Nesting - redebygging pågår - September 2014! :)

Jeg ville også egentlig lage et kjønnsnøytralt nest mtp en evt nr 2, men i butikken jeg var hadde de enten bare veldig jentete stoffer eller så passet det ikke til baby. Så da ble det et plain blått og hvitt :) får heller ta vare på mønsteret og lage nytt hvis det blir jente senere, det blir vel slitt av vask og slikt uansett!


Er jo egebtlig ikke så vanskelig og lage det nei :p men liler veldig godt grått. Og har sitt ett babynest som var grått med stjerner eller prikker og tebkte at det passte bra til både gutt og jente. I tillegg har vi grå vogn, hvis den skal brukes i vognen da :p og hvit seng så passer bra oppi der også. Ikke at jeg bryr meg noe særlig om at alt skaø passe :p hørtes kanskje slik ut. Men kunne godt lagt en av ole brumm stoff, det er jo også kjønnsnøytralt :) det er så mye du kan velge mellom at det nesten blir vanskelig og velge :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har vi det meste fra storebror. Har kjøpt bilstolpose, sengekant, treningsmatte og strikket litt klær ;-) må ha litt jenteklær, ny bilstol, madrass, trappegrind, og sikkert mye mere jeg ikke kommer på i farten...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Minstemor kommer til å arve dette etter storesøster - jepp, vi liker rooosa ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1400238199660.jpg
    1400238199660.jpg
    82,9 KB · Visninger: 82
  • 1400238250600.jpg
    1400238250600.jpg
    124,3 KB · Visninger: 79
  • 1400238635146.jpg
    1400238635146.jpg
    66,5 KB · Visninger: 81
  • 1400238951814.jpg
    1400238951814.jpg
    46,8 KB · Visninger: 82
  • 1400239055409.jpg
    1400239055409.jpg
    68,7 KB · Visninger: 76
Jeg har sydd babynest med brunt som hovefarge. Et mørkt bak og et lysere med ugler inni. Fant på noe lurt underveis: I stedet for å streve med å stappe inn fyll i den pølsa rundt etter at madrassen er sydd fast, så festet vi madrassen med to knappenåler på midten, og så la vi sammenrullet vatt rundt. Og SÅ satt vi nåler rundt skillet og sydde der. tror det sparte oss for mye frustrasjon :) (og husket å ta ut de to første knappenålene som var inni stoffet)
 
Vi må ha lekegrind nå, noen som har erfaringer ang. størrelser? Ser det stort sett er 80*80 og 100*100. Tenker at den lille passer fint i den ikke alt for store stua vår, samtidig bør det være plass til ei på nesten året også..
 
Hvor har dere kjøpt sånn himmelseng ting til barnesengene?
 
Jeg har kjøpt en del sengetøy på tilbud på Kid, etter tips fra en annen på forumet. Kjekt å få med seg! Og idag kom vogna i hus, endte til slutt opp med en Bugaboo Cameleon Virker veldig lett og grei å trille. Har vasket alt av trekk og sånn i dag så da er det bare å sette den klar på loftet frem til mini melder sin ankomst. Fremdeles god tid igjen, men deilig å ha det på plass :)
 
Akkurat dette med at det "er deilig å ha det på plass" virker det som om han ikke skjønner.
Han himler med øynenen år jeg finner ting på tilbud og kan spare flere hundrelapper eller tusenlapper, for vi trenger det jo ikke enda, og vi skal jo få engangsstønad til å dekke mye, og vi kommer til å få mye av hans familie.

Men, skal vi løpe rundt som gale og bruke mange flere tusen enn vi trenger på slutten da? Er det ikke bedre å kjøpe litt og litt nå, så sparer vi mye og slipper å bruke hele engangsstønaden som kan komme godt med utover høsten/første året?

Argh.. Mannfolk!
 
Vi må ha lekegrind nå, noen som har erfaringer ang. størrelser? Ser det stort sett er 80*80 og 100*100. Tenker at den lille passer fint i den ikke alt for store stua vår, samtidig bør det være plass til ei på nesten året også..

Vi har kjøpt 80x80. Naboene har den også, og syns den var skkurat passe. Skal jo ikke være det kjempemye heller da. Men som dagseng i begynnelsen og greit å kunne bruke senere hvis man skal på do eller lage mat feks


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har kjøpt 80x80. Naboene har den også, og syns den var skkurat passe. Skal jo ikke være det kjempemye heller da. Men som dagseng i begynnelsen og greit å kunne bruke senere hvis man skal på do eller lage mat feks


Sent from my iPhone using BV Forum
Kor kjøpte du din? Eg har berre funnet på jollyroom. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Akkurat dette med at det "er deilig å ha det på plass" virker det som om han ikke skjønner.
Han himler med øynenen år jeg finner ting på tilbud og kan spare flere hundrelapper eller tusenlapper, for vi trenger det jo ikke enda, og vi skal jo få engangsstønad til å dekke mye, og vi kommer til å få mye av hans familie.

