Veien for oktobermiraklet vårt <3

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Assistert-jentene
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Har en lang tickertråd, og har hatt det tøft i noen år...
så vi bestemte oss for at dette var siste prøvrørsforsøket...det sliter så på meg og så har vi en stor sorg å bære med oss i tillegg...
Så lyste testen positiv for oss...glad,redd, tårer...alt av følelser strømmer på...
å ha et normalt svangerskap med bare masse gleder er umulig for oss, vi er kjempe redde , vi har opplevd så mye vondt og tap av 2 barn...men vi håper og ber at skjebnen er gode med oss tilslutt..fordi vi fortjener det...

igår tok jeg en ny test fordi jeg var så nervøs, digital med ukeindikator... der sto det gravid 3+ og det må jo bety at det har festet seg godt og utvikler seg normalt ( vi håper det holder hele veien)

Denne dagboken kommer jeg til å skrive om veien til miraklet vårt, som vi skal om må få levende i armene våre...
mest for meg selv men om andre vil følge oss på veien er det kjempe koselig,
jeg vet at alt av minner/datoer er utrolig viktig å ha med om noe skulle skje...

Imorgen skal jeg til legen..skal søke om svangerskappenger siden jeg er sykemeldt og dette er et risikosvangerskap, tok blodprøve på mandag og skal sikkert ta en i morgen og, og får vel svar i slutten av uka...

idag er jeg 5uker <3
 
Last edited:
Da var fredagen kommet og svaret på blodprøven som jeg har grudd meg til,
den var helt topp :) måtte gråte en skvett når jeg fikk telefonen, ble så glad samtidig som jeg er kjempe redd..
hcg nivå fra mandag til onsdag var doblet og kjempe fin sa legen, fra ca 1700 til 3700.
Så her er det starten på en fin fin helg <3
Håper jeg klarer å slappe litt av nå..to hakk..selv om det ikke alltid er lett, frykten tar meg hele tiden..men klarer å drømme litt og :)
Nå er det å vente på ultra 10mars, gode to uker, og håper virkelig vi får se hjerte som slår...
ekstra nervepirrende om det er en eller to...vi satt inn 2, og ønsker meg virkelig to barn igjen, men så er det fortiden som innhenter meg, så hadde ikke gjort noe om det er en, for psyken sin del...
Da er det å smøre seg med litt tålmodighet...og ta livet med ro og prøve å ta vare på meg og miraklet vårt <3
 
6+2 uker i dag..det går saaakte..men fremover...
idag føler jeg meg litt uggen og har ekstrem hodepine..kan komme av medisinene og jeg bruker men velger å tro det er gravid symptomer :) hurra...
glad for alt som påminner meg at det er en spire eller to som vokser...
minker på dagene til ul...men enda en del dager til, så spent på om det er en eller to her inne...

selv om jeg idag føler meg sulten hele tiden og litt uggen så ligger jeg på sofaen med et smil om munnen :)
lille spire klor deg fast og hold deg der inne...gleder oss så til å se deg..
 
Gravidsymptomer er bra, det liker vi :) nå er du hvertfall godt over der du mistet sist! Denne gangen går det bra altså, det er jeg sikker på !! Hva slags medisiner bruker du nå?
 
Gravidsymptomer er bra, det liker vi :) nå er du hvertfall godt over der du mistet sist! Denne gangen går det bra altså, det er jeg sikker på !! Hva slags medisiner bruker du nå?

takk :)
jeg bruker prednisolon(2ganger dagen), lutinus (2 ganger daglig) og fragmin inj en gang om dagen.
 
Jeg håper så for dere! Denne gangen skal det gå!
 
Denne gangen skal det gå :) Fine verdier og alt ser ut til å bli bra :) Nå er det vel bare å glede seg til ul som ikke er så altfor lenge til :) lykke til, for dette går bra! :) Endelig din tur <3
 
en uke til UL....
inatt har vært en grusom natt med mye mareritt.... drømte at jeg begynte å blø...våknet brått og løp på do... heldigvis var det bare en drøm...
men da jeg våknet har jeg drømt noe annet og og nesten sikker på at spiren(e) døde i natt..at hjertet sluttet å slå...
grusomt å føle slik...får helt vondt i magen...
håper det er redselen som bare tuller med meg...
sto opp og var skrubbsulten, føltes som magen ikke hadde fått mat på en uke... så håper det enda er et godt tegn :)
nå er det å få uka til å gå fort...ikke så lett når man er sykemeldt og har lite å gjøre...
men jeg må prøve å tenke positivt...om en uke så ser vi hjertet slår <3 <3 det må vi... fordi vi fortjener det...

idag er jeg 6+6 uker på vei <3
 
Masse lykke til på ultralyd i morgen!! Dette skal bli en lykkeuke men masse bankende hjerter på tidlig ultralyd for oss ivfjentene :)
 
endelig var dagen vi har ventet på her, første ultra, 3 laaange uker har det vært.
10mars. 09.30 var timen... satt og skalv på venteværelset..var så nervøs...livredd for svaret...
turte nesten ikke se på skjermen...men
vi så ET lite bankende hjerte <3 så glad, lettet... selv om frykten er der enda..så er det en milepæl ferdig..
gyn sa at det var et godt valg vi hadde tatt når vi hadde satt inn 2, så lenge det var en som klarte seg nå, men veldig lettet og glad hun for at det var en denne gangen for da var sjansen mye større for at det gikk bra nå... og det kjenner jeg litt på psyken min og...nå håper vi at denne gangen så går det hele veien <3
hun skulle henvise meg til sykehuset, og hun håpet at med min bakgrunn at jeg kunne komme til en tidligere ultra rundt uke 12-13 og... så da er det å vente å se om det kommer noe brev om datoen..

nå skinner sola og får en vårfølelse, for en fin start på uka <3

7+6uker på vei i dag <3
 
Ååååååå fantastisk!! Som legen sa, sjansen for at det går bra nå er mye større. Det skal og må , og kommer til å gå bra!! Heier på deg !
 
9+5 uker i dag.... venter enda på symptomene...
hatt en litt tung uke..forrige søndag hadde jeg en liten blødning, samme på onsdag..heldigvis ikke kommet mer, og vi håper og ber at det bare er fra medisinene..
hadde min første svangerskapskontroll på torsdag og fikk bestilt meg ny time til ultralyd som er på onsdag..3dager igjen å vente..håper og ber om at hjertet slår og spiren har vokst siden sist :)
idag ba vi svigers til middag..og vi fortalte nyheten..de ble så glade at de begynte å grine...så da kom det tårer i øyekroken min og... de sa og at nå måtte det være vår tur og denne gangen skulle det gå bra, og de gledet seg vilt..

og det er det eneste vi ber om nå at alt er bra, så blir godt å få onsdagen overstått..så jeg kan begynne å glede meg litt igjen..hadde smått begynt å glede meg litt før blødningen..så ble ganske skremt...
men mannen er positiv så får velge å tro på han :) at alt er bra og vi får se en nydelig liten knøtt om 3 dager <3
 
Hvordan går det med deg? 1 dag igjen til ul! Heier på deg i baklinja ;)

takk for det :)
jo håper det går bra..ingen blødning enda..ingen symptomer heller...men lever i et håp om en levende knøtt i morgen:)
 
Lykke til i morgen :)
 
Lykke til idag og håper du oppdaterer her <3
 
Takk for det jenter <3
nå har jeg grint en skvett lettelse tårer...
alt var bra med lille knøtt <3 hjerte slo og armeknottene vinket til oss...lille miraklet vårt på 3,2cm. og nok fostervann og...
så¨nå håper jeg at jeg kan slappe litt mer av og ikke få noe mer blødning..og prøve å kose meg som gravid, selv om angsten er der hele tiden...

10+1 uker i dag <3 lykkelig akkurat nå <3
 
Takk for det jenter <3
nå har jeg grint en skvett lettelse tårer...
alt var bra med lille knøtt <3 hjerte slo og armeknottene vinket til oss...lille miraklet vårt på 3,2cm. og nok fostervann og...
så¨nå håper jeg at jeg kan slappe litt mer av og ikke få noe mer blødning..og prøve å kose meg som gravid, selv om angsten er der hele tiden...

10+1 uker i dag <3 lykkelig akkurat nå <3
Åååååh lykke <3 Kos deg med at babyen din har det godt inni magen din <3 jeg har stor tro på at alt går bra denne gangen <3 Nyt at alt er bra < 3 <3 <3
 
Back
Topp