Kan baby på 20 mnd få popcorn?

Vi spiser snop som regel på kvelden etter at jenta er lagt, så her er ikke det noe problem. Hun blir 2 år denne måneden. Dessuten MÅ ikke ungene smake på alt de voksne spiser.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi spiser snop som regel på kvelden etter at jenta er lagt, så her er ikke det noe problem. Hun blir 2 år denne måneden. Dessuten MÅ ikke ungene smake på alt de voksne spiser.

Nei, men det blir litt andeledes med søsken ;)
Her legges barna likt, men eldste får litt lørdagsgodt. Klart minste også da vil smake :) Jeg ser ikke problemet med å gi barnet popcorn så lenge man følger med. Det er mye annet de også kan spise å sette i halsen :)

Et vel bare snakk om å gi en smaksprøve.. spiser ikke barna dine noen form for snacks/søtt de da?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hvorfor må de ha snacks/søtt så tidlig? Eldste her fikk lørdagsgodt første gang når,han var 2,5.. Nå er han straks 3 og ber heller om frukt enn godt, rett og slett fordi vi har gitt det i steden og lært han sunne vaner :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Kun jeg som ærlig talt ikke husker om ungene fikk popcorn så tidlig?? Mine på 3 år og 3 mnd sluker popcorn
Hvorfor må de ha snacks/søtt så tidlig? Eldste her fikk lørdagsgodt første gang når,han var 2,5.. Nå er han straks 3 og ber heller om frukt enn godt, rett og slett fordi vi har gitt det i steden og lært han sunne vaner :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
MÅ ikke, men jeg mener at sunne vaner kan også være fornuftige vaner. Mine på 3,3 fikk tidlig smake på usunne ting og har aldri vært prippen med å gi noe heller. Men de elsker også frukt og diverse grønnsaker og jubler viss jeg lager til lørdagsnacks som består av knaskegulerøtter/agurk og div. frukt:) Man ødlegger ikke barna sin matlyst av å gi litt snacks innimellom:)

Ville ikke ha tatt sjangsen.. Datteren min fikk det i halsen engang.. Helt grufullt :(

Skal man ikke tørre gå ut døra da ifare for å bli påkjørt FKs ?
Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Mine har fått popcorn! Men jeg følger jo godt med på at se ikke setter det i halsen. Om man popper popcorn selv, så kan man jo justere saltmengden selv, og da syns jeg ikke det er en "dårlig vane" å gi barna :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Dere som ikke gir popcorn til et nesten 2 år gammelt barn. Gir dere eple og gulrøtter og andre harde frukter og grønnsaker? Tenker ikke på kokte ting nå.

Har ikkje gitt mine popcorn før de har fylt 3....! Syns det er skumle saker for små halser, så har ventet!

Haha, herregud!
det er jo mindre sjangse å sette et popcorn fast i halsen enn og bli påkjørt av en bil ute vil jeg tro ;) min gutt på 2 har fått smakt popcorn, lever fortsatt, eple har han også fått ikke satt det heller i halsen :) selvsakt ulykker som det skjer jo at små barn setter både mat og leker fast i halsen men heldigvis skjer det ikke så kjempe mange dødsulykker grunnet dette, jeg mener man trenger ikke bli helt hysterisk heller ? :) da blir plustelig det meste ganske farlig....

Dere som ikke gir popcorn til et nesten 2 år gammelt barn. Gir dere eple og gulrøtter og andre harde frukter og grønnsaker? Tenker ikke på kokte ting nå.
jenta mi har aldri smakt popcorn og liker ikke å gi henne gulrot som ikke er kokt, men hun har fått litt, eple spiser hun mye av å har gjort det en stund, har aldri delt opp eple i mer enn to, samme med andre "harde" ting.
hun spirer også med stor glede oliven.
nå er hun veldig flink til å tygge og har aldri bare svelget noe, vis den dagen skulle komme så vil vi ikke være langt unna da vi ser godt til henne når hun spiser

Selvsagt kan popcorn være farlig,men det kan bolle også. Antar at mange av dere gir dette til barna. Eller pølser og druer. Harde frukt og grønnsaker. Og smake 4-5 biter med det hvite popcornet,ser jeg på som harmløst. Og jeg er egentlig ganske hysterisk til det å sette i halsen!

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp