Baby gnir bort huden i kinnene

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
**bilde**
Hei, min lille gutt på 3mnd gnir hendene sine i kinnene hele tiden, sånn at huden faller av og det blir ett væskende sår som det fester seg lo og annet smuss i. Det får aldri tid til å gro, og jeg vet ikke hva som hjelper. Håper noen har forslag..
ImageUploadedByBV Forum1395814608.644340.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff, det så litt vondt ut:/ jeg vet ikke hva som kan hjelpe! Kanskje sånne bomullsvotter? Det fikk jeg på klinikken fordi han klorte seg selv. Men de var lite populære de vottene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har prøvd å ha på sokker på hendene, men det var likedan :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan du prøve å dekke over med et plaster av noe slag? Så gror såret samtidig som han ikke kommer til


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!
Min gjør akkurat samme. Men så har han atopisk eksem også. her hjelper det med mildison (mildeste kortisonsalve, resept) og masse fuktighetskrem.
Kanskje ta en tur til legen?
 
Tror det må bli en tur til legen ja ! Håper det bedrer seg for lille :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kanskje Inotyol og en kompress over så det får grodd? Men jeg aner ikke asså. Ville nok sjekka med legen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Silulen sinksalve den på apoteket er god,dersom det ikke er eksem. Men tur til legen er nok lurt!
 
Det der må jo være noe eksem??
 
Hei! Han klør :) Det er eksem, og kan skyldes allergi. Det må legen finne ut av. Bestill time med en gang.
 
De sa det var atopisk eksem! Fikk en krem mot bakteriene, og en mild kortison:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De sa det var atopisk eksem! Fikk en krem mot bakteriene, og en mild kortison:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Min eldste hadde atopisk eksem. En stor del av de som har det, har også astma og/eller allergi. Min reagerer på pollen og pelsdyr og ble verre i huden hvis han ble eksponert for de allergenene. Greit å (etterhvert) ta en prikktest for å utelukke en evt. allergi :)
Håper salvene hjelper fort! :)
 
Min eldste hadde atopisk eksem. En stor del av de som har det, har også astma og/eller allergi. Min reagerer på pollen og pelsdyr og ble verre i huden hvis han ble eksponert for de allergenene. Greit å (etterhvert) ta en prikktest for å utelukke en evt. allergi :)
Håper salvene hjelper fort! :)
Legen nevnte noe om at astma kunne gå i arv, og barnefar har faktisk astma, men ikke noe han legger merke til. Men vi kommer nok til å sjekke allergier også etterhvert :)
Så håper vi også at salvene virker :D
Vi fikk brulidin(?) og den nest mildeste av kortison.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp