Jeg holder på å sprekke!

Rita1994

Forelsket i forumet
Jeg er så sint at jeg holder på å sprekke! Nå har det gått rimelig greit med barnefar en periode. Han har hatt henne 3-5 timer to ganger i uka (lørdag og søndag). Han har byttet bleie på henne og gitt henne mat når han har henne. Helt til de to siste samværene. Han hadde henne 4 timer idag, og 5 timer forrige søndag. Jeg hadde som vanlig pakket med måltidene hennes (lunsj 13.00 og middag 16.00). Når han leverte henne spurte jeg når hun hadde fått mat. Da svarte han at han ga henne middag kl 15.00 siden hun var så sur. Så spurte jeg når hun fikk lunsj. Den hadde hun IKKE fått! "Leita overalt men kunne ikke finne den." var begrunnelsen. Ikke gadd han ringe meg og spør hvor fruktmosen lå og ikke gadd han gi henne flaska med melk. Matpakken til Elida er alltid pakket likt (se bilde). Der er det en boks med mme-pulver, middagsglass, fruktmos, to baby-skjeier, og måleskjei til mme. Flaskene ligger alltid i sidelommene på stelleveska med kokt og avkjølt vann. Men han "fant den ikke". Jeg er så sinna at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre meg hen! Forrige samvær droppa han å gi henne middagen! Og så klager han på at hun er "sur og sutrete". Jenta er jo skrubbsulten! Hva kan jeg gjøre med den fyren? Det tok rett rundt 4 måneder før han skjønte at jeg mente alvor med bleieskift (han droppa det ved hvert samvær), og etter det gikk det fint. Nå krøller det seg til med maten. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre.. han skal ha henne 5 timer i morgen, og jeg kjenner jeg virkelig gruer meg etter de to siste samværene..

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 

Vedlegg

  • 1400952824369.jpg
    1400952824369.jpg
    45,9 KB · Visninger: 91
Huff, sniker jeg. Hadde det vært jenta mi hadde jeg søkt full samværsrett. Det går jo ikke an!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Høres ikke helt forsvarlic ut at han skal ha henne alene så lenge. Kanskje samværet varer for lenge ifht hva han klarer å ha ansvar for? Selv om det er irriterende, er jo det viktigste at jenta har det bra den tiden hun er med far, og etterpå.
 
Vi skal til mekling nå på fredag, da skal jeg ta opp disse tingene. Han hadde henne 5 timer på søndag, dagen etter tråden ble startet, og da var han rasende når han leverte henne. Hun hadde visst vært veldig urolig og skreket i flere timer, uten at han ville utdype noe mer om det. Han var tydelig sint når han leverte henne, og enda værre ble det da hun smilte stort og begynte å pludrehyle med en gang hun så meg. Jeg skjønner at han blir frustrert, men det hjelper ikke å bli sint.. :/ hun roer seg ikke fortere av den grunn..

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Uff, så frustrerende. Som de over meg skriver så er det kanskje for lenge for han om gangen? Men pappatid er jo viktig, så jeg tror jeg hadde startet med å ringe han ved målstidstidene og minne han på at nå må han gi babyen mat. Til slutt blir han nok da lei av maset ditt og skjerper seg kanskje? Kanskje verdt forsøket en gang og to før tiden reduseres? Lykke til på mekling, håper dere finner en løsning som fungerer for alle 3 :)
 
Uff, så frustrerende. Som de over meg skriver så er det kanskje for lenge for han om gangen? Men pappatid er jo viktig, så jeg tror jeg hadde startet med å ringe han ved målstidstidene og minne han på at nå må han gi babyen mat. Til slutt blir han nok da lei av maset ditt og skjerper seg kanskje? Kanskje verdt forsøket en gang og to før tiden reduseres? Lykke til på mekling, håper dere finner en løsning som fungerer for alle 3 :)
Sniker litt.. Jeg mener bestemt at det ikke er hennes ansvar om faren ikke er voksen og ansvarlig nok til å ta vare på barnet og gi det mat og ny bleie. Skal hun se på klokka og ringe faren hver gang dt er mattid? Selvfølgelig er det viktig md pappatid, for all del, men om han ikke klarer det, så er han ikke klar for det, og kanskje ikke burde ha barnet så lenge av gangen.
Når barnet er såpass lite ville jeg maks latt han ha det 2-3 timer om gangen med hensyn til barnets beste(i denne situasjonen). Hilsen alenemor selv!
 
