Hva drikker du?

Bruker vann som tørstedrikk. Drikker i tillegg omtrent et glass Cola zero per dag, men ikke juice eller lignende. Kaffe er kosedrikk (vanlig, svart kaffe uten noe oppi). Ellers drikker jeg også Fun light.

Har sodastreamer, så blander boblevann med fun-light. Går vel ca 2 l pr dag.

Drikker utelukkende vann når jeg er tørst. Kaffe med melk av og til på formiddagen, men det er jo ikke på grunn av tørsten.

Vann hovedsaklig. Pepsi max kan jeg ta ett glass å to av på kvelden. Melk blir til brødskiva.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vann og Bris. Sliter med jernmangel, så kan verken drikke no særlig melk el.drikke te til maten...juice og saft driver jeg ikke med ;)
Litt brus i helga :)
Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Last edited:
Vann, drikker vel 2 liter om dagen. Drikker avogtil te, juice eller melk til frokosten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har alltid ett par flasker bris stående i kjøleskapet. Ellers ett par kopper kaffe og ett glass brus på kvelden. Prøver å kutte ut brusen da.

Hjelp det var veldig mye melk !

Du bør absolutt sjekke jernlagrene dine, du får i deg mer enn 3 ganger så mye som dagsbehovet ditt av kalsium kun via melken du drikker. For mye kalsium i kosten kan hemme jernopptaket bla.
I tillegg får du i deg ca.6-700 kcal om dagen kun i drikke (om det er ekstra lettmelk du drikker, og mer om du drikker annen melk.)
Anbefaler deg å drikke vann som tørstedrikk, prøv å varier med agurk eller sitron i vannet. Etterhvert blir du vant til smaken. Vann er beste tørstedrikk, det er også godt for blodet, lever, nyrer osv, og er uten kcal. Drikk vann :-)

Vann. Både til måltider og ellers. I helga deler vi voksne og eldstemann ei brusflaske, pappa'n drikker 1-2 glass juice om dagen, ellers drikkes det bare vann.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg drikker ca 2l vann om dagen, noen ganger litt mer pga trening. I tillegg drikker jeg melk til frokost og i shake, innimellom et glass iste, saft eller brus på kvelden

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her går det mye i sukkerfri saft og vann. Melk er morgen drikke og kveld. :-) ingen brus her for å si det slik

Lerum saft uten sukker :) Og så prøver jeg å drikke mer vann :) Unner meg litt cola i løpet av uka, men det er ikke mye :)

Back
Topp