Hva og hvor mye skal egentlig folk som jobber i serviceyrke tåle? Skal de bare bite tennene sammen og tenke at kunden har rett alltid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
NopeHva og hvor mye skal egentlig folk som jobber i serviceyrke tåle? Skal de bare bite tennene sammen og tenke at kunden har rett alltid?
Hehe, det skulle tatt seg utSom sjukepleier kjem ein ut for litt av kvert.... viktig med grensesetting. Ja, vi må tåle mykje, men ikkje kva som helst. Dog... har ikkje kasta nokon ut fra sjukehus/sjukeheim (enda) hehe.![]()
Hehe, det skulle tatt seg ut
Men jobbet i hjemmesykepleien, og der ble jeg i to hjem så veldig sextrakassert at j fikk slippe å gå til dem igjen. Det viste seg å gjelde flere, så der måtte mannfolka overta.
Hva og hvor mye skal egentlig folk som jobber i serviceyrke tåle? Skal de bare bite tennene sammen og tenke at kunden har rett alltid?
Ikke hva som helst nei. Å bli snakket stygt til eller at folk overskrider intimgrenser er aldri greit, man bør forvente folkeskikk av kundene. Men jeg mener man i et slikt yrke burde være god på å ta "the high road" og svare saklig, og dersom en kunde ikke oppfører seg så kan man si det på en pen/streng måte, men man bruker ikke kjeft tilbake liksom.
Hehe har egentlig samme erfaring som deg. Har tidligere jobbet innen kundeservice, og jobber nå i en utskjelt, offentlig etat.Jeg har bare telefonkontakt med folk på den måten, og siden jeg jobber i det offentlige må vi være ekstra flinke til å ikke støte folk (avisoppslag neste). Så ja, jeg har sittet og hørt på at folk klager over ting som ikke angår oss i ti minutter fordi jeg ikke får en syl i været og jeg ikke bare kan legge på, men de fleste av dem har jo holdt en grei TONE selv om de er sinte - ikke kommet med ukvemsord eller trusler.
Da svarer jeg i god tone tilbake, selv om jeg til slutt bare må si at "Jeg forstår at du er opprørt, men om du virkelig ønsker å klage må du henvende deg til XXX. Ha en god dag!"...
Har jobbet i kundeservicetelefon i det private før, der var det en håndfull ganger at jeg måtte legge på fordi kunden slo seg helt vrang og ble så rasende at h*n nærmest skrek i telefonen og bare kjeftet ukonstruktivt.
Da avsluttet jeg vanligvis med et bestemt "Her kommer vi ingen vei. Nå legger jeg på, så får du prøve å ringe tilbake når du har roet deg såpass at du klarer å føre en samtale."
Det er litt vanskelig når man har de på telefon... Da blir det litt verre kommunikasjon enn ellers. Og det er mange som omtrent virker som om de ringer for å krangle og.Kunden har alltid rett, men ingen regel uten unntak. Om man derimot er i "krangel" med kunder stadig bør man nok tåle mer, eller finne seg en annen jobb![]()