyne som kanskje blir ødelagt ved vask.


Februar-14 mamma <3
 
Kjipt da :/ da burde jeg nok kjøpe en syntetisk i tillegg for sikkerhets skyld
Nå har jeg ikke prøvd, kan godt være dynene blir like bra av vanlig lufttørking, men siden hun på butikken anbefalte tørketrommel orket jeg ikke kjøpe siden de dynene er såpass dyre.


Februar-14 mamma <3
 
Har 65x80 som vi bruker i seng og noen ganger i vogna..
Også har jeg kjøpt inn en dundyne 80x100 til senga når han blir større.
 
Er det nødvendig å vaske dyna? Har ikke gjort det, gjør ikke det med min egen heller.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er det nødvendig å vaske dyna? Har ikke gjort det, gjør ikke det med min egen heller.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Kommer jo anpå om det kommer gulp, tiss eller avføring på. Jeg vasker i alle fall dyner om det skulle skje..


Februar-14 mamma <3
 
Back
Topp