Hvordan går det med treningen?

Påvei

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Synes det er så motiverende å høre om andre som er flink å trene under graviditeten, så vi kan jo muntre hverandre litt opp og skryte av hverandre :D Så hvis du har vært flink og gått tur, trent styrke osv, skriv det gjerne ned her :)
Prøver å få til 2 styrketreninger i uken.. og gå/sykle til og fra jobb... Er jo litt ekstra tiltak synes nå jeg.. og treningstightsen er ikke akkurat like flatterende lenger, hoho!
 
Jeg har hatt 1 styrkeøkt, 1 spinningøkt og skiturer i helgene de siste ukene. Fungerer veldig fint og har ingen problemer m treningen enda! :) men som du sier, tightsen er ikke like flott lengre :p har forsøkt å finne treningsklær for gravide uten hell - noen som har tips?
 
Vært å jogget en gang, haha :p men jeg går MANGE km i løpet av en jobbdag så er mye i aktivitet da :D noen som vet om lett jogging er anbefalt for gravide? Ble så usikker etter joggeturen..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Så lenge det ikke er ubehagelig for deg, så kan du bare løpe :) den lille tåler det helt fint!
 
Her er det 'tvungen' aktivitet hver dag siden vi har hund.. Så ut på tur.. (Sambo kunne selvsagt tatt over denne oppgaven men greit å ha noe som får meg ut) Prøver også på to styrkeøkter og en svømmeøkt hver uke.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Har vart førkjølet 3 ganger i år så føler ikke jeg har blitt helt frisk til att komma igang med skikkelig trening igjen før jeg blitt dårlig på nytt :( Men håper jeg snart er på topp igjen sånn att jeg kan komme igang med lange turer og styrketrening :D
 
Prøver også å få til 2 styrkeøkter i uke pluss turer så ofte jeg får tid. Noen som forresten vet om det er farlig at strikken i livet på treningsbukda strammer på magen? Finner ikke noe gravidtreningsklær, og nå begynner io magen å vokse:)
 
Prøver også å få til 2 styrkeøkter i uke pluss turer så ofte jeg får tid. Noen som forresten vet om det er farlig at strikken i livet på treningsbukda strammer på magen? Finner ikke noe gravidtreningsklær, og nå begynner io magen å vokse:)

Kan ikke si jeg vet... men når de kan grave den der ultralyd-greia så hardt på magen, så tviler jeg på det er farlig. :p ;)
 
Prøver også å få til 2 styrkeøkter i uke pluss turer så ofte jeg får tid. Noen som forresten vet om det er farlig at strikken i livet på treningsbukda strammer på magen? Finner ikke noe gravidtreningsklær, og nå begynner io magen å vokse:)

Så flink du er! :) Jeg prøver fortvilt å dra buksa over magen, haha! Men det funker ikke så greit ;) Vet det finnes treningsbukser som er høye på livet..men det er vel ikke nok når magen blir større og større. Jeg blir vel å ha den under magen etterhvert ;) Nå ser magen bare ut som en fettvalk etter juleribba :p Er forresten ikke farlig at den strammer, så lenge det ikke er noe ubehag for deg :)
 
Jeg har hatt 1 styrkeøkt, 1 spinningøkt og skiturer i helgene de siste ukene. Fungerer veldig fint og har ingen problemer m treningen enda! :) men som du sier, tightsen er ikke like flott lengre :p har forsøkt å finne treningsklær for gravide uten hell - noen som har tips?


Godt jobba! Er så deilig etterpå! Og godt å holde ved like, så blir veien tilbake etter graviditeten forhåpentligvis ikke så lang :) Sist graviditet jogget jeg masse, men trente lite styrke. Ble utrolig slapp i kroppen, og tok ganske lang tid å få litt muskler tilbake (nesten hengerompe jo :p ) . Det vil jeg slippe denne gangen! Er på Kettlebells og Tabatha, og trener litt i sal for meg selv. Merker de tyngste kettlebellsene var tunge sist trening, så må ta litt mindre neste gang. Kroppen er jo og tyngre, så mer egenvekt å trekke på ;)

Har ikke funnet gravid treningsklær... vil du ha bukser du kan ha over magen eller? For ellers er det jo bare å bruke vanlige tights å ha under, de er jo så elastiske å ha på uansett :) Og typen sine tskjorter :) Happymum.no hadde noe utvalg forresten..
 
Vært å jogget en gang, haha :p men jeg går MANGE km i løpet av en jobbdag så er mye i aktivitet da :D noen som vet om lett jogging er anbefalt for gravide? Ble så usikker etter joggeturen..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

En gang er jo mye bedre enn ingenting! :) Kjempebra :) Jogging er det ingenting i veien for! Veldig bra å holde seg i bevegelse :) Godt å ha en jobb man er i bevegelse i! :happy093
 
Jeg trener stort sett 3-4 styrkeøkter pluss 1-2 kondisjons økter per uke :) dette gjorde jeg før jeg ble gravid og holder fremdeles på med det! Men merker at spinning er bedre en jogging for tiden, ellers trener jeg akkurat som vanlig. Håper jeg klarer å holde med i bevegelse hele svangerskapet :-D
 
Jeg trener stort sett 3-4 styrkeøkter pluss 1-2 kondisjons økter per uke :) dette gjorde jeg før jeg ble gravid og holder fremdeles på med det! Men merker at spinning er bedre en jogging for tiden, ellers trener jeg akkurat som vanlig. Håper jeg klarer å holde med i bevegelse hele svangerskapet :-D
Wow så flink du er! Jeg sliter med å få tid til treningen, jobber lange dager på jobb... Men å som jeg savner å trene skikkelig tung styrke igjen! :) kan ikke du legge ut det styrkeprogrammet du kjører nå, syns det er så vanskelig å vite hva jeg kan trene som gravid..
 
jeg jobber og studerer meen tiden til trening tar jeg fra den "tvtiden" eller rett etter/rett før skole eller jobb:) liker å ha noe å gjøre hele tiden:p jeg bruker et styrkeprogram av Silje Mariela som heter mucle up, men det må kjøpes og ikke lov å deles... men jeg kan sette opp en to splitt til deg om du vil? Pleier du å trene styrke kisskine?? :)
 
Hva er det??? :


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har samme treningsmengden som før, men en god del lavere intensitet da:p Blir 5 økter i uken, en blanding av styrke, jogging, yoga og spinning:)

Når det gjelder treningstightser så er ikke alle like behagelige lenger nei! Men vil anbefale Reebok sine tightser! De er ekstremt myke og elastiske i livet:) Jobber i sportsbutikk så har prøvd de aller fleste, men de er virkelig gode altså!:)
 
jeg hadde store planer om å begynne å trene. Men har ikke begynt enda. Skal liksom ikke inn i bikini formen i år, så jeg gidder ikke styre, men bet at det er viktig, og anbefalt. Men prøver å være flink til å gå turer da :)
 
Jeg trener stort sett 3-4 styrkeøkter pluss 1-2 kondisjons økter per uke :) dette gjorde jeg før jeg ble gravid og holder fremdeles på med det! Men merker at spinning er bedre en jogging for tiden, ellers trener jeg akkurat som vanlig. Håper jeg klarer å holde med i bevegelse hele svangerskapet :-D


Kjempebra :D
 
Trene omtrent hver dag :) Jogging,svømming,styrketrening eller langrenn :)

Så flink du er!! Motiverende å lese om dere som er så flinke :) Prøver å få tid til å trene mer enn jeg gjør (og tid har man jo egentlig allid :p) Blir en tur på gymmen før kosekveld med smågodt på sofaen idag iallefall ;)
 
Back
Topp