Kom mai du skjønne milde!

Haha, ser det for meg :) Også i begge to samtidig, huff og huff. Syns det er vondt nok i en.
De krampene er ikke noe særlig nei.. Har kjøpt meg en boks magnesium jeg nå, så får håpe det hjelper.
Har ei vennine som sa at det hjalp litt, men det fjerner det ikke da, selv om en fikk mindre vondt. Fikk ma'en til å massere meg i går, fikk litt mindre vondt etterpå med at en er så stiv og vond etter en krampe. Så prøv med magnesium og litt massasje, så håper jeg det blir bedre ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Om det finnes en Gud er det ingen tvil om at det er en mann, for en kvinne hadde gjort svangerskapet så mye mer elegant og komfortabelt, ved å gi hele jobben til den mannlige befolkningen.

Er i uke 34 nå og kvalmen har slått meg i trynet igjen. Hadde helt glemt hvor grusomt det var. Rart hvor fort man glemmer.. Våkner kvalm og legger meg kvalm, med en halsbrann som i tillegg er der konstant..

Hodet til magesnurket er festet og det stikker fælt nedi der så da modnes det vel. Håper på fødsel før termin, og at kvalmen ikke fortsetter ut svangerskapet. Urg blærg glurg..
 
Hatt en dårlig opplevelse på fødeavdelingen i går og i dag. Hatt litt mistanke om at jeg har lekket fostervann så jeg tok kontakt med de for å få undersøkt det. Møtte på en gretten jordmor som var så lite hjelpsom at jeg fikk omtrent dårlig samvittighet for at jeg forstyrret henne i utgangspunktet. Jeg fikk frekke svar og hun viste lite interesse. Jeg måtte ta ctg av babyen så jeg lå med de beltene rundt magen i 20 minutter. Jeg dro hjem, og måtte komme tilbake dagen etterpå (idag) for en ny undersøkelse.
Enda en ctg måtte tas, og deretter en undersøkelse av legen. Ultralyden var bra, den viste godt med fostervann. Han ville ta en GU for å utelukke lekasje helt. Det var helt forJÆVLIG! Det kjentes ut som at han stakk meg med 10 nåler i underlivet, og jordmoren måtte ta tak i magen og røske ved livmoren for å se om det lakk vann. Jeg hadde så vondt at jeg begynte å gråte og det var uutholdelig. Jeg har hatt mange GU det siste året, men det har aldri vært så vondt før, så jeg tror legen gjorde noe feil med spekulumet eller noe. Syns hele greia rett og slett var litt traumatisk. Så i dag er jeg ganske lei meg og har vondt i hele underlivet mitt :(

35+1

5 uker igjen til termin!
 
Uff, hørtes ikke godt ut! Dårlig gjort av jordmoren å oppføre seg slik! Bedre å komme å sjekke seg en gang for mye enn en han for lite, så det er jo bare bra at du tar kontakt hvis du er litt bekymret.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
37+1. Blir jenta født nå så er hun ikke lengre som prematur å regne. Det er godt å vite :) Jeg har fått influensa, så dagene - og spesielt nettene - er veldig tunge. Våkner sikkert 15 ganger i løpet av natta.
Syk før fødsel - er det noe i den påstanden, tru? At mange blir syke rett før det nærmer seg, og når man er helt frisk igjen går man ut i fødsel. Må innrømme at jeg håper det er noe i det. Jeg håper på 1.mai :) Det hadde vært fantastisk..
Bekkenet er så gåent at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg til tider.. Formen er igrunn ikke så bra.. så nå gleder jeg meg veldig til lillemor er her :)
 
Søvnmønsteret mitt har endret seg. Våkner tidlig av meg selv. Uvanlig for meg som er et b-menneske.
I tillegg har bevegelsesmønsteret til magenurket endret seg veldig. Hun har ikke de samme sparkene som hun pleier, men mer glidene bevegelser også er hun litt roligere av seg. Kjenner bevegelser flere ganger i timen, så jeg blir ikke bekymret av det.
 
Søvnmønsteret mitt har endret seg. Våkner tidlig av meg selv. Uvanlig for meg som er et b-menneske.
I tillegg har bevegelsesmønsteret til magenurket endret seg veldig. Hun har ikke de samme sparkene som hun pleier, men mer glidene bevegelser også er hun litt roligere av seg. Kjenner bevegelser flere ganger i timen, så jeg blir ikke bekymret av det.
Det er nok pga plassmangel ;) merker selv mye glide bevegelse og forsøk på strekking. De har ikke lenger plass til sparking, ikke det at mi har forstått at det ikke er plass til strekking heller lengre da ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er nok pga plassmangel ;) merker selv mye glide bevegelse og forsøk på strekking. De har ikke lenger plass til sparking, ikke det at mi har forstått at det ikke er plass til strekking heller lengre da ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja de vokser seg store og runde nå :) tipper de gleder seg til å komme ut! hvor langt er du på vei?
 
Er 38+4, men føler hun kommer til å være stor og rund når hun kommer ut :p Hvor langt er du på vei?


Sent from my iPhone using BV Forum

38+0 (siden vi er etter midnatt). Samme her, tror det kommer ut den pluggen :p
 
9 dager til termin.
Formen er SLITEN.
Masse kynnere og nedpresset er sykt om dagen, føler nesten at hun skal falle ut noen ganger også treffer det noen nerver støtt og stadig tror jeg. Det stikker og gjør ganske vondt.
Har vonde press/tak nederst i magen. Vet ikke om det er pga hodet hennes er så langt ned eller hva..
Hun er ekstremt aktiv igjen, det har plutselig tatt seg opp nå de siste dagene.
Vet at mange sier det kommer mye utflod mot slutten, men her føler jeg nesten at det har blitt motsatt.. Demotiverende! Hun kommer vel til å bli der inne så lenge som mulig..
I dag er jeg ekstra sliten. Er så trøtt og rar i kroppen. Magen driver å tømmer seg også merker jeg.. Får håpe fødsel er rundt hjørnet. Orker snart ikke mer..
 
Jenta mi ble født 7 mai kl 15.26 :)
Verdens vakreste jente, jeg er så forelsket.
ved fødselen var hun 49 cm og veide 3360g - helt perfekt.
Fødselen tok ca 13 timer og jeg fødte som en urkvinne - ingen smertestillende! ;)
Merker at dette er en helt ny tilværelse. Fint, mye kos og mye slit. Den første tiden er nok litt tung for de fleste. Det er overveldende og man må tilpasse seg den nye hverdagen. Det er så godt å vite at hun endelig er her.. hun har vi ventet på så lenge!! jeg får omtrent tårer i øynene av tanken på det. Jeg kan sitte å se på henne i timesvis, rart at dette lille vidunderet har vært i magen min så lenge og nå er hun plutselig kommet.
Kvinnekroppen er fantastisk som kan bære frem et lite menneske.
 
Tenk at nurket mitt er over 7 mnd gammel.. tida har flydd!! Det er helt vanvittig å se tilbake på den tiden hvor vi strevde så..
Jeg har hatt en spontanabort i forrige måned, så etter legetime der så har jeg fått bekreftet at jeg får samme oppfølgingen ved neste svangerskap:) godt å vite. Vi har planer om å starte neste prøving til høsten 2015 :) tror det kan bli bra å ha ca 2 år mellom de.

Ellers trives jeg som mamma til gullet mitt. Lille hjertebarnet. Jeg eer så glad i hun! Hun har virkelig gitt livet en ny mening :)
 
Back
Topp