Tråden for oss som strikker, syr, hekler e.l.

Æsj.. Hater å strikke vrangt.. Prøver å strikke jakke til lillebror, men d er såå kjedelig.. :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samme her. Går så tregt når jeg må strikke mye vrangt...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Men vil gjerne se bilde om du har :D


Sent from my iPhone

Skal se om jeg finner bildene. :) Veldig praktisk. Kan få det avlangt også ved å øke på den ene siden og felle på den andre.

Men dette teppet tror jeg er min favoritt. Tar litt lang tid da hvis du skal ha litt størrelse på det:

http://aneskreative.blogspot.no/2012/06/oppskrift-pa-hjerteteppet.html?m=1

Quiltehusets hjerteteppe! ❤️

Det strikket jeg for leeenge siden da jeg skulle strikke mønster i noe for første gang. Ble kjempefint. Heldigvis får vi ei jente for er strikket i jentefarger. Haha. Hadde egentlig tenkt å gi det til Amandaprosjektet, men mannen sa at vi måtte vente med det og se om vi fikk ei jente en gang. Han likte det så godt. ❤️
 
Jeg liker veldig godt å hekle, strikke får jeg bare ikke til :(

Jeg begynte ikke å prøve litt før jeg ble kjent med Amanda-prosjektet på sykehuset og vi fikk med oss teppe/lue og sokker hjem.

Men nå har jeg funnet frem prosjektet jeg hadde til en venninne når hun ventet sitt første barn, det skal sies at dette er noen år siden jeg begynte på dette broderiet og det viste seg at jeg hadde ca 1 time med arbeid igjen. Det er jo veldig lett, med påtegnet motiv og gode instruksjoner. Men nå får altså nr 2 her i hus nyte resultatet . Må bare sy på ett bakstykke på dette så blir det knall bra
2014004.jpg


Har ogsåett heklet teppe i råsa som jeg også hadde tenkt som gave til neste venninne som fikk jente, viser seg at det ble meg så jeg får sette meg ned å hekle bestemorsrutene sammen snart:p

Ellers vil jeg prøve meg på ett heklet hentesett, men finner liksom ikke oppskriften som fanger meg ennå.. Fin tråd, morro å se hva dere jobber med. :nicethread
 
ImageUploadedByBV Forum1397735094.809481.jpg.

Her er mitt seneste projekt jeg begynte på sist uke :) håper på å bli ferdig i helgen :)

vad er deres påske projekt?? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det ei heklajakke MissK ? Kjempe søt, har du oppskriften ?
 
ImageUploadedByBV Forum1397774663.086110.jpg

Holder på å strikke denne, men den er til ei venninne sin baby da. ;) Skal strikke noe til jenta mi når dette er ferdig. :)
 
Tusen takk :) Hekler uten oppskrift :) men er veldig lett egentlig :)


Sent from my iPhone using BV Forum


Uten oppskrift (les: misunnelig)

Skulle ønske jeg var så dyktig, her sliter jeg når jeg har oppskriftene :p Har lyst å prøve meg på jakke/bukse etterhvert :)
 
Ok, mulig at jeg spør utrolig dumt nå, men her er spørsmålet likevel:smiley-ashamed008. Når jeg finner en strikkeoppskrift som jeg liker hvordan velger jeg garn ut ifra strikkefastheten?Skal jeg liksom prøve meg fram med forskjellige garn? Jeg vil ikke kjøpe dyre garn på nett som passer til oppskriften når jeg kan kjøpe det ganske billig i andre butikker...Noen som kan hjelpe:anyone
 
Ok, mulig at jeg spør utrolig dumt nå, men her er spørsmålet likevel:smiley-ashamed008. Når jeg finner en strikkeoppskrift som jeg liker hvordan velger jeg garn ut ifra strikkefastheten?Skal jeg liksom prøve meg fram med forskjellige garn? Jeg vil ikke kjøpe dyre garn på nett som passer til oppskriften når jeg kan kjøpe det ganske billig i andre butikker...Noen som kan hjelpe:anyone

Strikkefastheten står på magebeltet på garnet. Ikke alltid lett å finne rett strikkefasthet. Og så kommer det litt an på hvordan man strikker. De sier man alltid bør strikke en prøvelapp og finne ut om strikkefastheten stemmer... Jeg er dårlig til å gjøre det selv, men har alltid blitt greit resultat. ;)
Lykke til :)
 
Har improvisert dette teppe med beby's bokstav på... må si at jeg er ganske fornøyd, gleder meg til å bli ferdig. Blir nok brukt som vognteppe :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1400685191896.jpg
    1400685191896.jpg
    80,1 KB · Visninger: 58
Har improvisert dette teppe med beby's bokstav på... må si at jeg er ganske fornøyd, gleder meg til å bli ferdig. Blir nok brukt som vognteppe :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Så fint :D



Sent from my iPad using BV Forum
 
Her strikkes det kjørepose i mønster Setesdal og i grå og hvit!:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg holder fremdeles på med høstdress til babyen. Det tar år og dag å få festa alle trådene, spesielt når jeg tar ca én hver kveld i snitt.. Spørs om jeg orker starte på noe hentesett etterpå, har jo ennå ikke bestemt meg for mønster og er for trøtt for strikking for tida. Hmm.
 
Back
Topp