Karpal tunnel syndrom

Novbaby

Her igjen..
Novemberskattene 2014 <3
Da ble det en tur til legen. Våknet med utrolige smerter i høyre hånda og nummenhet i begge to. Og han smilte og var kjempe hyggelig og sa dette var en av svangerskapets gleder :-) Jo takk du, så nå blir det skinner på begge armene framover.
Flere som opplever dette??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Aldri hørt om.. god bedring til deg :)

Svigermor har dette og det er ikke noe godt i følge henne. Veldig variert hvor mye hun sliter med det da, men har vært ganske ille til tider. Håper du ikke blir veldig plaget ! Har selv kroniske senebetennelser i armene, som gjør diverse vanskelig og ekstra utfordrende. God bedring !

Fikk det tidlig i forrige svangerskap og hadde det til 2-3 uker etter fødselen.
Men jeg behøvde ikke skinner, hjalp ikke i det hele tatt.
Prøvde å soveed armene opp fungerte heller ikke gitt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har et parti midt på ene låret som jeg tidvis ikke har følelse i. Kjempe ekkelt når jeg tar der.

Sent from my iPad using BV Forum

Går egentlig ganske bra, men mister ting, så håper skinnene skal hjelpe. Finner bare nye måter å gjøre ting på :-)
I følge legen var dette ganske normalt når kroppen begynner å hovne opp..

Au, viste ikke hva det var ig heller ikke at det var en svangerskapsplage...høres ikke godt ut!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Huff har jeg aldri hørt om. Men det hørtes ikke noe godt ut :(

Svangerskapsglede ja..... Hmfr.... God bedring hvertfall :-)

Dette har jeg aldri hørt om :/ Men god bedring !

Smart å være obs på det, hvis man merker at handa eller foten eller andre ting "sover" og det tar tid før du får følelsen tilbake..

Har så vidt kjent litt på det ja... :/
Nevnte det for legen og hun sa, som de andre over her, at det er en av svangerskapets gleder. Hadde det ikke med førstemann, så var nytt for meg.
Heldigvis ikke hatt det så ille da, går over om jeg rister på håndleddene.
Håper du blir fort bedre :)

Da ble det en tur til legen. Våknet med utrolige smerter i høyre hånda og nummenhet i begge to. Og han smilte og var kjempe hyggelig og sa dette var en av svangerskapets gleder :) Jo takk du, så nå blir det skinner på begge armene framover.
Flere som opplever dette??

Sniker fra juli. Har c.t. Hatt siden januar. Skinner siden februar. Nå bruker jeg skinner hele tiden. Kun følelse i lillefingrene nå. Går ikke å bøye fingre el hender før det har gått noen timer etter jeg har våknet. Har slike pannekakehender da.

Forsøkt kiropraktor,naprapat,akupunktur uten bedring.

Anbefaler å bruke skinner så mye som mulig, også når du merker bedring. Jeg reduserte bruken da jeg var bedre i en periode. Det var ulurt, for ble deretter verre og verre. Våknet av at jeg gråt i søvne. Da økte jeg bruken av skinnene, og tar de av kun ved vasking og dobesøk.

Har hørt at det går over av seg selv 1-2 uker etter fødsel. Hvis ikke må det opereres og du må da få hjelp m bebi i ca 6 uker. Du kan søke utsettelse av foreldrepenger el overføring til far i denne perioden.

Lykke til :)

Sniker fra juli. Har c.t. Hatt siden januar. Skinner siden februar. Nå bruker jeg skinner hele tiden. Kun følelse i lillefingrene nå. Går ikke å bøye fingre el hender før det har gått noen timer etter jeg har våknet. Har slike pannekakehender da.

Forsøkt kiropraktor,naprapat,akupunktur uten bedring.

Anbefaler å bruke skinner så mye som mulig, også når du merker bedring. Jeg reduserte bruken da jeg var bedre i en periode. Det var ulurt, for ble deretter verre og verre. Våknet av at jeg gråt i søvne. Da økte jeg bruken av skinnene, og tar de av kun ved vasking og dobesøk.

Har hørt at det går over av seg selv 1-2 uker etter fødsel. Hvis ikke må det opereres og du må da få hjelp m bebi i ca 6 uker. Du kan søke utsettelse av foreldrepenger el overføring til far i denne perioden.

Lykke til :)

Tusen takk for tilbakemeldingen og tipset. Skjønner at jeg har en lang tid igjen, før dette evt blir bedre, så vil bruke alt jeg kan for en lettere hverdag :-)

Jeg har også carpal tunnel, men hittil lite smerter, mister dog endel ting. Hadde det sist og da ble det ekstremt forverret etter fødsel, var helt krise i en mnds tid før det ble bedre, for så å forsvinne helt.
Svangerskapets gleder ja, det er et par av de... Man får jo prise seg lykkelig når man "bare" sliter med ufarlige ting, men herreminhatt så plagsomt!

Sendt fra min iPhøøøne

Tusen takk for tilbakemeldingen og tipset. Skjønner at jeg har en lang tid igjen, før dette evt blir bedre, så vil bruke alt jeg kan for en lettere hverdag :)

Jeg bruker denne skinnen på begge håndledd tror jeg: http://medinorway.no/produkt/manumed/

Ligner veldig ihvertfall. Koster ca 700,- per stykk. Fås kjøpt på Banda sykepleieservice.

Etter 20 ukers bruk og flere vask (bløtlegging i bøtte med milo) har borrelåsene nå en tendens til å gå opp. Men ellers er jeg svært fornøyd med de. :)

God bedring til deg!

Har jeg aldri hørt om :O jeg plages en del med at føtter og armer/fingre "sovner" og prikker i dem..spesielt mye om natten..men trenger ikke være noe farlig for det vel?? Trodde det var noe som var helt normalt jeg :p

Appen ❤️

Fytte rakkeren, da tror jeg heller at jeg tar kvalmen altså.....fysj.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Back
Topp