Tråden for oss som strikker, syr, hekler e.l.

Her kikka jeg på et hentesett mønster, men da mamma skjønte det så 'stjal' hun det arbeidet fordi hun ikke hadde noe håndarbeid om dagen. Ble vel egentlig ikke så veldig lei meg selv om det jo hadde vært koselig å laget det selv.
 
Å herlighet.. Begynte å strikke på et hjerteteppe i mars, er ikke kommet halvveis engang.. Gi meg litt motivasjon! :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Å herlighet.. Begynte å strikke på et hjerteteppe i mars, er ikke kommet halvveis engang.. Gi meg litt motivasjon! :p


Sent from my iPhone using Tapatalk


Hahah skal nevnes at alle rutene i det teppet var hekla før vi ble gravide, tiltenkt som gave til ei som fikk før jul. Ehhh kom ikke i mål for å si det slik. Så det vil si jeg har montert og hekla kant så veldig fort går det jo ikke. Den kjolen er kjempe lett og kan fullføres på kort tid :p
 
Vil anbefale alle som holder på med handarbeid om å gjøre dem ferdig i god tid.. Her har jeg fått vannansamlinger i henda, så det er VONDT å strikke, og klarer fem min i slengen... Dovner bort i henda også så det tar sin tid å få liv i dem igjen :( skit altså. Men har fått hentesettet ferdig da ImageUploadedByBV Forum1403026590.425797.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vil anbefale alle som holder på med handarbeid om å gjøre dem ferdig i god tid.. Her har jeg fått vannansamlinger i henda, så det er VONDT å strikke, og klarer fem min i slengen... Dovner bort i henda også så det tar sin tid å få liv i dem igjen :( skit altså. Men har fått hentesettet ferdig da Vis vedlegget 65538


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

For et utrolig fint hentesett. Hvor er mønstret fra? Får et tantebarn etterhvert så kanskje jeg skulle hatt mål om å begynne på det når permisjonen starter.
 
For et utrolig fint hentesett. Hvor er mønstret fra? Får et tantebarn etterhvert så kanskje jeg skulle hatt mål om å begynne på det når permisjonen starter.
Hentet fra allers nr 5 i år. Vet ikke om man får tak i oppskriften hos allers, kan sjekke hvordan man får tak i den :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hentet fra allers nr 5 i år. Vet ikke om man får tak i oppskriften hos allers, kan sjekke hvordan man får tak i den :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hvis jeg er heldig abbonerer vel enten mamma eller en av bestemødrene mine på allers hvis ikke får jeg sende de en mail og spørre pent:)
 
Hvis jeg er heldig abbonerer vel enten mamma eller en av bestemødrene mine på allers hvis ikke får jeg sende de en mail og spørre pent:)
Hei igjen :) fant oppskriften men den er ikke gratis dessverre, men den er i familien-ikke allers(hadde ikke oppskriften foran meg) men det er dalegarn hefte 282 :) du finner nok familien hos noen kjente strikkedamer ja ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hei igjen :) fant oppskriften men den er ikke gratis dessverre, men den er i familien-ikke allers(hadde ikke oppskriften foran meg) men det er dalegarn hefte 282 :) du finner nok familien hos noen kjente strikkedamer ja ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Takker.. Ja jeg har ikke helt oversikt over hvilke ukeblader som sirkulerer i familien min jeg så får sjekke det først. Hvis ikke kan det hende jeg må unne meg et oppskriftshefte:) er jo ofte mye annet fint i de også og mamma arver det nok gjerne etter meg da hun har adhd i fingra som hu kaller det.
 
Sist strikket jeg en body fra boka Myk Start (finnes på bibliotek om en ikke vil kjøpe), den var en kjempefavoritt i begynnelsen, alle som jobbet på føden likte den så godt også, myk, strekte seg i alle retninger og ikke minst enkel å ta av og på.
Så om du vil strikke noe enkelt, som blir brukt, vil jeg anbefale den.
 
Godt på vei med vognteppet til lillegutt :) mitt første hekle prosjekt....strikket siden jeg var 10 år så det kan jeg i blinde ! Men hekle har jeg aldri Vært noe særlig til...rent imponert over meg selv :p
Bestemorsruter,4 runder på hver lille firkant :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1404065876972.jpg
    1404065876972.jpg
    86,9 KB · Visninger: 57
Jeg har et spørsmål... Jeg sitter selv å strikker på et hentesett, oppskrift fra Sandnes garn... Meen, den minste oppskriften blir jo så stor? Lengden på sparkedressen er totalt oppgitt å være 52 cm. Og jeg trodde normal lengde på spedbarn er ca 50cm, da inkludert et hode på en del cm fra halsen og opp..? Er ikke dette svært langt for et lite knøtt på bare noen dager? Jeg vil jo at hentesettet skal passe gutten min når vi drar hjem, ikke tre måneder etterpå. Noen som har tips til noen oppskrifter på plagg som er små nok til nyfødte..? Evt. Har noen gode mål på nyfødt baby som de kan skrive opp?

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Strikker og strikker.. Hihi. Denne er fra sandes garn hefte 1313 (om jeg husker korrekt) strikkes fra topp og ned! Kjempe enkel!! Tok meg 1,5 kveld tykke pinner kan jeg like ;-) sitter nå å lager tilhørende bukse på tynnere garn og pinner. Det går så saaakte.. Hehe!ImageUploadedByBV Forum1404638770.912645.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp