Drar på ekstra-UL nå

Så godt å høre at lille har det bra...... Og ikke like hyggelig å høre at livmoren din krangler denne gangen også. Men det som skjedde sist, skal jo ikke skje igjen.... Denne gangen SKAL det gå bra!!! Er jo mirakelbaby... ;-)

Hilsen en annen mirakelbaby (moren min hadde mistet 9 ganger og fått beksjed om at hun aldri kom til å klare å bære frem noe barn igjen, men der kom jeg... sta som et esel fra første start og klamret meg fast.... ;-) )
 
Jeg hadde mye blødninger fram til uke 16 i mitt svangerskap med lillemann...hadde tidlig vannavgang i uke 23 pga.en infeksjon og mistet min lille engel. Legene sa blødninger kan tiltrekke seg bakterier som gir infeksjon. I neste svangerskap blei jeg fulgt opp på obs.posten på ullevål, og der leverte jeg urinprøve til dyrkning hver 2.-3. uke...de sa det kunne avdekke infeksjoner i underliv etc.selv når det ikke vistes på blodprøver. Hvis de fant noe skulle jeg få behandling med en gang uansett hva det var. Jeg var nok litt hysterisk forsiktig i svangerskapet og tok alle forhåndsregler for å unngå infeksjon, men jammen funka det ikke...blei behandla kun en gang for uvi, og fikk en velskapt gutt på dagen et år etter jeg mista. Veit våre historier er ulike, men håper du får samme oppfølging og samme resultat :) :) :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Krysser virkelig alt av fingre og tær for at denne mirakelbabyen kommer ut frisk og rask i september.
Så grusomt å gå å bekymre seg sånn..
Huff..
Du er sterk! Og så bra at du får så god opfølging.
Lykke til <3
 
Blør du ennå? Går det ikke an å få den andre halvdelen av livmoren til å forstå at den er gravid? Sprøyte inn noen hormoner eller noe sånt? Skal du forsette å gå på Crinone etter uke 13? Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra! ❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke hørt noen leger foreslå noen løsning - tenker at hvis det fantes noe som kunne gjøres så ville de vel prøvd det forrige gang? Jeg står på Crinone nå, skal ta det frem til uke 13, men det er egentlig overflødig, siden morkaken nå er ferdigdannet og står for progesterondannelsen. Ellers tar jeg blodfortynnende sprøyter, noe som egentlig virker litt kontraintuitivt når man har blødninger. Men legene vet faktisk ikke hva som er best, fortsette med det eler slutte. Snakket med en overlege på Riksen i går, og de innrømmer at de vet bare ikke hva som er best, så de må bare prøve seg frem.
 
Blei det sjekka sist om det var infeksjon som førte til tidlig vannavgang?

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Oj, det får da være måte på hvilke prøvelser man skal få. Skal krysse det som krysses kan, tenke gode tanker og håper virkelig at dette går bra. Glad for at det virker som du får god oppfølging iallefall. :) da er der bare å høre på legene, ro helt ned å forsøk å nyte, som du selv sier. Heier på dere!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Blei det sjekka sist om det var infeksjon som førte til tidlig vannavgang?

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Ja, det ble sjekket. Hadde ingen infeksjon. Det er derfor de konkluderte med at det var pga blødningene, de fant ingen annen forklaring.
 
Ja, det ble sjekket. Hadde ingen infeksjon. Det er derfor de konkluderte med at det var pga blødningene, de fant ingen annen forklaring.

Okei..min infeksjon satt inne i livmora, så var derfor ingen blodprøver viste det hos meg. Jeg hadde bedt om urinprøver med dyrkning sånn innimellom for sikkerhets skyld, skader jo ikke :)
Går du på blodfortynnende pga.påvist økt blodproppfare?
Jeg spør kanskje litt mye, så bare si i fra hvis du synes det er slitsomt. Men hadde en liten "besatt av å finne svar" periode som jeg leste artikler, forskning/studier om gjentatte aborter og leste bl.a om blodfortynnende.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Lykke til :) Krysser fingrer og tær for dere :) <3
 
Bare spør, det gjør absolutt ingenting!
Det ble tatt ukentlige infeksjonsprøver fra vannavgangen og til etter fødselen, ingenting ble påvist. I etterkant ble det tatt prøver av morkaka, ingen infeksjon der heller.

Jeg har fått påvist mangel på protein C, som gir økt blodpropptendens. Det var i forbindelse med utredning for habituell abort at de fant dette - dette kan gi små blodpropper i morkaka som kan føre til spontanabort. Så de siste tre svangerskapene har jeg brukt Fragmin og Albyl-E. Til tross for dette hadde jeg likevel en abort i uke 10, og så da dette svangerskapet med Mikael med konstante blødninger, og det samme nå igjen. Så jeg personlig er veldig i tvil om hvor mye dette hjelper meg - eller om det kanskje forårsaker bare mer blødninger. Legene vet bare ikke svaret på dette, det er utenfor hva de har klart å finne utav, fikk jeg forklart. Så det beste de kan gjøre er å prøve seg fram...føles ikke godt for den som er pasient, men... Hos meg er det jo mange andre ting i tillegg som kan forårsake abort (har både PCO, endometriose, og denne deformerte livmoren, pluss at jeg jo ikke er helt ung lenger!) så det er umulig å si om det var på grunn av eller på tross av i mitt tilfelle.

Men har inntrykk av at mange som har hatt flere aborter har blitt hjulpet av blodfortynnende, så det virker som det likevel er det beste til har å tilby, til nå!
 
Oof...så utrolig kjipt med kanskje svar :p Men hvis blodfortynnende ikke har funka burde de vel ikke gitt deg mer enn en type...leste i et studie publisert av ous i 2010 at blodfortynnende kunne gi økte blødningstendenser...du må jo bare slutte og blø(har jeg bestemt)...håper detta skal bli din vei til en lykkelig slutt :)
Har du forresten vært noe annet sted for en second opinion? Ullevål, privat?

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt fra august.. må innrømme at jeg følger litt med deg.. håper alt går bra og at spiren klorer seg fast.. Håper blødningene gir seg raskt.. Lykke til!
 
Hadde du spurt meg for en time siden, kunne jeg ha svart at ja, blødningen har avtatt litt, det har ikke vært så mye i dag. Stadig såpass at jeg må gå med bind, men ikke så mye. Men nå kom jeg akkurat fra badet og da bare rant det igjen, og nå ligger jeg på sofaen med store smerter. Har hatt mer menssmerter siden dette begynte, men akkurat nå er det virkelig vondt. Forhåpentligvis bare forbigående!

Var egentlig så glad i dag, for jeg mottok akkurat brev fra Riksen med tilbud om fødeplass og time til ordinær UL den 30 april. Det er jo ikke engang til! Så fikk jeg en time på poliklinikken der den 19 mars, for å diskutere om noen spesielle tiltak skal gjøres. Og før det har jeg jo time hos min private gynekolog på tirsdag. Hun kommer nok til å bli lei seg når hun får høre om blødningene, hun vil også så gjerne at dette skal ende godt.
 
Det bare MÅ gå bra Chuma! Heier på deg og mini i magen :)
 
Back
Topp