Vogn som er god på grusveier og på vinterføre?

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Kanskje litt tidlig enda, men jeg prøver å orientere meg litt i vognjungelen. Som førstegangs vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter altså! :p

Vi bor så langt fra byen som du kommer, og mange trilleturer vil bli på grusvei. Dermed må jeg ha en vogn som den lille ligger rolig i selv om det humper litt på veien. I tillegg får jeg jo vinterbaby, og da bør det være en vogn som kan brukes på vinterføre, og fortsatt være trygg.

Jeg ønsker en vogn som ikke er så tung å manøvrere, da jeg selv ikke er ganske lav og spinkel. :p (Enda, iallefall.)

Noen som har tips??
 
Har dessverre ikke noe tips, men vil følge med på denne tråden siden jeg bor under samme forhold selv :p Kommer til å gå mye på grusveier og ulendt terreng :)
 
Mange vil kanskje mene Emmalljunga, men jeg har hatt Easywalker og gått mye i skogen. Fungerer fint til det, ikke like godt om du jogger vel og merke. Vet både Urban Jungel og Babyjogger har terrengvogner, og vil tro det er gode alternativer.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg vil anbefale Emmaljunga. Den er litt "tung" så den holder seg stødig og gynger ikke så mye som feks Basson, eller brio og har desidert bedre plass i bagen til vinterpose enn feks Simo.

Til sommersbruk og litt større barn er faktisk en 3hjuling også ok, men siden vi får vinterbarn anbefaler jeg en med 4 hjul til det første leveåret. :)
 
Anbefaler simo. Har simo kombi selv, den er helt fantastisk. Bra demping i, noe som passer bra på grusvei. Søstra mi har emmeljunga, den er mye stivere. Kunne aldri hatt den her jeg bor. Og fikk november barn sist, pluss lang og stor unge, og hadde ingen problem med å ha voksi posen i bagen. Og guttungen var ferdig med å ligge i bagen før han vokste ut av den. Og han er som sagt lang.
 
Henger meg på denne, legger til brukervennelighet også ^^

Anbefaler simo. Har simo kombi selv, den er helt fantastisk. Bra demping i, noe som passer bra på grusvei. Søstra mi har emmeljunga, den er mye stivere. Kunne aldri hatt den her jeg bor. Og fikk november barn sist, pluss lang og stor unge, og hadde ingen problem med å ha voksi posen i bagen. Og guttungen var ferdig med å ligge i bagen før han vokste ut av den. Og han er som sagt lang.
Har Simo med regn og myggnetting? Hvordan er det med håndtaket, kan det flyttes og justeres etter høyde og slikt? Hvordan er kalesjen på sommers tid når man gjerne vil trekke den lengre ned? Var vanskelig å finne infoen på siden deres:)
 
Last edited:
Jeg er veldig fornøyd med vår mountain buggy urban jungle, utrolig god å trille i både slaps, grusveier, skogsveier. Jeg har enda bare brukt den som sportsvogn, har bagen og skal bruke den som bagvogn når babyen kommer. Så får ikke svart skikkelig om den er bra som bagvogn. ( bagen er liten, men det er babyen også)

Har også emmaljunga edge duo. Kjempegod vogn det også, men mye tyngre og ikke kjekt å ta den med i bil. Men skal du ikke frakte den i bil, så er det ei kjekk vogn det også.

Emmaljunga city cross er det mange som er fornøyd med. Så den anbefaler jeg deg å sjekke ut. Fin og se på, lett og veldig praktisk.

Ellers er smaken som baken, vi er forskjellige og vi liker forskjellige ting.

Det er f. Eks ei vogn mange har, ( vil ikke si navn på den) ei motevogn som mange sier er såååå fin.
Jeg syns den er en av de styggeste vognene jeg ser... Så vi er forskjellige ihvertfall :)


Lykke til i vognjungelen, en koselig ting å sjekke ut:)
 
Takk alle sammen! :) Tror vi må ut å prøvekjøre litt ja. Bare litt dumt man bare får kjørt inne på et butikkgulv da, så er ikke så lett å vite hvordan vognen oppfører seg i annet terreng.
 