Men, skal vi løpe rundt som gale og bruke mange flere tusen enn vi trenger på slutten da? Er det ikke bedre å kjøpe litt og litt nå, så sparer vi mye og slipper å bruke hele engangsstønaden som kan komme godt med utover høsten/første året?

Argh.. Mannfolk!
Hehehe....

Tror min også syntes jeg planla veldig fram i tid her en stund... Bla.a. da jeg sikla på ny vogn selv om jeg har igjen den etter storebror (blir så vi bruker den likevel da, men moro å drømme ;) og da jeg begynte å se på bilstoler (guddattera vår blir 1 år 2 mnd før lille blir født, så vi får helt sikkert overta den - kjøpt ny til henne - og da mente han det var totalt unødvendig å bruke masse tid på å se på bilstoler! :p ) Han har jo et poeng!! Men jeg har jo det meste igjen siden storebroren var liten, så har bare kjøpt seng (brukt) og stelleveske foreløpig da... Madrass til senga og ny babycall tenkte jeg han skulle få betale, så de venter jeg litt med..... :D
 
Akkurat dette med at det "er deilig å ha det på plass" virker det som om han ikke skjønner.
Han himler med øynenen år jeg finner ting på tilbud og kan spare flere hundrelapper eller tusenlapper, for vi trenger det jo ikke enda, og vi skal jo få engangsstønad til å dekke mye, og vi kommer til å få mye av hans familie.

Men, skal vi løpe rundt som gale og bruke mange flere tusen enn vi trenger på slutten da? Er det ikke bedre å kjøpe litt og litt nå, så sparer vi mye og slipper å bruke hele engangsstønaden som kan komme godt med utover høsten/første året?

Argh.. Mannfolk!

Er litt i samme situasjon. Jeg prøver å følge med når det er salg og tilbud, for det er jo enormt å spare om man bare passer på. I tillegg synes jeg det er godt å ha ting i hus, jeg vet ikke hvordan formen min er om to måneder, men jeg vet at den er fin nå, så da er det helt greit å løpe rundt i butikker :p Samboer kan ikke forstå at er nødvendig å ordne alt nå, for vi har jo enda god tid... Men nå ser det ut til at han har forstått at dette bare er noe jeg må gjøre. Og jeg gjør vel ærlig talt litt som jeg vil uansett;)
 
Akkurat dette med at det "er deilig å ha det på plass" virker det som om han ikke skjønner.
Han himler med øynenen år jeg finner ting på tilbud og kan spare flere hundrelapper eller tusenlapper, for vi trenger det jo ikke enda, og vi skal jo få engangsstønad til å dekke mye, og vi kommer til å få mye av hans familie.

Men, skal vi løpe rundt som gale og bruke mange flere tusen enn vi trenger på slutten da? Er det ikke bedre å kjøpe litt og litt nå, så sparer vi mye og slipper å bruke hele engangsstønaden som kan komme godt med utover høsten/første året?

Argh.. Mannfolk!


Sånn er det her også..
Jeg har ikke tenkt å ha han med meg på mer babyshopping heller, han skal kun ha oppgaven med og montere og sette på plass fra nå av :p
 
Og jeg gjør vel ærlig talt litt som jeg vil uansett;)

Jeg også, men problemet er at jeg har ikke råd til å kjøpe alt sammen alene :p Og jeg synes han skal få betale litt også altså.. Bare ikke så lett når han bare "jammen vi trenger ikke det enda"... Blæh :p
 
Jeg syns det er veldig greit å kunne bruke god tid å få med seg tilbud, salg og få lest tester og hørt hva andre sier osv.
Vi har helt felles økonomi så jeg kjøper bare det vi trenger når jeg vil. Men er mest jeg som har hatt tid til å finne ut at hva vi skal kjøpe siden jeg har vært sykemeldt i 3 mnd :) men då er det jeg som bryr meg mest om hvordan ting ser ut da, he he.

Eneste han sa nei til var en hvit emmaljunga :p det var for feminint mente han. Så da ble det en svart og hvit (fargen London) isteden.
Men nå har vi klær, stellematte, badebalje, lekegrind, ergobaby 360 bæresele, sengekant, sengetøy, dyner, phil &teds smart reisetrille, maxi cosi bilstol, babynest, baby Bjørn vippestol , madrass og overmadrass og bestilt emmaljunga mondial delux. Av store ting mangler vi seng, risa rosa vognpose, garderobeskap, lenestol, stellebord og interiør til barnerommet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp