Tråden for oss som strikker, syr, hekler e.l.

Jeg strikker vest. Så skal jeg strikke matchende knebukser til guttene etterpå. Blir så søtt


Gutt 11
Gutt aug/sept 14
 
Vis vedlegget 55982

Her er det jeg har strikket til babyen så langt :) mangler bare glidlås i dressen :) nå er jeg begynt på en hue i samme garn som dressen og votterne.

De grå og hvite sokkarna er sånne Uten hæl, som babyen kan vokse i :) men de her lagde jeg ganske så små allikevel :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Wow!! Dette var nydelig!!! ❤️Kan jeg spør hvor du fant oppskrift? :)
 
Wow!! Dette var nydelig!!! ❤️Kan jeg spør hvor du fant oppskrift? :)


Tusen takk :) har kjøpt ett oppskriftshefte fra Dale som heter "baby hentesett"


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tusen takk :) har kjøpt ett oppskriftshefte fra Dale som heter "baby hentesett"


Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for tips! :D Har et par slike hefter fra diverse steder, men er alltid kjekt med noe nytt. ;) Hihi. Og den der så så praktisk ut. :)
 
Her er det mariusgenser til lillebror, konfirmasjonengave! Så blir det hentesett etterpå !:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Dere som strikker hentesett- strikke dåkk i bomull ettersom det er sugust? Eller hva? Hilsen ei som sitt å strikke tova påskehøner;) *hadde en plan om å lære meg å strikke dette svangerskapet, men heldigvis trengte æ itkke å sitt i ro alukevel!!!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei skal strikke i babyull :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Men bor i nord da , så kan hende det blir litt kjøligere rundt denne termin tiden ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ull regulerer jo varmen ganske godt. Her på Vestlandet har vi ikke akkurat veldig varme somre så her ville jeg valgt babyull. Men forstår at de i innlandet velger bomull. ;)
 
Skal strikke babyteppe når jeg er ferdig å hekle vognteppet mitt :) noen som har tips til oppskrifter? Helst ikke særlig avansert :p


Sent from my iPhone
 
Men bor i nord da , så kan hende det blir litt kjøligere rundt denne termin tiden ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Bor i trøndelag selv, å ikke borskjemt med varme somre her heller.... Så kanskje litt vel optimistisk å kutte ut ull?? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal strikke babyteppe når jeg er ferdig å hekle vognteppet mitt :) noen som har tips til oppskrifter? Helst ikke særlig avansert :p


Sent from my iPhone
Æ strikke egentli bare ting som skal toves:S men forrige gang strikka æ babyteppe fra nøstebarn! Veldig enkelt også så myk, varmt og godt:) ble mye brukt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Æ strikke egentli bare ting som skal toves:S men forrige gang strikka æ babyteppe fra nøstebarn! Veldig enkelt også så myk, varmt og godt:) ble mye brukt.


Sent from my iPhone using BV Forum

Er det enkelt? :) er ikke mye til strikker. Liker best å hekle!


Sent from my iPhone
 
Bor i trøndelag selv, å ikke borskjemt med varme somre her heller.... Så kanskje litt vel optimistisk å kutte ut ull?? :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja vil tenke meg at det er litt vel optimistisk :) men babyull er jo litt tynnere da, så det er jo en kjempefin mellomting, litt varmere enn bomull og litt tynnere en ull :) kjempefint til hentesett i august kan jeg tenke meg :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Skal strikke babyteppe når jeg er ferdig å hekle vognteppet mitt :) noen som har tips til oppskrifter? Helst ikke særlig avansert :p


Sent from my iPhone

Vet du hvordan du øker og feller en maske? Da ville jeg lagt opp med babyull på litt tjukke pinner (feks 5mm). Begynn med 3 masker, øk 1 maske hver pinne (altså både fram og tilbake). Så strikket du bare rett hele tiden samtidig som du altså øker på hver pinne. Da blir det trekantet først. Når du synes det er bredt nok, så gjør du helt likt bare du feller i stedet for øker. Da blir det til slutt firkantet. Kjapt og enkelt. :) Hvis det var litt dårlig forklart så kan jeg vise med bilder. :)
 
Vet du hvordan du øker og feller en maske? Da ville jeg lagt opp med babyull på litt tjukke pinner (feks 5mm). Begynn med 3 masker, øk 1 maske hver pinne (altså både fram og tilbake). Så strikket du bare rett hele tiden samtidig som du altså øker på hver pinne. Da blir det trekantet først. Når du synes det er bredt nok, så gjør du helt likt bare du feller i stedet for øker. Da blir det til slutt firkantet. Kjapt og enkelt. :) Hvis det var litt dårlig forklart så kan jeg vise med bilder. :)

Ja, det kan jeg! :) hørtes ikke så dumt ut det altså! Må prøves når jeg får tak i garn :D takk for tips!


Sent from my iPhone
 
Vet du hvordan du øker og feller en maske? Da ville jeg lagt opp med babyull på litt tjukke pinner (feks 5mm). Begynn med 3 masker, øk 1 maske hver pinne (altså både fram og tilbake). Så strikket du bare rett hele tiden samtidig som du altså øker på hver pinne. Da blir det trekantet først. Når du synes det er bredt nok, så gjør du helt likt bare du feller i stedet for øker. Da blir det til slutt firkantet. Kjapt og enkelt. :) Hvis det var litt dårlig forklart så kan jeg vise med bilder. :)

Men vil gjerne se bilde om du har :D


Sent from my iPhone
 
Æsj.. Hater å strikke vrangt.. Prøver å strikke jakke til lillebror, men d er såå kjedelig.. :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ImageUploadedByBV Forum1396559224.676048.jpg

Da har jeg strikket en lue idag som matcher med heldressen og votterne :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp