Felles signatur for august 2014?

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Siden vi har fått så få bidrag utsetter jeg dette med én uke - kom igjen nå, det er bare å gjøre et forsøk! :)

Jeg tenkte at vi må lage en signatur (sånn bilde med hvilket terminforum man tilhører).

Signaturen bør:
  • Vise at vi tilhører August 2014
  • Ikke lages med bilde med copyright!!!
  • Kunne brukes både før og etter fødsel (eller hva synes dere, jeg synes det er hyggelig å kunne ha den "kjente signaturen" hele tiden)
De som ønsker å lage en signatur sender denne på pm til meg innen utgangen av neste uke (før søndag 16. februar kl. 23:59.) For å sende pm (privat melding) kan du trykke på profilbildet mitt foran dette innlegget og trykke på "Start samtale". Skriv hvor du har bildet fra sånn at jeg får sett at det er riktig at det er uten copyright, eller skriv om du har laget/tegnet/tatt bilde selv. :)

Mandagen etter det lager jeg en avstemningstråd med alle forslagene slik at vi kan velge hvilken vi vil ha. Vi lar avstemningen stå åpen én uke.

http://imageshack.us er en enkel side hvor man kan forminske størrelsen på bildet. Dersom du så laster ned igjen bildet på dataen din kan du trykke opp "Last opp fil(er)" under skriveboksen. Husk å huke av for original/full størrelse (eller hva det står). Eventuelt kommer det også opp url til bildet inne på imageshack. :)

OBS OBS! Copyright!!!
Når det gjelder bilder og Copyright, så er den generelle oppfatning at der man finner bildene, står det som regel også om det er Copyright på alt innholdet på nettsiden. Derfor er det fint å bruke databaser som f.eks http://www.picfindr.com/ eller lignende. Disse søker igjennom gratis og tilgjengelige bilder som ligger ute til nedlasting.

Bilder med Copyright er under beskyttelse av åndsverkloven. Bilder som er publisert på nettet er som regel lov å laste ned og legges på egen maskin, men ikke reproduseres (legges ut på nett på nytt i redigert form).
Er du usikker, sjekk nederst på nettsiden der du finner bildet, helt nederst skal det stå copyright **** og en dato om bildene er med Copyright.

Denne siden her har copyright nederst på siden sin, men det står i "about" at alle bildene kan lastes ned for kommersielt og ikke-kommersielt bruk av registrerte medlemmer, og det er gratis å registrere seg; http://freerangestock.com . Dette er ett eksempel på side hvor man kan finne bilder.

OBS OBS!!! Ikke legg ut forslagene i denne tråden! Jeg samler dem sammen etter hvert som jeg får private meldinger slik at det blir hemmelig i avstemningstråden hvem som har laget hvilke av forslagene (for alle utenom meg da, men jeg sier ingenting). :) Jeg sier hvem som har laget den som har vunnet avstemningen når jeg teller opp stemmene.

Eller hva synes dere? Jeg har veldig lyst på en felles signatur nå som vi nærmer oss å ha passert 12 uker alle sammen.

Her er noen de andre termingruppene har, bare sånn at alle skjønner hva jeg mener:

upload_2014-2-3_15-1-28.png


upload_2014-2-3_15-3-54.png


upload_2014-2-3_15-7-19.png

upload_2014-2-3_15-9-46.png
 
Last edited:
Bra insj ;)
 
Hadde jeg hatt dataevner skulle jeg prøvd, men er helt elendig :p men gleder meg til å se forslag :D
 
Bare å prøve hvert fall, heller mange forslag enn ingen. :)
 
Artig initiativ! :)
 
Så lurt!
 
Lurt! Håper bare vi kan slippe stavefeil... :p

Om det er en som er veldig fin, men med stavefeil så kan vi nok be den som har laget den om å rette feilen før vi bruker den. :)
 
Opp med seg! :) Håper vi har noen kreative kommende augustmammer her inne.
 
Fått noen forslag? :)
Jeg kan dessverre ikke bidra :(
 
Nope. Har ikke fått noen enda. Så mulig vi må utsette en uke til da. Synd vi ikke er flere kreative. :p Om noen har en god venninne som er god på å tegne eller lage ting på PC så kan man jo spørre om en tjeneste? :rolleyes:
 
Dytte opp til toppen igjen!!! :)
 
Jeg kan høre med en venninne :)
 
Spørsmål; dette er fra wallpapers sider og copyrighten står jo på bildet allerede. Da er det vel greit?

Oj, det vet jeg ikke. Trodde vi bare kunne bruke de uten copyright. Jeg skal spørre moderator. Fjerner du linken så lenge (rediger innlegget) så ingen ser forslaget ditt her enda. :) Du kan sende det på PM til meg (men jeg har allerede tatt kopi til moderator da).
 
Okei!
:) Gjør det!

Altså, hvis bilder har copyright så kan vi kun bruke dem om den som eier rettigheten lar oss bruke det (og med endringene også f.eks. "august 2014"). Hvis ikke man har fått godkjennelse av eieren til å bruke bilde så kan vi ikke bruke bilder med Copyright. Det var svaret jeg fikk. :)
 
Back
Topp