På mekling fikk barnefar beskjed om å skjerpe seg, og om å dukke opp et par ganger midt i uka for å si heil til frøkna. Han har ikke skjerpet seg (han droppet middagen hennes igjen idag OG jeg fikk hjem ei tissevåt jente..) og han dukker ikke opp midt i uka. Det absolitt værste er at han ikke har henne alene, men sammen med sine foreldre som lar dette pågå..

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
På mekling fikk barnefar beskjed om å skjerpe seg, og om å dukke opp et par ganger midt i uka for å si heil til frøkna. Han har ikke skjerpet seg (han droppet middagen hennes igjen idag OG jeg fikk hjem ei tissevåt jente..) og han dukker ikke opp midt i uka. Det absolitt værste er at han ikke har henne alene, men sammen med sine foreldre som lar dette pågå..

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
Huff jeg håper du har en kontaktperson hos familievernkontoret du kan henvende deg til. Husk å skrive ned alt til eventuell senere tvist. Hva sier han når barnet ikke har fått middag? Eller blitt byttet på?
 
Huff jeg håper du har en kontaktperson hos familievernkontoret du kan henvende deg til. Husk å skrive ned alt til eventuell senere tvist. Hva sier han når barnet ikke har fått middag? Eller blitt byttet på?
Har begynt å skrive ned ja.. han varierer i forklaringene. Han fant det ikke, glemte det, tenkte ikke på det, hun ville ikke etc. Sistnevnte brukte han sist lørdag, da fikk han så ørene flagret når han skulle hente henne på søndagen ettersom middagsglasset ikke engang var åpnet! Jeg tok vakumet på glasset når jeg skulle se hvor mye som var igjen ettersom bf sa Elida ikke ville ha mat.
Vurderer å forlange tilsynsfører under samværene, men er litt redd for å gå for hardt frem også og på den måten ødelegge far-datter forholdet..

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Har begynt å skrive ned ja.. han varierer i forklaringene. Han fant det ikke, glemte det, tenkte ikke på det, hun ville ikke etc. Sistnevnte brukte han sist lørdag, da fikk han så ørene flagret når han skulle hente henne på søndagen ettersom middagsglasset ikke engang var åpnet! Jeg tok vakumet på glasset når jeg skulle se hvor mye som var igjen ettersom bf sa Elida ikke ville ha mat.
Vurderer å forlange tilsynsfører under samværene, men er litt redd for å gå for hardt frem også og på den måten ødelegge far-datter forholdet..

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
Det var ikke så bra nei.. Hadde dere samme adresse når barnet ble født?
Det er jo tydelig at det ikke går så bra, og dt er ikke alle som er like flink med barn, slik er det bare, så kanskje tilsynsfører er en bra ide. Er det sagt på familievernkontoret at han skal få lov å ha babyen alene? Dt er tydelig at når dt skjer gjentatte ganger så er det noe som ikke stemmer. Håper du sier i fra til han hver gang så han vet at du legger merke til det.
Stå på ditt og følg magefølelsen!
 
Er jo ikke du som ødelegger far-datter forholdet om det blir tilsynsfører. Det har han jo klart fint selv. Skjønner ikke at du klarer å la dette pågå jeg. (Ikke frekt ment) - men dette hadde jeg aldri latt fortsette. Vær sterk for jenta di nå og sett ned foten. Tydeligvis en som ikke er klar for å være pappa!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Det går bedre. Jeg truet med tilsyn under samværet, og etter det har han skjerpet seg veldig! :)

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Ja :) nå er det ikke noe tull med maten, han ringer hvis det er noe han lurer på og han bytter bleie på henne. Tror han skjønte alvoret når han fikk høre trusselen om tilsynsfører :)

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Back
Topp