Carl I Hagen....

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
Hva mener dere om hans utsagn i dag??

Jeg er nok ikke enig i å begynne å bestemme over hjemmet, men må si han har en fornuftig også, jammen viktig at barna lærer seg norsk....
 
Hørte det på nyhetene i kveld jeg også.
Jeg er vel litt enig med deg, tror jeg. Helt enig i at norsk er alfa omega for god integrering. Og da må de starte så tidlig som over hodet mulig.
Men å si at man skal bestemme hva slags barnetv barna skal se på blir bare flåsete!
Men nå hørte jeg bare etter med ett øre :p
 
Har ikke fått med meg dette jeg...:rolleyes:

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Hørte det på nyhetene i kveld jeg også.
Jeg er vel litt enig med deg, tror jeg. Helt enig i at norsk er alfa omega for god integrering. Og da må de starte så tidlig som over hodet mulig.
Men å si at man skal bestemme hva slags barnetv barna skal se på blir bare flåsete!
Men nå hørte jeg bare etter med ett øre :p
Enig. Men at de kontrollerer at de får opplæring og kan gå inn å forlange barnehage syns jeg er greit

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har ikke fått med meg noe og glad er jeg for det ;)
Han kan komme med noen gode idèer noen ganger men han er ikke sååå flink til å formidle dem!
 
Om ikke lang tid får politikerne kontroll over privatlivet i Norge!
Det er en ting å lære norsk, det er mange nordmen som ikke sender barna til barnehagen før de er tre år engang! Det er viktig at barn lærer morsmålet først, for de lærer andre språk fort!
Han er ikke rimelig syns jeg!
 
Om ikke lang tid får politikerne kontroll over privatlivet i Norge!
Det er en ting å lære norsk, det er mange nordmen som ikke sender barna til barnehagen før de er tre år engang! Det er viktig at barn lærer morsmålet først, for de lærer andre språk fort!
Han er ikke rimelig syns jeg!
Jeg er enig i at han ikke er rimelig. Han sier så mye rart at jeg gremmes ofte når han snakker. Men jeg mener også at utenlandske barn burde gå i bhg før de begynner på skole, for å lære språket best mulig. Et år burde være pliktig. Viktig at de slipper å henge igjen, så begynner alle barna på samme grunnlag. barn lærer lettere språk enn oss voksne, viktig å gi de et best mulig grunnlag. Og de fleste barn med utenlandsk opprinnelse har mest bruk for å kunne norsk, ikke morsmålet.
 
Jeg er enig i at han ikke er rimelig. Han sier så mye rart at jeg gremmes ofte når han snakker. Men jeg mener også at utenlandske barn burde gå i bhg før de begynner på skole, for å lære språket best mulig. Et år burde være pliktig. Viktig at de slipper å henge igjen, så begynner alle barna på samme grunnlag. barn lærer lettere språk enn oss voksne, viktig å gi de et best mulig grunnlag. Og de fleste barn med utenlandsk opprinnelse har mest bruk for å kunne norsk, ikke morsmålet.
Absolutt enig, det er veldig viktig at de lærer norsk før de kommer i norsk skole, ellers kommer hele skolegangen til å bli svekket

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Absolutt enig, det er veldig viktig at de lærer norsk før de kommer i norsk skole, ellers kommer hele skolegangen til å bli svekket

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ja, det er helt forferdelig om de blir hengende igjen fra barneskolen.
 
Jeg er enig i at han ikke er rimelig. Han sier så mye rart at jeg gremmes ofte når han snakker. Men jeg mener også at utenlandske barn burde gå i bhg før de begynner på skole, for å lære språket best mulig. Et år burde være pliktig. Viktig at de slipper å henge igjen, så begynner alle barna på samme grunnlag. barn lærer lettere språk enn oss voksne, viktig å gi de et best mulig grunnlag. Og de fleste barn med utenlandsk opprinnelse har mest bruk for å kunne norsk, ikke morsmålet.
Det er jeg forsåvidt enig i, men sønnen min har ikke lært seg morsmålet ennå, han klarer ikke å snakke,, han kan kun noen ord ( pappa, mamma, bror , tante) og nå hat vi tatt han til åpen barnehage to ganger i uka, ja da har han lært seg tre norske ord ( hoppe, drikke, kom) og da har vi gått der i cla tre uker! Han lærer fort andre språk, tru meg! Og jeg vil jo at han skal lærer begge språket, men viktigst med morsmålet for han har besteforeldre som ikke snakker norsk.. Jeg syns det er greit å sende barn til barnehagen, men det burde en og hver bestemme dette! Utanlandsk politikk står veldig sterkt ute i dagslivet nå, de burde ikke fokusere seg på alt negative. Alt er ikke galt det utenlandske gjør!
 
Back
Topp