ImageUploadedByBV Forum1398508459.939876.jpgImageUploadedByBV Forum1398508474.922662.jpgImageUploadedByBV Forum1398508485.906162.jpgImageUploadedByBV Forum1398508498.707501.jpg

Emmaljunga mondual delux eller noe sånt. Den har jeg falt for. Pga solid og kraftig understell. Med store hjul som vil være praktiske på snø og grus. Vogna er lun og god, stor bag som kan brukes hele vinteren igjennom. Med vognpose og en voksende baby :)

I am in love ❤️
Fant den på babyshop, men skal til Sverige å kjøpe den. Sparer litt på det gitt ;)


Desember 2014

Bruker App
 
Jeg har Emmaljunga, brukt den til to barn og kommer til å bruke den til tredjemann også. Er utrolig fornøyd. Her er det ingen asfaltvei, mye kjerreveier og uleint terreng, og vogna er ikke tung eller vanskelig å trille. Også tar den liten plass i bilen ;-)
 
Jeg har Emmaljunga, brukt den til to barn og kommer til å bruke den til tredjemann også. Er utrolig fornøyd. Her er det ingen asfaltvei, mye kjerreveier og uleint terreng, og vogna er ikke tung eller vanskelig å trille. Også tar den liten plass i bilen ;-)
Hvilken modell har du? :)
 
Jeg har city cross. Kjøpte den i Sverige til en fin pris... Dette er jo 5 år siden så den kan jo ha forandret seg noe. Men verdt å sjekke den ut hvertfall! :) Ikke lett å finne den rette vognen i vognjungelen... Men tror du bare må reise til de ulike butikkene og prøve å trille, selv om det bare blir på butikkgulvet :)
 
Bugaboo buffalo! En helt fantastisk vogn!!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Emmaljunga city cross!! Den er stødig, varm og god, samtidig som den er veier lite og lett å legge sammen. Dessuten kommer den i mange fine farger :)

Vi kjøpe vår på kattis babyshop i Strømstad. Fikk med mye utstyr til en mye lavere pris enn Norge!
 
Bugaboo buffalo! En helt fantastisk vogn!!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Signerer denne :)
Jeg er super fornøyd med den, og den god på både grus og snø :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Sumo er abselutt den beste på vinterføre, den har store lufthjul, gjenger og veldig stabil:) elsket min forrige gang:D Denne gangen må vi kjøpe en mindre vogn siden jeg kjører så liten bil og klarer virkelig ikke å finne en god erstatter:eek:


❤️ Termin desember-14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Så lenge den har lufthjul så går det godt på snø, grus og ulent terreng :)
 
hadde emmaljunga edge,men den ble alt for tung og uhåndterlig, jeg er liten og tynn. kjøpte teutonia spirit s3, ikke angret ett sekund!!!!!!!!! gleder meg til å taden i bruk igjen
 
Henger meg på denne, legger til brukervennelighet også ^^


Har Simo med regn og myggnetting? Hvordan er det med håndtaket, kan det flyttes og justeres etter høyde og slikt? Hvordan er kalesjen på sommers tid når man gjerne vil trekke den lengre ned? Var vanskelig å finne infoen på siden deres:)

Du får kjøpt med regn og myggnetting. Myggnetting er et must, men regntrekk trenger du egentlig ikke. Stoffet på vogna er regntett. Jeg har trilla tur i skikkelig regnvær og var gjennomblaut, men vogna fantes ikke våt eller klam engang inni. Så mini var tørr og varm :) må være litt obs med å bruke regntrekk da det blir veldig klamt inne i vogna. Håndtaket kan justeres opp og ned, og du kan snu sportsdelen hvis du vil. Vi har den fortsatt vendt mot oss. Kalesjen kan du legge helt ned. Det er jo en vogn som veier litt, men det merkes ikke når du triller den. Og det er ikke noe problem å løfte den inn i bilen heller. Men jeg anbefaler deg å dra å se på vogner før du bestemmer deg, og prøv å trille litt på de. Så får du en følelse av hvordan de forskjellige er.
 
Har svingbare hjul noe for seg på grus og i lett terreng? Eller blir det bare tull?
 
Back
Topp