Tipstråd fra aug13 jentene

Hei og gratulerer alle august 14 damer! ♡

Nyttige ting;
* Gulpekluter, men se an om du har en gulpebaby før du kjøper inn masse. Det varierer! Vi måtte kjøpe inn 3 ekstra pakker!
* Omslagsbodyer, veldig gode å bruke når de er små
* Ull, men kjøp gjerne inn et sett og prøv før du kjøper en hel del. Markus tålte ikke ull dessverre :/ Ull er enten gull, eller bare tull.
* Vippestol
* Babygym
* Babycall, vi er veldig glad i vår med kamera
* Purelan mot såre brystvorter
* Akto Graco babyhuske

Unyttig;
* Masse klær - du trenger mye mindre enn du tror. Bodyer går det ofte mye av, mens bukser holder lenger før du trenger å skifte.
* Penklær - blir ofte bare liggende i body og strømbukse.
* Klær med hetter - helt ubrukelig!!!
* Ammepute - investerer i så fall i en skikkelig en. Den jeg hadde ble for liten og slapp, så måtte ha teppe over igjen for å få babyen høyt nok.

Mitt generelle tips er å ikke kjøpe inn all verden på forhånd, se hva du trenger etterhvert. Mange forskjellige meninger, så finn ut hva som passer for deg!
 
Hva har dere som gulpekluter? Gasskluter eller frottekluter?
 
Hva har dere som gulpekluter? Gasskluter eller frottekluter?
Her ble det brukt gasskluter. Brukte i tillegg de små gass vaskeklutene som de selger 20 stk for 100 kr. Jeg hadde en som gulpet i tide og utide:D så de ble brukt til å tørke rundt munnen, sofaen, genseren, gulvet....alt egentlig. Veldig greit å slippe å bruke så mue tørkepapir:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei :) Jeg har lyst på en lekegrind i stua. Dere som har litt erfaring,- blir 80x80 fort for lite? står mellom det og 100x100. Takk for svar :)
 
Hei :) Jeg har lyst på en lekegrind i stua. Dere som har litt erfaring,- blir 80x80 fort for lite? står mellom det og 100x100. Takk for svar :)
Spørs vel hva du skal bruke den til. Vi har hatt 100x100. Den brukte vi som seng i stuen når hun var liten. Nå samler det seg i grunnen bare rot oppi der:D vet ikke om vi noen gang kommer til å bruke den som lekegrind.... men ville gått for 100x100 så blir det litt mer tumleplass hvis den skal brukes som lekegrind!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva hadde dere i vognen? Bare dyne, eller noen form for vognpose også? :)
Kommer jo selvsagt an på været og sånt, men her jeg bor er det vertfall aldri veldig kaldt på sensommeren :)


Sent from my iPhone
 
Hva hadde dere i vognen? Bare dyne, eller noen form for vognpose også? :)
Kommer jo selvsagt an på været og sånt, men her jeg bor er det vertfall aldri veldig kaldt på sensommeren :)


Sent from my iPhone
Hadde lammeskinn og dyne til oktober en gang. Evt teppe i tillegg hvis det var surt3)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer til dere alle! Slenger ved en liste over mine nødvendige og unødvendige ting.

Nødvendig :
- newborn setet. Så utrolig snedig greie til å gi mat, han får opp når vi skal spise.
- babynest. Han sov i den de tre første mnd, døgnet rundt.
- ull, og atter ull! Det var alt vi brukte fra august til mars.
- bæresjal
- lammeull til å ha i vogna
- sportstrille til å ha når han kan sitte (vi bruker emmaljunga scooter 2.0 til byturer ol)
- badebalje med liggeinnlegg
- babycall med video!

Unødvendig:
- babygym(ble nesten ikke brukt her )
-vippestol
-kortermede bodyer
- stellebord med badebalje i(han ble fort for lang)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Hadde lammeskinn og dyne til oktober en gang. Evt teppe i tillegg hvis det var surt3)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ligger de rett på lammeskinnet? Eller harman noe over det? Følermeg teit som spørr :p men ser for meg at det er klamt å ligge rett på lammeskinnet :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ligger de rett på lammeskinnet? Eller harman noe over det? Følermeg teit som spørr :p men ser for meg at det er klamt å ligge rett på lammeskinnet :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Ekte lammeskinn reglulerer temperaturen, så vesla vår har ikke blitt klam av å ligge rett på i hvert fall.

Vi fikk eldstejenta mai i fjor, og pumpa er vel det innkjøpet som har vært minst i bruk. Fikk låne dobbelpumpe på barsel da jeg måtte ha det.
Ull/silke-lue fra Nøstebarn er nok av de beste småinnkjøpene.
 
Ligger de rett på lammeskinnet? Eller harman noe over det? Følermeg teit som spørr :p men ser for meg at det er klamt å ligge rett på lammeskinnet :p

Rett på lammeskinnet! Bruker det nå på varme dager og. Det regulerer temperaturen enten det er varmt eller kaldt:) ingen spørsmål er for dumme! Alt skal jo gjøres for første gang:)
Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg lurer på noe som ikke har med utstyr å gjøre...Men har dere noen tips/ viktige erfaringer dere kan dele med tanke på forholdet (mor og far) i perioden etter man har født og det første året?
Det er så mange artikler om forhold som ryker og par som sliter når de får baby. Sambo og jeg snakker om at VI skal jo klare dette osv, men ting blir jo annerledes når man plutselig er avhengig av hverandres hjelp på en helt annen måte, og kanskje ikke får søvn ++ over lengre perioder.
 
Hei og gratulerer alle sammen
Ull er gull, vi har kjøpt mesteparten på sparkjøp (og noe brukt)
Lillingen har brukt og bruker fortsatt ull og har aldrig vært klam

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Hei :) Noen i august 2013 som har/hadde babyjogger city elite? Lurer litt på om bagen er stor nok (bred nok) for vinterpose gjennom vinteren. Den virker litt smal..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan jeg spørre om råd her? Hva anbefaler dere å ha i vogna? Dyne eller vognpose? :)
 
Kan jeg spørre om råd her? Hva anbefaler dere å ha i vogna? Dyne eller vognpose? :)
Lammeskinn og dyne til det ble kaldt ute (oktober) og etter det brukte jeg bare voksipose. Kledde ungen etter vær og vind! :)
 
Kan jeg spørre om råd her? Hva anbefaler dere å ha i vogna? Dyne eller vognpose? :)
Vi brukte også lammeskinn og dyne i begynnelsen brukte vi ullteppe faktisk , i stede for dyne, da det ikke var så kaldt , hvorpå vi gradvis gikk over til dyne og så vogn pose (dun) etterhvert som det ble kaldere

Skinnet har jeg faktisk brukt hele tiden selv også når vi brukte posen

Har ofte hatt ett pledd med meg på farta som jeg kan bre over over baby istedenfor pose/dyne f.eks hvis vi skal inn på kjøpesenter og posen/dyna blir for varm (har også av og til brukt det i tillegg til hvis vi er ute og det er veldig kaldt)



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Noen som har risarosaposen? Tenker på ifh til bruk i ulike årstider osv...
 
Back
Topp