Øyekatarr

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Nå har lillegutt øyekatarr. Burde vi ta kontakt med lege eller? Han har hovne øyne også verker de. Han er litt plaget på det viset at han gnir seg i øyene og er irritert. Vil jo gjerne unngå antibiotikasalve hvis vi kan, men vet ikke hvor vanlig det er at slik går over av seg selv...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Har aldri vært til lege når mine har hatt det. Har vasket med rent vann og klut. Sist brukte jeg sterilt vann og engangs kompress. Kan gå opptil 14 dager før det går vekk. Med salve tar det vel som regel tre. Går også over av seg selv til slutt og er ikke farlig, bare veldig smittsomt.
Tenker at om han er rød på øynene så burde en kanskje ta turen innom lege.
 
Prøv å vaske med vann og mesoft, en på hvert øye ;-)
Evt bruk øyebadevann/saltvann.

Problemet er at øyekatarrbakterien eller hva jeg skal kalle det begynner å bli resistent mot salven mener jeg å ha hørt, så ikke alltid det er lurt å begynne tidlig med den.

Han kan også være i bhg med mindre han har et veldig kraftig utbrudd. Er han veldig plaget ville jeg kontakta lege for vurdering.

:)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Prøv å vaske med vann og mesoft, en på hvert øye ;-)
Evt bruk øyebadevann/saltvann.

Problemet er at øyekatarrbakterien eller hva jeg skal kalle det begynner å bli resistent mot salven mener jeg å ha hørt, så ikke alltid det er lurt å begynne tidlig med den.

Han kan også være i bhg med mindre han har et veldig kraftig utbrudd. Er han veldig plaget ville jeg kontakta lege for vurdering.

:)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Signerer;)

Altfor mange løper til legen med en gang de får utbrudd, og da hjelper ikke salven/dråpen når man en gang trenger det. Som oftest er det bare virus som ikke skal behandles med annet enn kokt vann;) vask mange ganger om dagen. Begge øynene selv om bare ene øyet har symptomer, men husk da å vaske det "friske" først.

Har tre barn, og har bare måttet bruke salve en gang på mellomste.
Men går det ikke over så ta heller en tlf til legen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Okei! Har holdt han hjemme i dag, da han var litt survete og kjei så jeg måtte hente han i går. Vasker med saltvann og tupfere. Får gi det litt mer tid

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Det har vi også i hus. Wilma fikk först å så lillebror, vi har försökt å bli av med det i 3 uker med saltvann og mm men inget har hjulpet. Så da ble siste utvei lege å antibiotika dråper :) Hun har vart i bhgen med öyekatrren :D

Lille Casper har så mye puss å verk att han ikke får åpnet öydt når han sovit :(

God bedring til lillegutten din!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her har gutta øyekatarr 1-2 ganger hvert eneste år...:confused:
Har alltid brukt salve og dråper, for det har ikke blitt borte kun ved vann..:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Ringte legekontoret i dag for å høre. Hun jeg snakka med sa at som regel så man en bedring etter 2-3 dager. Var det ikke noe bedre da kunne nok en lege se på øynene hans :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ringte legekontoret i dag for å høre. Hun jeg snakka med sa at som regel så man en bedring etter 2-3 dager. Var det ikke noe bedre da kunne nok en lege se på øynene hans :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Så greit. Da vet du litt hva du kan forvente av bedring evt :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Så greit. Da vet du litt hva du kan forvente av bedring evt :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja! Så tenkte at er det like ille i morgen tidlig så tar vi kontakt med legesenteret igjen. Tenkte vi skulle prøve en kort dag i bhg i dag da!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ringte legekontoret i dag for å høre. Hun jeg snakka med sa at som regel så man en bedring etter 2-3 dager. Var det ikke noe bedre da kunne nok en lege se på øynene hans :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Fornuftig;)
Vask øynene hver time om du har mulighet til det. Håper det forsvinner snart;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp