Barnehage

Jeg også håper på barnehageplass i januar. Litt skeptisk til å ha dagmamma.. Men kom på nå at i verste fall jeg ta 20% perm uten lønn.. Grunnet at man får 5000 kr. Siden jeg jobber turnus, kan jeg prøve å få fri mest mulig av dagvaktene.. Og skaffe pass resterende dager, da det da ikke blir så mye.. Far går skole så blir ikke til at han tar ut perm.. Føler han er litt liten da han bare er 10 mnd når jeg er ferdig med perm

Dersom du tenker på kontantstøtte er den på 6000kr no :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Tror kanskje vi kan klare oss fram til august 2015 nå når jeg har regnet litt på det. Men spørs om jeg må be om forskudd på feriepenger, for den tiden jeg da blir ekstra hjemme (ca 6 uker) dekkes av kontantstøtten (sum tilsammen fra mars til juli) og den kommer jo bare litt og litt hver mnd. Vi trenger den egentlig i februar da... Hvis jeg tar ut et par uker av årets ferie i februar kan jeg vel kanskje få utbetalt feriepengene da?

Sent from my iPhone using BV Forum

Søkte hovedopptaket ja.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg skal ha ulønnet perm, så starter i jobb igjen i mai 2015. Da skal pappaen ha permisjon til lillesnupp begynner i barnehage i august 2015.

Sent from my iPad using BV Forum

Blir hjemme til august 2015 :D
Kan fint gjøre det da vi får kontantstøtte for 2, barnebidrag og barnetrygd for 3. Om jeg jobber må jeg ha 2 i bhg og 1 på sfo -det koster oss over 6000,- i mnd!
Så det lille ekstra jeg hadde tjent på å jobbe hadde gått til å betale bhg og sfo uansett.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Dersom du tenker på kontantstøtte er den på 6000kr no :)

Nei det er Desverre kun 5000 p barn i alderen 13-18 mnd, og 3303 fram til barnet blir 24 mnd

Nei det er Desverre kun 5000 p barn i alderen 13-18 mnd, og 3303 fram til barnet blir 24 mnd

Nei, det er ny endring som kom med den nye regjeringa. Trur det er frå 1 august at den trer inn.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Feil. 6000,- i mnd fom 1 aug'14.,

Nei, det er ny endring som kom med den nye regjeringa. Trur det er frå 1 august at den trer inn.

Seriøst? Det står ikke noe om det på nav sine sider.. Skal sjekke igjen

Ja! Nå så jeg det! Deilig med et tusen lapp ekstra hver måned :))) dumt at vi ikke får det før mars mens vår permisjon er ferdig midt i desember :(

Jeg skal hvertfall ha en måned ulønnet etter permisjonen min før sambo starter pappapermisjonen. Har egentlig søkt plass fra 1. april, men drt var bare for å skrive en dato. Har råd til 2-3 måneder ulønna perm hvis jeg sparer feriepengene og skattepengene.
Har ingen jobb å gå tilbake til, så kan la være å jobbe så lenge jeg har råd til det.
Ifølge konmunen får man plass her midt i året, men ikke nødvendigvis førstevalget.
Så da er det jo mulig vi må bytte barnehage fra august 2015, og det er jo ikke så kult.
Vi har bestemt å ta det litt som det kommer rett og slett.
Vurderer også å være dagmamma for andres barn for å spe på inntekten hvis jeg går lenger hjemme.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Søkt 1. mars. All ære til dere som skal være hjemme lenge, kunne tenkt meg å begynt på jobb igjen nå.

Søkt 1. mars. All ære til dere som skal være hjemme lenge, kunne tenkt meg å begynt på jobb igjen nå.

Skjønner deg godt, kjenner jeg gleder meg til å starte på skolen igjen 14/8! Skal bli godt å komme seg ut å treffe folk og få litt faglig input i ammetåkehjernen min :)

Februar-14 mamma <3

Jeg kunne ønske jeg kunne gå hjemme lengre enn jeg skal! I utgangspunktet skal pappa ta pappaperm fra jan til midten av april.. Siden han har ryggskade og sliter allerede nå med stell og løft av lille skal vi prøve å søke hans del over på meg. I følge legen skal ikke det være noe problem da hans tilstad en varig og de kan ikke gjøre noe med den :( Så gjenstår det å se på hva NAV sier... Vurderer ulønnet perm fram til august. 15 etter pappapermisjoen er over..
Har søkt bhgplass fra 1.april, men kan flyttedatoen når vi vet mer :)

• Liker
Reactions: EJ
Skjønner deg godt, kjenner jeg gleder meg til å starte på skolen igjen 14/8! Skal bli godt å komme seg ut å treffe folk og få litt faglig input i ammetåkehjernen min :)

Februar-14 mamma <3

Enig!
Sa til mannen i går at det hvis det noen gang ble barn nr 2 skal permisjonen deles 50/50.

Enig, jeg vil også begynne å jobbe. Jeg er ikke skapt for å gå hjemme, har vært smårar i et par mnd...

Jeg har vært sykemeldt fra oktober... Så jeg går snart på veggen her!!!!! Gleder meg til å begynne å jobbe!!!

Back
Topp