Bringebærbladte

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg har nå fått somlet meg til å kjøpe bringebærbladte, men jeg lurer på hvordan den skal smake? Det sto at den skulle trekke 7-10 minutter, så jeg lot den trekke i 10. Likevel smaker den veldig lite, nesten bare som kokt vann? Smaker den lite, eller har jeg gjort noe feil?

Hvilken type har du kjøpt?
Min er kjempe god, snart drukket opp to esker. Ha en fra clipper.

Jeg lar forresten nesten alltid posen bare ligge opp i...

En fra Klosterurter. Er løs te. Kjøpte den på sunkost, de hadde bare en type. Har du sukker oppi?

Jeg kjøpte bringebærblad kapsler , men fikk ikke med meg om jeg skulle begynne å ta de nå. Hun sa i butikken at de skulle taes t.o.m 14 dager etter fødsel.

Har en sukett opp i.

Sent from my iPad using BV Forum

Synes teen også smakte kokt vann, men har gått over til bringebær blad kapsler, funket så fint på meg etter fødsel forrige gang, så dette er innført tidlig allerede denne gangen:-)

Synes teen også smakte kokt vann, men har gått over til bringebær blad kapsler, funket så fint på meg etter fødsel forrige gang, så dette er innført tidlig allerede denne gangen:)
Hva gjorde de kapslene for deg etter fødsel? Hva ble bedre? Får kjøpe sånne kanskje.

Hvorfor bringebærblad te/kapsler? :)

Uten at det foreligger noe forskning på det, så sies det at det styrker og klargjør livmor til fødsel, slik at fødselen blir lettere. Det skal også bidra til at livmor trekker seg raskere sammen etter fødsel :)

Jeg tar kapsler, og det gjorde jeg sist også. Hadde en veldig grei fødsel sist, men om det skyldes kapslene eller genene mine vet jeg ikke. ;) Men jeg er villig til å bruke 137 kr på en boks denne gangen også. De har i hvert fall ikke funnet noe som tyder på at det er skadelig å ta de, verken for mor eller barn.

I Tyskland anbefaler jordmødre at halle spiser/drikker bringebærblad.
Her nede selges ikke kansler, jeg vil tro det er mer virksomt enn te...

Sent from my iPad using BV Forum

Hm, kanskje jeg skal se om jeg finner kapsler da? Hvor har dere kjøpt?

Jeg kjøpte på life.. Kapsler som man også kan åpne å bruke som te.. Smakte ikke så voldsomt mye av teen :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjøpte mine kapsler på helsekost, Life.
Spurte jordmor i dag om dem og hun anbefalte dem faktisk når jeg først snakket om dem. Begynne med dem ca 4 uker før og holde på ca 2 uker etter for livmoren. Var vist en gammel godt brukt metode, som bare var fint for kroppen.

Hvilken type har du kjøpt?
Min er kjempe god, snart drukket opp to esker. Ha en fra clipper.

Har og kjøpt denne nå, takk for tips! Var kjempegod, og bare halve prisen av den løsteen fra markens grøde. Har også bestilt bringebærbladte fra yogi gjennom iherb, men det tar nok litt tid før den kommer, så koser meg med Clipper sin i mellomtida :)

Jeg hadde litt sitron oppi teen, da smakte den litt mer

Har og kjøpt denne nå, takk for tips! Var kjempegod, og bare halve prisen av den løsteen fra markens grøde. Har også bestilt bringebærbladte fra yogi gjennom iherb, men det tar nok litt tid før den kommer, så koser meg med Clipper sin i mellomtida :)
Synes også den er kjempegod, smaker skikkelig bringebær og teen blir rød. Så bra du likte den!

Synes også den er kjempegod, smaker skikkelig bringebær og teen blir rød. Så bra du likte den!
Å, den jeg har smaker kokt vann med litt bladsmak og er gul-grønn i fargen. Men den kosta 100kr, så jeg skal drikke den opp!

Den fra kloster er rene bringebærblader, og blir svakt gulgrønn og smaker nokså lite. Dersom teen blir rød og smaker bringebær, har de tilsatt noe mer.. Det smaker jo godt, men når de eventuelle virkestoffene er i bladene og ikke i bæra, vil jo virkningsgraden heller gå ned enn opp.. Men, hvis det får en til å drikke mer av den, så er jo det bra..

Manglende bringebærsmak er altså ikke noe dårlig tegn, det bare gir en litt kjedeligere te.. Jeg har i litt ingefærrot eller sitron eller noe. Teen er dårlig dokumentert, men jeg tenker som så at te drikker jeg jo uansett, så hvorfor ikke en te som KANSKJE har en positiv virkning? :)

Back
Topp